מפקד הימ"מ בראיון מיוחד: "מפקדי הימ"מ תמיד בפרונט"

נצ"מ ח' נבחר למפקד הימ"מ הראשון שידליק משואה ביום העצמאות • על גל הטרור: "למחבלים יש יותר תעוזה מבעבר" • הראיון הלמלא" ביום רביעי במוסף יום העצמאות

נצ"מ ח', צילום: תיעוד מבצעי ימ"מ

נצ"מ ח' עדיין מנסה להתרגל למעמד החדש כמפקד הימ"מ הראשון בישראל שידליק משואה ביום העצמאות. נוח לו יותר להוביל את לוחמיו במבצעים לסיכול פיגועים ולתפיסת מחבלים - כפי שהיה אמש בכפר קראוות בני־חסן שבאזור אריאל, כשלכדו את שני המחבלים שרצחו מאבטח בכניסה לאריאל.

"מאוד הופתעתי", הוא אומר. "כשהמפכ"ל קובי שבתאי הודיע לי על הבחירה, לא התרגשתי. בהתחלה לא עיכלתי".

אתה מתרגש?

"מאוד, וגם קצת לחוץ", הוא צוחק. "מה יקרה אם כולם ידליקו את האש כמו שצריך ורק לי תהיה בעיה? אולי אני צריך לקחת מצית בכיס ליתר ביטחון".

בימ"מ מקווים כי הטקס הממשלתי יסמן את רגיעתה של תקופה סוערת, שהחלה עם בריחת האסירים הביטחוניים בספטמבר 2021, ונמשכה בגל הטרור, שהחל במארס השנה. לוחמיו של נצ"מ ח' יוצאים לאינספור מבצעים לאיתור מחבלים, אך השיא אירע ב־2 באפריל לפנות בוקר. לא רחוק מג'נין, ארבו הלוחמים לחוליה שהוגדרה כפצצה מתקתקת, ותכננה לבצע פיגוע ראווה נגד אזרחי ישראל. בין הצדדים התפתחו חילופי אש קשים, שבמהלכם נפצע קשה אחד ממפקדי הפלגות, סנ"צ ש'.

"תכננו לעצור אותם, אבל הם פתחו בירי מטווח של שלושה מטרים", משחזר ח'. "צפיתי בהיתקלות מהחפ"ק, וראיתי לוחם נפגע. מייד הבנתי במי מדובר. מפקדי הפלגות בימ"מ נמצאים תמיד בפרונט".

איך הגבת?

"כמפקד, אתה מכין את עצמך לרגע כזה. מה שעניין אותי הוא הטיפול הרפואי בש' והפינוי במסוק לרמב"ם. אין ספק שלמחבלים יש יותר תעוזה מבעבר".

אתמול הוחלט על קידומו של נצ"מ ח', שיקבל דרגת תנ"צ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר