פרשת איל גולן: המתלוננת הגיעה למשטרה לשלב העימותים

שמונה שנים לאחר תום פרשת "משחקי חברה", החלו העימותים בין מעורבים בפרשה למתלוננת נ' • הפרקליטות הורתה למשטרה לבצע השלמות חקירה, כיוון שבאי כוחן של המתלוננות טענו שחקירת המשטרה בוצעה ברשלנות

המתלוננת בפרשת איל גולן מגיעה לשלב העימותים, צילום: אבי כהן

שמונה שנים לאחר שהתיק נגד איל גולן בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות נסגר, היום (רביעי) יחל שלב העימותים ובו צפוי להגיע למשטרת תל אביב אדם שמעולם לא נחקר בפרשה לעימות עם נ', אחת המתלוננות.

אחרי מספר השלמות חקירה שבוצעו, היום הגיע למשטרת תל אביב אדם שמעולם לא נחקר בפרשה, לעימות עם אחת המתלוננות, שהגישה ערר לפרקליטות על כך שהתיק לפני 8 שנים נסגר.

המתלוננת השנייה ט' הגיעה לתמוך ב-נ׳ שנכנסה לעימות הראשון בחקירה המחודשת של פרשת משחקי חברה. המתלוננת הנוספת עמדה יחד עם נשים שהגיעו לתמוך ב-נ' שהחלה את העימות נגד אחד מעשרת הנחקרים שהתלוננו נגדם על פגיעה מינית וניצול מיני. ט' נשאה בידה שלט "מאמינות לך.

עו״ד הלה נוביך, היועמ"שית של איגוד נפגע ונפגעות תקיפה מינית, שהגיעה יחד עם קבוצת נשים לתמוך במתלוננות אמרה כי "הגענו לפה היום לעמוד לצידן של ט׳ ונ׳ שנפגעו ממנגנון הניצול המיני שפעל סביב איל גולן. אחרי שלפני תשע שנים הן היו לבד במערכה מול כוחות גדולים וחזקים מהן, הפעם חשוב להעביר את המסר שהציבור לא מוכן לקבל את המעשים שנעשו בהן. אנחנו מצפות מהמשטרה ומהפרקליטות לא לחזור על טעויות העבר ולדאוג שהפעם הדין ימוצה עם כל מי שלקחו חלק בניצול". 

הפגנה נגד איל גולן // צילום: אבי כהן

בחודשים האחרונים לאחר שהפרקליטות הורתה למשטרה לקיים השלמות חקירה בתיק, נחקרו שוב כל גיבורי הפרשה ובתום חקירתם, שוחררו ללא כל תנאים מגבילים. היום יחלו עימותים בין המתלוננות לבין מעורבים בפרשה שלא נחקרו, למרות שלטענתן שמם הופיע במספר עדויות שנגבו והיום יתקיים עימות ראשון נגד מקורב של גולן שחקן כדורגל בליגה נמוכה.

המתלוננת נגד איל גולן מגיעה לעימות במשטרה // צילום: אבי כהן

בחודשים האחרונים, לאחר שהפרקליטות הורתה למשטרה לקיים השלמות חקירה בתיק, נחקרו שוב כל גיבורי הפרשה ובתום חקירתם שוחררו ללא כל תנאים מגבילים. היום יחל שלב העימותים בין המתלוננות לבין מעורבים נוספים בפרשה שלא נחקרו, למרות שלטענתן שמם הופיע בכמה עדויות שנגבו. 

פרשת "משחקי חברה": החל הדיון בתביעה האזרחית נגד איל גולן // צילום ארכיון: משה בן שמחון

לאחרונה פנו באות כוחן של המתלוננות לפרקליטות בטענה שהחקירה התנהלה ברשלנות ובמהלכה לא ניתן יחס לטענת המתלוננות כי הושקו באלכוהול רב ואף קיבלו סמים מהזמר המפורסם ומאנשים המקושרים אליו.

בחודש אפריל האחרון, נחקר איל גולן מחדש בפרשה יחד עם מקורבו חיים רביבו.

איל גולן, צילום: לירון מולדובן

החקירה מגיעה אחרי שבחודש נובמבר הוגשו שתי תלונות נוספות נגד שני כדורגלני עבר ומפיק מוזיקלי.

כזכור, לפני שמונה שנים נחשפה הפרשה, שבמסגרתה נחקר גולן בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של נערות ובהדחתן לשימוש בסמים. בכך למעשה כל המעורבים נחקרו שוב למעט אביו של הזמר, שהלך לעולמו.

עוד נטען כי אביו של הזמר הפעיל מנגנון לציד מעריצות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר