איך להתקבל ל-8200 וליחידות הטכנולוגיות? יוצאי 8200 מציעים פתרון חדשני

ההכנה של 8200 אקדמי היא ההכנה היחידה בארץ למיונים של יחידות הטכנולוגיות העילית בצבא- יחידת 8200, חיל התקשוב ויחידות טכנולוגיות נוספות. מדובר במיזם פורץ דרך אשר הגו בוגרי יחידת 8200, כאלו שטעמו את טעם המיונים ליחידות הללו ושרדו כדי לספר

צילום 8200 אקדמי

בשיתוף 8200 אקדמי

כעת, הם מעוניינים להעביר את השרביט הלאה, ועושים זאת באהבה רבה. כל זאת ממקום אמיתי לעזור ולסייע לאותם חבר’ה צעירים אשר מעוניינים להגשים את החלום הגדול להתמיין ליחידות העילית הללו. יובל, בוגר יחידת 8200, כיום משמש כמנכ”ל חברת 8200 אקדמי וליאן מנהלת הקורס, ישבו עמי לריאיון וסיפרו לי, בעיניים נוצצות יש לומר, כמה החזון, שהתחיל אי שם בין קירות צה”ל, הפך לכדי מציאות מרגשת במיוחד. וזו מולידה מדי שנה בשנה עוד ועוד נערים ונערות צעירים אשר משנים את חייהם מקצה לקצה בזכות קורס ההכנה לצבא ולמיונים והקבלה ליחידות הללו. קורס זה מכיל את כל הנושאים והחומרים המדויקים והנקודתיים ביותר, עד לרמת מיקרו ממש, כל זאת על מנת לסייע להם לצלוח את אחד המיונים הקשים בצה”ל. לא כל שכן, שכן המיון הוא הזדמנות של פעם אחת בחיים ולכן צריך לבצע אותה בצורה לא פחות מהטובה ביותר, עם שק הכלים הגדול ביותר.

יובל וליאן הם חלק מחוד החנית של תוכנית ההכשרה של  8200 אקדמי, אשר משמשים כמעטפת מחבקת, ובייחוד מלמדת, למאות תלמידים ותלמידות בכל שנה מחדש. במהלך הקורס, שאורך כחודשיים ימים, מעניק צוות הקורס המונה עשרות מרצים ומנטורים, ליווי צמוד. הליווי נמשך לכל אורך השהות בקורס ואף עד ליום המיונים וזמין בכל זמן ולכל שאלה. השניים הללו, ואיתם יחד כל צוות הקורס, הם ללא ספק השליחים הטובים ביותר להבנה האותנטית ביותר לשאלה המסתורית- מי היא למעשה יחידת 8200, וכיצד ניתן להיכנס תחת מטרייתה?

משיחתנו ניכר, כי אחד הדברים המשמעותיים ביותר הוא ההערכה הכה עצומה של יובל, יוצא היחידה, ליחידת 8200, אשר ללא ספק מסבירה ללא מילים, מדוע כל כך כדאי להיות חלק משורותיה. 8200 היא למעשה חברת הייטק עצומה תחת המטריה של צה”ל, היחידה המובחרת ביותר וזו שעוטרת על כתפיה תארים רבים ומעניקה שירות בעל משמעות ושליחות בלתי נדלות. היחידה הופכת אנשים איכותיים למקצועיים ואף עשירים, אשר יוצאים משורותיה אל חיים אזרחיים אחרים לחלוטין משנכנסו אליהם אי שם בגיל 18 עם הגיוס לצה”ל.

כיצד התחיל הרעיון המדהים הזה להקמה של בית ספר להכנה למיונים?

“הרעיון עלה לאחר שחבר טוב, אדם איכותי ומוצלח במיוחד, יש לציין, לא עבר את המיונים ליחידה, ואז התבזבז לחלוטין כמש”ק ממטרות בצה”ל. כשהפוטנציאל שלו באמת לא ייאמן. ואז רק בגיל 27-28, לאחר התואר שלו, התחיל את החיים כהייטיקסט והתחיל לחפש עבודה כג’וניור.

כאשר מנגד, מי שכן יצא מ-8200, כבר בגיל 22 כאשר סיימו את השירות הצבאי, מצאו עצמם מסודרים לחלוטין כלכלית ובעלי בגרות מנטלית מדהימה. זאת אודות ליחידה, ואודות לכך שהם התכוננו כראוי למיונים הללו. עוד במהלך השירות, פונות אליהם חברות הייטק ורבות ביניהן מי ישלם יותר. 30, 40, 50 אלף בחודש, ואפילו טסלה כרכב חברה, והיד עוד נטויה.

האם קורס ההכנה פונה לכולם?

“חד משמעית. המטרה שלנו היא לפנות לבני נוער בגילי 15-18 הכנה טובה, נקודתית וכירורגית על מנת שהם יוכלו לעבור את המיונים הטכנולוגיים ליחידת 8200.

אני רוצה להגיד, רוב רובם של האנשים בטוחים, בכל הקשור לקבלה ליחידות האלה שאו שיש לך את זה, או שאין לך את זה. יש אנשים שחושבים שזו מתנת אל, אבל זו לא. עם הרבה עבודה קשה ומוטיבציה, ניתן להתכונן לעתיד בטוח כבר בשלב המוקדם טרם הגיוס ולסדר את העתיד.

כשאני אומר הכנה נקודתית וכירורגית אני מתכוון לזה. ההכנה נפרסת על פני 18 מפגשים אשר בהם אנחנו עוברים על כל הנושאים ועל כל השאלות שיש במיון טכנולוגי כזה או אחר בצה”ל, בין אם ב-8200 אקדמי ובין אם ביחידות כמו תקשוב, ממר״ם או יחידות טכנולוגיה השייכות לחיל האוויר. אנו מעניקים ליווי צמוד, מסייעים בכל דבר, ומכינים אותם מא’ ועד ת’ על כל הנושאים הרלוונטיים למיונים.

היופי הוא שאנחנו יכולים לקחת תלמידים שגם לא הגיעו מרקע של מדעי המחשב, ולהכינם למיונים האלו. הסיבה לכך היא שבתי הספר מלמדים במתכונת אחת מסוימת, ולבסוף 8200 מחפשים משהו שהוא קצת שונה, ואין התאמה בין מה שמלמדים בבית הספר לבין מה שמחפשים במיונים. וכך, גם אם יגיע אדם שלמד 5 יחידות מדמ”ח, הוא יכול להכיר חומרים של שיעור אחד שלנו במקרה הטוב. פשוט כי אין התאמה. הוא לא יוכל אפילו לעבור את השלבים הקלים של המיונים עקב כך.”

בוא נדבר רגע על הדיסוננס. מה לדעתך הדיסוננס בין מה שמלמדים בבית הספר לבין מה שבפועל צריך על מנת לעבור את המיונים?

“תחילה זה ברמת הנושאים. ישנם נושאים שלמים שלא נוגעים בהם. אם לחיוב או לשלילה. אני חושב שכיום מלמדים אותם במגמת מדעי המחשב רמה בסיסית ביותר. תלמידים רבים מגיעים למיונים הללו, עם 5 יחידות מדעי המחשב ו-5 יחידות סייבר, ובסוף מגיעים למיון ולא צולחים אותו. וחבל, זו הזדמנות חד פעמית! אי אפשר שוב! בגרות אפשר שוב, פסיכומטרי אפשר שוב, מיונים לצבא פשוט לא ניתן לעשות שוב וזו הזדמנות של פעם אחת בחיים. אם לא הצלחת- אתה אומר ביי ביי לתפקיד שאתה רוצה. וזו ממש “כאפה” עבור אלו שמנסים להתמיין ולא מצליחים, ולא מבינים למה הם לא עברו.”

מה נתן לך השירות ב-8200?

“אני קיבלתי מקפצה ענקית. לא סתם מקפצה, ממש טיל לחלל. תחילה מבחינת ההשקעה של 8200 בי ובחברים שלי ליחידה. 8200 משקיעים סכומים רבים מאד בכל חניך שמגיע. קורסים, הכשרות, הקניית ידע בתחומי ההייטק והטכנולוגיה שלא ניתן להסביר במילים, ותנאים מצוינים לכל חניך שמגיע. ההשקעה היא משמעותית ומעבר לכל קנה מידה. כל זאת מאפשר לחייל החדש אפשרויות פריחה מדהימות לכשיסיים את השירות.”

וכיצד קורס ההכנה שלכם מסייע למתמיין הלכה למעשה?

“קורס ההכנה שלנו מציע כאמור הכנה נקודתית, מדויקת, כירורגית, להכנה למיונים הללו על מנת שהתלמיד יוכל לקבל את מלוא הכלים על מנת לצלוח ולעבור אותם. למעשה, אנו נותנים לו את הסיכוי הטוב ביותר באמצעות הכלים המיוחדים והמאד נקודתיים שלנו. מכאן, נשאר לו רק ללמוד כמו שצריך וליישם”.

צילום 8200 אקדמי

ספר לי על קורס ההכנה.

“הקורס אורך כחודשיים, 18 מפגשים, 16 שיעורים עם מרצה יוצא 8200, בוגר היחידה. ועוד שני מפגשי תרגול, וסימולציות בשטח. נכנסים לעומקו של נושא, בייחוד אלו שלא למדים בבתי הספר ויורדים לעומקו. התכנים הנלמדים בקורס הם למשל מבני המחשב, מערכות הפעלה, פיתוח תוכנה, חולשות סייבר ותרגילי מחקר.

חשוב לציין שגם לאחר סיום הקורס אתר התרגול נשאר פתוח לתלמידים. הם יכולים להמשיך לתרגל ולשמר את הכלים שהם קיבלו, ממש עד המיונים.

בנוסף ישנה מעטפת מדהימה לכלל קורסי המיון הטכנולוגיים, המנטורים זמינים לכל שאלה, שיעורים פרטיים, שיעורי בית, הרחבה של נושא שלא הובן בשיעור, ממש הכל. כל מה שהתלמיד רק יצטרך. אנחנו מסורים בכל רמ”ח איברנו להצלחת התלמידים שלנו, הצלחתם היא הצלחתנו.”

באשר לכך שציינת שאין בהכרח צורך ברקע במקצועות מדעי המחשב על מנת להיכנס בשערי קורס ההכנה של 8200 אקדמי.

“אכן. אין בהכרח צורך ברקע במדעי המחשב על מנת להתחיל עימנו את ההכנה. זאת מאחר שכפי שציינתי קודם, רמת מדעי המחשב בבתי הספר היא אחת, לעומת זאת הדרישות במיונים של 8200 ובשאר המקצועות הטכנולוגיים, היא אחרת לחלוטין – היא אינה על אותה הסקלה.

אני יכול היום ללמד חניך בזמן מאוד קצר, מה שלא למדתי בחצי תואר שלי במדעי המחשב. פשוט כי הקורס שלנו מאד נקודתי, מאד ספציפי לדרישות של המיונים.

אני אמנם לא אוכל להכין את החניך עד לכך שלמחרת הוא יתקבל לגוגל, אבל אני בהחלט יכול להכין את החניך כך שיוכל להתקבל ל-8200, ומשם 8200 תכשיר אותו לעבודה בגוגל.

רוב האנשים בשוק אמנם לא יודעים שיש צורך להתכונן למיונים האלו, אבל נערים טרם גיוס למיונים הללו אכן יודעים. מי שכן עברו את המיונים הם מי שיש להם מסוגלות אישית. לשבת לבד, לא יום לפני, לא חודש לפני, אלא שנה לפני ואף שנתיים לפני. ללמוד ולהתכונן קשה מאד על מנת להיות מוכנים.”

כמו סוג של התמחות.

“בדיוק. המתמיין חייב להיות לאחר ההתמחות שלו. מי שבוחרים לקחת במיונים האלו זה מתמיין שיודע בדיוק מה הוא עושה, בפרט בתחום אחד ספציפי, תחום ההתמחות שלו.

אחוזי העוברים במיונים של 8200 קטן במיוחד. לכן לוקחים רק מי שבאמת רואים בו את הפונציאל המיוחד הזה, הניצוץ. וכאמור, יש רק הזדמנות אחת לנסות להיכנס בשערי היחידה.”

אחוזים קטנים במיוחד, כלומר בהחלט חייבים להגיע סופר מוכנים למיונים האלו.

“בדיוק. זה חשוב מאד. גם כי אלו מיונים משמעותיים במיוחד וגם כי תנאי קבלה קשים במיוחד.

אפשר להתייחס למבחנים של 8200 כמו סוג של פסיכומטרי. זה לא משנה כמה מתמיין הוא חכם ומוכשר, כל עוד הוא לא יכיר את המטרייה של הפסיכומטרי וילמד אותה באופן ספציפי, הוא לא יוכל לעבור את המבחן. אותו הדבר גם במיונים של 8200.

אנו מגיעים לבתי ספר, פוגשים תלמידים גאונים וחכמים במיוחד, שפשוט לא מצליחים לעבור את המבחנים הקטנים או הסימולציות שאנו נותנים להם לטעום מהמיונים של 8200. פשוט כי זה שונה מכל דבר אחר”.

המיונים ל-8200 מאד מסתוריים אם כך.

“ממש ככה. ועדיין יש כלים שאפשר ללמוד ובזכות זאת לנצח אותם.

אנחנו יכולים לתת לכולם, מהתלמידים המוצלחים ביותר ועד אלו שפחות השקיעו בבית הספר, את הכלים המדויקים להצלחה במיונים האלו. מכאן, זוהי רק האחריות שלהם לקחת את הכלים האלה ולהצליח להיכנס בשערי היחידה המובחרת בצה”ל. אשר שינתה לי לחלוטין את החיים”

לסיום, ספר כיצד 8200 שינו לך את החיים

הייתה לי חוויה בלתי ניתנת להסבר שעד היום משפיעה עליי ועל חיי בכל קנה מידה. במישור המקצועי,  כבר שנתיים לפני השחרור חברת הייטק התחילו לפנות אליי בלינקדאין על מנת לגייס אותי לשורותיהן, עוד בזמן שהייתי בשירות. החברות הללו אפילו מציעות אפשרות של חצי משרה, לעבוד בזמן השירות בסכומי עתק! ותנאים פשוט מדהימים! וכל זאת כאשר אתה עוד חייל.”

בסופו של יום, נראה כי קורס ההכנה של בית הספר 8200 ליחידות הללו הוא הפתרון המושלם לביטחון עבור תלמידים בגילי 15-17 טרם ההגעה למיונים שלאחר צו ראשון. יחידות כמו גאמא סייבר, מקצועות המחשב של חיל התקשוב ויחידות טכנולוגיות כמו תלפיות, שחקים, חבצלות וכדומה, מקבלות מענה מדויק ומושלם מצוות מדהים, חזק, מוכשר ומקצועי לכל הדעות, ולצד זאת, נעים ובעל לב רחב ורצון אמיתי להגיע להצלחה. הערך הניתן במהלך קורס ההכנה הוא משמעותי לאין שיעור, שכן מדובר בהזדמנות חד פעמית ואחת ויחידה בעבור תלמידים שמעוניינים להתברג באחת מיחידות העילית הללו. כך שאין ספק, שאם ישנה השקעה בעלת ערך ומשמעות, היא השקעה בחיים העתידיים של התלמידים, שנמצאים ממש מעבר לפינה.

למידע נוסף על ההכשרה ב”8200 אקדמי”: https://www.8200academy.com/

פייסבוק

ולשיחת ייעוץ חינם: 050-950-8200

בשיתוף 8200 אקדמי

כדאי להכיר