בני 60 ומעלה? האם אתם מנצלים את תיקון 190?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, נכנס לתוקפו בשנת 2012. מטרת התיקון (בין היתר) היא להעניק הטבות פיננסיות ייחודיות לאזרחים בגיל השלישי

צילום חברת Finbert ישראל

בשיתוף Finbert ישראל

מהו תיקון 190?

תיקון 190 נחשב לאפיק חיסכון מומלץ ואטרקטיבי לאנשים בגיל 60 ומעלה, בין אם הם עומדים לפרוש מעבודתם או שכבר יצאו לגמלאות. עבור קבוצת הגיל הזו, הקצבה החודשית (הפנסיונית) היא עיקר פרנסתם, לכן היכולת להפוך את הכסף שלהם לחסכונות משתלמים שהם גם נזילים בכל עת, מעניקה להם שליטה ועצמאות בכל הנוגע לכספים שלהם והכל על פי תקנות המס.

לבדיקת זכאותכם להטבות במסגרת תיקון 190 על ידי המומחים של חברת Finbert הקליקו כאן >>

יתרונות תיקון 190 

האטרקטיביות של הפקדת כספים על פי תיקון 190 עבור בני הגיל השלישי, נובעת מהיתרונות הברורים של אפיק החיסכון הזה עבור המפקידים:

  • הטבות מסבמידה ואדם מפקיד כספים אל קופת הגמל במסגרת תיקון 190, הוא ייהנה מהטבות מס בשלב שבו ירצה למשוך את הכספים. תיקון 190 מאפשר למשוך את כספי החיסכון בשתי דרכים: האחת, בתשלום חד פעמי המוגדר “הוון קצבה”, והשנייה על ידי קבלת קצבה חודשית .המס שישולם בעת משיכת הכספים המוגדר “הוון קצבה” יהיה בגובה של 15% בלבד מהרווח הנומינלי, מה שנחשב למס נמוך במיוחד. לחילופין משיכת כספים כקצבה חודשית תזכה בפטור מלא ממס.
  • אפיק חיסכון משתלם ונוח לתפעול – המפקידים במסגרת התיקון, יכולים לעבור בין מסלול חיסכון מסוים למשנהו בתוך קופת הגמל, ללא מיסוי או הגבלה. בפועל מדובר בהטבה משמעותית, המאפשרת לכל מפקיד למקסם את הרווחים מהשקעות בנכסים אלטרנטיביים. המפקידים יוכלו להשקיע את כספם במגוון רחב מאוד של אפיקי השקעה אלטרנטיביים, מה שיוצר פיזור סיכונים ויציבות לטווח הארוך.
  • מינוי מוטבים נוחות התפעול של כספים שמופקדים בקופות גמל על פי תיקון 190, מתבטאת בין היתר גם באופציה למנות מוטבים על פי רצון המפקיד, שיהיו זכאים לקבלת הכספים בקופת הגמל במקרה שהמפקיד הולך לעולמו – זאת מבלי שייאלצו להציג צוואה או צו ירושה, משמע שמעבר הכספים בין הדורות נעשה בצורה ישירה וללא עיכובים, זאת בנוסף לעובדה שגם המוטבים נהנים ממיסוי מופחת על הכספים.

לבדיקת זכאותכם להטבות במסגרת תיקון 190 על ידי המומחים של חברת Finbert הקליקו כאן >>

מה ניתן להרוויח מהשקעה בקופת גמל על פי תיקון 190?

המומחים של חברת Finbert מסבירים: “המשקיעים נהנים מחיסכון מקסימלי בדמי הניהול, הם זכאים להטבות מס משמעותיות במידה והם עומדים בתנאי הסף לתיקון 190, ונהנים בין היתר מיציבות מירבית ושקיפות בכל הנוגע להשקעותיהם. תיקון 190 הופך את קופות גמל לאפיק השקעה משתלם מאוד עבור המשקיעים. אם הגעתם לגיל 60, ויש לכם זכאות לפנסיה מזערית על פי הגדרת רשות המיסים, מדובר בהשקעה שמומלץ לשקול אותה”.

Finbert סוכנות לביטוח בע”מ (2021) מעמידה לרשותכם מומחים בתחום הפנסיה בעלי רישיון לעסוק בתחום זה מטעם משרד האוצר, שיעניקו לכם שירות אישי, ממוקד ומקיף, ויאפשרו לכם למצות את כל האפשרויות העומדות בפניכם בתבונה. תתקשרו אלינו עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ 033030808

לעוד כתבות בנושאי פיננסים אנו מזמינים אתכם להיכנס לשמענו, פורטל פיננסי.

בשיתוף Finbert ישראל

כדאי להכיר