זירת רצח באום אל-פאחם (ארכיון) | צילום: ללא

לאחר הרצח הכפול בנצרת: שני צעירים נורו למוות באום אל-פאחם ובג'סר א-זרקא

במהלך אירוע אלימות באום אל-פאחם נפצעו שני גברים • חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של המאם אבו זרקא, תושב כפר ערה • במקרה נוסף, מוחמד עמאש ,בן 23, נרצח בג'סר א-זרקא • המשטרה בפתחה בחקירת האירועים

באום אל-פאחם נורה למוות היום (שישי) המאם אבו זרקא, צעיר בן 20, תושב כפר ערה, ככל הנראה בתגובה לרצח הכפול שאירע בנצרת. סמוך לשעה 15:30 התקבל דיווח במד"א על שני פצועים באירוע אלימות בעיר. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של אחד הפצועים, בעוד השני נפצע באורח קל לבית החולים העמק בעפולה. 

המשטרה פתחה בחקירת האירוע כאשר כוחות גדולים פתחו בסריקות ופרסו מחסומים במטרה לאתר את מבצעי הירי, זאת לצד חקירת הזירה ע"י חוקרי זירה מהזיהוי הפלילי.

המאם אבו זרקא שנורה למוות באום אל-פאחם, צילום: באדיבות המשפחה
זירת הרצח. ככל הנראה בתגובה לרצח הכפול בנצרת, צילום: ללא

פארמדיק מד"א מוניב פאעור סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. הפצוע שסבל מפציעה חודרת בגופו היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. פצוע נוסף שנפצע באורח קל והיה בהכרה מלאה טופל במקום ופונה באמבולנס לבי"ח העמק".

אלימות גם בג'סר א-זרקא

במקרה אלימות נוסף שאירע היום במגזר, נרצח מוחמד עמאש, בן 23, תושב ג'סר א-זרקא. עמאש עמד בפתח ביתו כאשר הוא נורה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום פינו אותו במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. 

מוחמד עמאש בן 23, שנרצח בג'סר א-זרקא,
מוחמד עמאש בן 23, שנרצח בג'סר א-זרקא, צילום: באדיבות המשפחה
זירת הרצח בג'סר א-זרקא, צילום: דוברות המשטרה

בעקבות שלושת האירועים שהיו היום וארבעת הנרצחים, יוזמות אברהם מעדכנת כי 11 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. מהם 10 אזרחים, ואחד שאינו אזרח. 10 מהקורבנות נורו למוות, 5 מהם היו מתחת לגיל 30.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו