הבעל הודה ברצח אשתו: בת 66 נדקרה בביתה בהרצליה

הזוג התווכח על פרידה ועל חלוקת הרכוש, האישה ביקשה להיפרד והבעל סירב • השכנים ראו את גופת האישה כשהיא מוקפת בדם והזעיקו את הכוחות • האישה התלוננה בעבר למשטרה • אחד השכנים סיפר: "מדובר בזוג שקט, מפתיע אותי שדבר כזה קורה בבניין שלנו"

זירת הרצח בהרצליה, צילום: יוסי זליגר

גופה של אישה בת 66 נמצאה הבוקר (שלישי) בדירה בהרצליה. בעלה נעצר והודה במעשה. 

לפי הודעת המשטרה, התקבל דיווח על אישה פצועה בדירה ברח' הקרן בעיר. האישה טופלה במקום על ידי גורמי רפואה, ומצבה הוגדר קשה. לאחר מכן, פרמדיקים של מד"א קבעו את מותה. השוטרים עצרו במקום גבר חשוד. הרקע ונסיבות האירוע נבדקים.

חשד: ביקשה להיפרד - ונרצחה: זירת האירוע בהרצליה // צילום: ירון דורון

מבדיקה ראשונית עולה כי הבעל (70) והאישה (68) התווכחו על פרידה ועל חלוקת הרכוש - היא רצתה להיפרד, והוא סירב. במהלך הוויכוח הוא לקח סכין ודקר אותה. שני שכנים ראו אותה בפתח ביתה והזעיקו את המשטרה.

לזוג שתי בנות גדולות. לפני כמה חודשים האישה הזעיקה משטרה והתלוננה על ויכוח עם בעלה.

זירת האירוע בהרצליה, צילום: יוסי זליגר
התכתבות הוואטסאפ של השכנים לאחר הרצח, צילום: ירון דורון

אחד השכנים סיפר: "ישנתי, והבן שלי העיר אותי כי הוא שמע צעקות. מדובר בזוג שקט. מפתיע אותי שדבר כזה קורה בבניין שלנו".

שכן נוסף, יצחק הלל, סיפר: "אנשים טובים. מאוד שקטים. מאוד נחמדים. אדיבים בכל פעם שפגשתי אותם. אירוע שלא היית מצפה לו. גרו מתחתינו שנתיים ולא שמענו מהם ציוץ. בשעה 9:00 יצאנו להצביע, וכשחזרנו ראינו את כל הניידות. חשבנו שקרה משהו באתר בנייה. פתאום ראינו את הסימונים של המשטרה בבניין והבנו שקרה משהו. קשה להאמין שקרה פה משהו כזה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר בזירת האירוע: "אנו נדהמים לנוכח המעשה המתועב. לא יעלה על הדעת שאישה תיפגע מפעולת אלימות בתוך כותלי ביתה. דווקא בימים אלו, כשאנו מציינים את חודש המודעות למאבק באלימות נגד נשים, העירייה משקיעה רבות בשירותים קהילתיים המיועדים לתת מענה לכל סימן של מצוקה בתוך המשפחה".

חשד לרצח בשכונת גליל ים בהרצליה // קרדיט: תיעוד מבצעי מדא

"לצערי הרב, הנתונים הקשים מעידים שהאלימות כלפי נשים היא בעיה חוצת גבולות, מגזרים ומעמדות סוציו-אקונומיים. אני קורא לכל אדם שחש באחד מסימני האזהרה לפנות מיידית למשטרת ישראל, או לקווי הסיוע של העירייה באמצעות מוקד 106. בעיית האלימות היא נגע חמור שיש להילחם בו באמצעות כלים של חינוך, תמיכה ויד נחרצת של גורמי אכיפת החוק. בעקבות האירוע החמור, העירייה תעניק תמיכה וסיוע נפשי לכל מי שיפנה מקרב תושבי העיר והשכונה. אני שולח מכאן את תנחומיי למשפחה".

מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, עו"ד עינת פישר לאלו, התייחסה: "עוד רצח מזעזע של אישה בישראל. 20 נשים נרצחו במדינת ישראל מתחילת השנה. אלימות נגד נשים הפכה למגפה. ביום הזה, שבו כולנו יוצאים לבחור, אנחנו קוראות להציב את המאבק באלימות כלפי נשים בראש סדר העדיפויות ולפעול למיגור התופעה. אפשר למנוע את הרצח הבא."

פרמדיק מד"א שי רענן וחובש רפואת חירום במד"א בנימין סעדיה סיפרו: "כשהגענו לזירה חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לבניין. ראינו אישה מחוסרת הכרה ועם פציעות חודרות בגופה. ביצענו בה בדיקות רפואיות. היא הייתה ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

חקירת החשד לרצח הבוקר בהרצליה הוטלה על היחידה למניעת פשיעה במרחב ירקון. בסיום חקירתו של החשוד, הוא נכלא ובכוונת המשטרה לבקש מחר את הארכת מעצרו בבית המשפט. בנוסף, הערב עצרו החוקרים את קרובת משפחתה של הקורבן בת 32, מהרצליה ובסיום חקירתה היא נכלאה ומחר תובא בפני שופט לדיון בעניינה בבית משפט השלום בתל אביב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר