נעצרו החשודים ברצח אבי הר אבן

בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרם של שני הצעירים בשבוע ימים • החקירה מתנהלת על ידי שירות הביטחון

אבי הר אבן, צילום: צילום: טל ענבר

המשטרה עצרה היום (שלישי) שני צעירים תושבי עכו בשנות ה-20 לחייהם בחשד להצתת בית המלון "אפנדי" בעיר ורצח המדען וחתן פרס ביטחון ישראל, אבי הר אבן. בית משפט השלום בחיפה החליט להאריך את מעצרם במשך שבוע ימים .
שני הצעירים נעצרו לפני כשנה ושוחררו, אך לאור ההתפתחויות בחקירה הם נעצרו בשנית ומעצרם כאמור, הוארך. החקירה מתנהל על ידי שירות הביטחון הכללי ופרטי העצורים אינם ניתנים לפרסום כעת. 

כזכור, ב-6 ביולי לפני כשנה, במהלך מבצע "שומר החומות", מת מפצעיו חתן פרס ביטחון ישראל אבי הר אבן שנפגע משאיפת עשן בעקבות הצתה של בית המלון בו שהה בעכו על ידי מספר פורעים ערבים. הר אבן, בן 84 במותו הועבר מהמלון לבית החולים רמב"ם כשהוא מורדם ומונשם וסובל מכוויות קשות ושאיפת עשן. שר הביטחון בני גנץ ספד להר אבן ואמר: "‏שמעתי בצער רב על מותו של אבי הר-אבן, חתן פרס ביטחון ישראל, מנהל סוכנות החלל לשעבר ומי שתרם רבות לביטחון ישראל בדרכים שחלקן לעולם לא יסופרו. אבי, שנפגע במהומות בעכו ומת מפצעיו, היה גיבור ישראל. כשנעניק את הפרס לזוכים השנה נזכור אותו ואת תרומתו". 

פרופ' איציק בן ישראל, יו"ר סוכנות החלל הישראלית, אותה ניהל הר אבן במשך כעשור אמר כי הר אבן "הניח את היסודות לבניין יכולות החלל הנוכחיות של ישראל, ותרומתו לא תסולא בפז". כיום, שנה בדיוק לאחר הרצח, נעצרו כאמור שניים מהפורעים שחשודים בהצתה שהובילה למותו של הר אבן. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר