הקשר בין חוויית משתמש וקידום אורגני

חוויית משתמש (UX) הוא ביטוי שמתייחס לתחושה הכוללת ששימוש באפליקציה מסוימת, תוכנה או אתר, מספקת למשתמש. חוויית המשתמש קשורה גם לאיכות ממשק המשתמש (UI) – שהוא הממשק הגרפי עצמו של אותה תוכנה או אותו אתר. ממשק משתמש וחוויית משתמש הולכים יד ביד, וכל חברת תוכנה או סטודיו לבניית אתרים שלוקחים את עצמם ברצינות, משקיעים משאבים רבים בשני אספקטים אלה של המוצר שלהם

FREEPIK

חוויית משתמש איכותית באתרי אינטרנט נוצרת, באופן כללי, כאשר האתר מעוצב היטב, קל לנווט בו, הוא מכיל תוכן עדכני ורלוונטי והוא מותאם לכל סוגי המכשירים ורזולוציות המסך השונות.


איך UX קשור לקידום אורגני בגוגל?


האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל יודע לא רק לזהות את הנושא שבו עוסק כל אתר, את כמות הקישורים שמופנים אליו ואת איכות התוכן שבו. האלגוריתם, שאחראי על הסדר שבו יופיעו תוצאות החיפוש אצל הגולש, יודע גם להסיק מהי איכות חוויית המשתמש של כל אתר. הוא עושה זאת באמצעים מגוונים, שכוללים גם הערכה של ביצועי האתר מבחינת נפח הכניסות אליו וזמן השהייה בו. בנוסף, האלגוריתם גם יודע לזהות באיזו מידה כל אתר מותאם לצפייה בסוגי מכשירים שונים, ובמיוחד במובייל. אתרים שאינם מותאמים לצפייה במובייל יזכו להערכה נמוכה יותר על ידי גוגל.


האלגוריתם יודע להסיק מסקנות לגבי רמת ממשק המשתמש וחוויית המשתמש בכל אתר – והאתר מרוויח או מפסיד מכך, בהתאם לרמתו. לכן, כאשר מבצעים קידום אתרים אורגני עבור אתר מסוים, יש להתמקד לא רק בכמות התוכן שיש בו ובכמות הקישורים שמופנים אליו מאתרים אחרים, אלא גם להקדיש תשומת לב רבה לממשק המשתמש ולחוויית המשתמש שהוא מספק.


טיפים לשיפור חוויית משתמש באתרים


מכיוון שביצוע קידום אורגני לאתרים הוא חשוב ביותר, ומהווה את הדרך המרכזית שבה ניתן להגדיל לטווח ארוך את כמות הכניסות לאתר, מקדמי אתרים מקצועיים דואגים גם לשפר את ה-UX של האתר שהם מקדמים.


שיפור ה-UX צריך להתחיל בהיבטים הטכניים של האתר – במהירות הטעינה של הדפים, בהוספת תעודת אבטחה (SSL) לאתר, ובתיקון באגים. בנוסף לכך, כדי לשפר את חוויית המשתמש יש לדאוג גם לשיפור בעיצוב של האתר. אתרים יכולים להכיל תמונות יפות וסרטוני וידאו מתוחכמים, אך אם העיצוב שלהם לא יהיה נוח וברור להבנה ולניווט – חוויית המשתמש של הגולש עלולה להיפגע.


בנוסף לכך, כפי שצוין, האתר פשוט מוכרח להיראות מצוין בכל סוג מסך ומכשיר. במציאות בה יותר ממחצית מנפח הגלישה באינטרנט בעולם נעשית ממכשירי מובייל – מפתחי אתרים צריכים לנקוט בגישת “Mobile first” – פיתוח ועיצוב האתר קודם כל עם מחשבה על טלפונים חכמים. רק כך הם יכולים להבטיח שחוויית המשתמש שהם מציעים תהיה טובה ותכלול את כל מי שצפוי להיכנס לאתר שלהם.


אתרים שמעוצבים היטב, מתאימים למובייל ומכילים תוכן מקורי ובעל ערך לגולש, הם בדיוק האתרים שיהיה להם קל יותר להתקדם בתוצאות הדירוג האורגניות של גוגל. אתרים כאלה גם ייהנו מביצועים שיווקיים ומכירתיים טובים יותר, רק מעצם העובדה שהם מציעים ממשק משתמש וחוויית משתמש טובים יותר.


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר