ידע וכלים מעשיים מהספרים הכי טובים, בפחות מ-20 דקות קריאה

PBC, או בשמו המלא PBC - Professional Book Club, הוא "מועדון קריאה מקצועי למנהלים ועצמאים". אבל מה זה בעצם אומר?

freepik

בשיתוף Professional Book Club

“אנחנו נותנים ידע וכלים מעשיים מספרים, למנהלים ועצמאים שרוצים ללמוד, להתפתח אישית ולהתקדם מקצועית” מספר לנו שלומי, המייסד והמנכ”ל של PBC – המיזם הראשון בישראל לסיכומי ספרים בעברית.

אם הבנתי נכון, מדובר למעשה בשירות דיגיטלי שמסכם ספרים?

“בדיוק. אנחנו מציעים סיכומי ספרים  מקצועיים בעברית, בפחות מ-20 דקות קריאה. מעבר לעשרות ספרים מובילים שכבר סיכמנו, בכל חודש אנחנו מסכמים 2 ספרים נוספים לבחירת המנויים שלנו, במגוון רחב של תחומים שמעניינים מנהלים ובעלי עסקים: ניהול ואסטרטגיה, פסיכולוגיה, יזמות, התפתחות אישית, שיווק ומכירות, פרודוקטיביות, כלכלה, כסף והשקעות, ועוד..”

איזה ספרים למשל?

“אנחנו מסכמים ספרים מקצועיים מוכרים שכולם מדברים עליהם, וגם ספרים פחות ידועים שמלאים בערך והשראה. סיכמנו בין היתר את הספרים “חשוב והתעשר” , “מועדון ה-5 בבוקר”, “כוחו של הרגל”, “4 שעות עבודה בשבוע” ו-“חוכמת האדישות”, ועוד ספרים רבים וטובים נוספים.”

ואו, נשמע מעניין! איך כל זה התחיל?

“לפני כמה שנים הייתי שותף בסטארטאפ בתחום הטכנולוגיה בחינוך. כחלק מהעבודה השוטפת, ומתוקף היותי שותף בחברה, נאלצתי להתעסק בהמון תחומים שונים – ניהול צוות, פיתוח אסטרטגיית שיווק, יצירת תוכן, גיוס משקיעים, בניית תוכניות עסקיות, ומה לא. אבל בגלל שהייתי בעומס גדול, ותמיד היו לי עוד משימות להספיק, לא נשאר לי זמן להתעמק ולהתמקצע באף תחום. זה היה נורא מתסכל! לא משנה כמה הדברים הלכו טוב, תמיד נשארתי עם התחושה שאם רק היה לי קצת יותר זמן ללמוד כל תחום כזה לעומק, הייתי מצליח לעשות עבודה הרבה יותר טובה.”

כדי להתמודד עם הבעיה, שלומי החליט להקדיש את חצי השעה הראשונה בכל בוקר, עוד לפני שהוא מתחיל לעבוד, לקריאת ספר עיון מקצועי באחד הנושאים שבהם הוא התעסק באותו זמן.

“המטרה שלי הייתה לקרוא ספר מקצועי אחד בכל חודש, וכל פעם בנושא אחר. מרגע שהתחלתי, התוצאות לא איחרו להגיע: בזכות הספרים, הצלחתי ללמוד ולהתקדם במהירות במגוון תחומים. התפוקה שלי עלתה, העבודה שלי השתפרה, אבל מעל הכל – הרגשתי שלאט לאט אני נהפך למנהל טוב יותר.
יחד עם זאת, לא הכל היה ורוד. לא תמיד הצלחתי לפנות זמן לקריאה, ולפעמים מצאתי את עצמי “מבזבז זמן” על ספרים שלא באמת תרמו לי ולא נתנו לי כלים שיכולתי ליישם. מהר מאוד הבנתי שאם רק היו לי סיכומים של ספרים מקצועיים, הייתי יכול לחסוך זמן יקר ולקבל הרבה יותר ידע וכלים פרקטיים..אז החלטתי לבדוק את הנושא. כשראיתי שלא קיים אף מיזם כזה בישראל, הרמתי את הכפפה בעצמי.”

סיכום באמת יכול להחליף קריאת ספר?

“קריאת סיכום, טוב ככל שיהיה, לעולם לא תחליף את החוויה של קריאת ספר. הבעיה היא שהיום מרבית האנשים לא מוצאים זמן לקרוא ספרים, בטח שלא בתדירות שהם היו רוצים. יש כל כך הרבה ספרים וכל כך מעט זמן לקרוא, שפשוט אי אפשר להספיק הכל.

אנחנו לא מתיימרים להחליף את החוויה של קריאת ספר שלם כמו שצריך, אלא להוות אלטרנטיבה לאותם אנשים שפשוט לא מגיעים לזה. מעבר לעובדה שאנחנו חושפים את הלקוחות שלנו לספרים מעולים שהם לא בהכרח מכירים, אנחנו שמים את הדגש על הפקת ידע וכלים פרקטיים מספרים מקצועיים. הסיכומים שלנו בכוונה בנויים בצורה כזאת שמצד אחד מעודדת העמקה וקריאה של הספר, ומצד שני מאפשרת למי שרוצה לקבל את השורה התחתונה להפיק במינימום זמן מקסימום תועלת קונקרטית מכל ספר.

באמצעות שיטה ייחודית שפיתחנו, כל סיכום שלנו מורכב ממס’ חלקים, וביניהם: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה והנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.”

אם כן, ל-PBC יש מס’ יתרונות משמעותיים: כבר כשמצטרפים מקבלים גישה חופשית לעשרות סיכומים שמכילים ידע וכלים פרקטיים, אותם ניתן ליישם באופן מיידי. בכל חודש מקבלים 2 סיכומים חדשים, והספרים נבחרים בהצבעה על ידי המנויים.

נכון להיום מאות מנהלים, עצמאים ובעלי עסקים כבר לומדים ומתפתחים מקצועית באמצעות PBC, וביניהם ניתן למצוא גם מנהלים בכירים ואנשי עסקים מצליחים. אפשר להצטרף לשירות בקלות דרך האתר, ולהנות ממחיר מיוחד ומ-30 יום לניסיון לגמרי בחינם!

בשיתוף Professional Book Club

כדאי להכיר