צילום מרכז הסאונד

האם זהו המקרן הבא שיחליף את הטלוויזיה ? מקרן לייזר Xgimi Aura שובר את כללי המשחק…

האם זהו המקרן הבא שיחליף את הטלוויזיה ? מקרן לייזר Xgimi Aura שובר את כללי המשחק..

בשיתוף מרכז הסאונד

ה-Aura , מקרן הלייזר טווח קצר, UST החדש של Xgimi מספק נתונים היסטוריים ופורצי דרך, ובחברה משוכנעים שאחרי צפייה אחת במקרן החדש כל טלוויזיה, טובה ככל שתהיה, תחוויר בהשוואה אל המקרן פורץ הדרך, כמו שצוין תחילה, ה- Aura הוא מקרן לייזר חדשני המספק תמונה גדולה ממרחק זעום, עם זאת הרזולוציה היא 4K אמיתית העומדת בסטנדרטים נוקשים מאוד ו מצויידת במנגנוני חידוד תמונה ותנועה דינאמית עליהם גם נרחיב בהמשך.

יחד עם תמונה עצומה ואיכותית מספק לנו ה- Aura סאונד בר איכותי ועוצמתי מבית Harman/Kardon ועיצוב חדשני ועתידי למראה.

עיצוב חדשני . 

ה-Aura  החדש הוא מקרן לייזר טווח קצר מעוצב להפליא, הוא פשוט נראה טוב מכל זווית אפשרית, אין ספק כלל שזהו מקרן Xgimi אשר נראה הטוב ביותר אי פעם, והמעצבים והמהנדסים של Xgimi עבדו שעות נוספות רבות כדי לספק לנו מוצר מוגמר ברמה כזו, כמובן שבמקרה של מקרן בעל יכולות גבוהות במיוחד המשקל הוא בהתאם לציפיות וה- Aura אכן שוקל 15 ק”ג!

בחלקו העליון של המקרן ישנו גימור פרימיום מבריק מטאלי הנשבר ע”י פס שחור פסנתר המוביל אל פתח המיועד למראת העדשה, בניגוד למה שאנו רואים בדרך כלל במקרן טווח קצר כאשר ישנה בליטה המיועדת למראה, ה- Aura  חלק ואחיד ונראה  לגמרי כפריט עיצובי לא רע על הקונסולה בסלון .

צילום מרכז הסאונד

בצד אחד של המכשיר ישנם פתחי אוורור אלגנטיים בזוויות שונות המשווים למקרן מראה מחוספס ומרשים, בצידו השני ישנם את אותם פתחי אוורור מעוצבים אך כאן ניתן לראות שני ספקי כוח עצומים המיועדים לקירור המקרן בזמן פעולה.

בחזית ישנו הסאונד בר המדובר מבית Harman/Kardon והוא מחופה בגריל הנראה יוקרתי ואיכותי ומרגיש מאוד נעים למגע.

בתחתית המקרן ישנן רגליות זעירות לאבטחת המקרן למקומו המיועד.

צילום מרכז הסאונד

רזולוציה ותמונה

ה-  Aura עומד בכל הציפיות כאשר הוא מספק רזולוציה טבעית של 3840X2160, או במילים אחרות 4K  אמיתי ! ביחס תמונה של 16/9 כמוכן מגיע עם מנגנון DLP מעודכן בחיזוק משמעותי של רכיב MEMC החדיש של XGIMI המונע מריחות תנועה על הרקע באופן דינאמי, ומאיץ את הפריימים לשנייה למעשה בתוצאה הסופית, כל זאת בתור מקרן לייזר טווח קצר, אשר אינו תופס מקום רב ואינו דורש התקנה כלל.

צילום מרכז הסאונד

כל המנגנונים החשובים הללו יושבים די בנוח על מערכת ANDROID TV  10 הטומנת בחובה הטבות רבות, והאפליקציות הניתנות להורדה, אם דרך GOOGLE PLAY, או חנות האפליקציות APTOID  כמעט אין סופיות, ניתן למצוא אפליקציות איכותיות רבות לסטרימינג או צפייה בסדרות וסרטים ובכל נושא שנחפוץ בו בקלות רבה

מרחק הקרנה 

מקרן דגם ה-  Aura הוא כאמור מקרן לייזר 4K טווח קצר, אפילו יש לומר מקרן בטווח אולטרה קצר UST, עם 2400 לומנס אשר בהם מצויד ה-AURA, אשר חשוב לציין שהם מגבירים את ערכם כאשר אנו ממקמים את המקרן במרחק זעום של כ-30 סנטימטר!! מהמסך כדי לקבל תמונה עצומה של 100″!! ניתן להרחיק מעט יותר עד כדי חצי מטר כדי לקבל תמונה בלתי אפשרית בגודלה העומדת על 150″, כמעט 4 מטרים ברוחבה!

צילום מרכז הסאונד

המנגנון המאפשר ל- Aura  להקרין ממרחק כזה הוא די פשוט, כמו בכל במקרן UST ישנה עדשה, המקרינה למראה הנמצאת מולה, את הבבואה אנו מקבלים מוגדלת בהתאם דרך המראה ובאמצעות מנגנון זה ניתן להקרין תמונה גדולה במיוחד ממרחק נמוך יחסית.

התוצאה הסופית פשוט מרהיבה ועוצרת נשימה. נרחיב על כך בהמשך..

חוויית צפייה פורצת גבולות…

אם אנו מחברים את כל הנתונים אפשרויות ותוספות שיש בתוך ה- Aura על הנייר אנו מקבלים מפלצת של ביצועים, לפעמים הביצועים על הנייר מטעים, אז ניגשים לבחון את חושנו בזמן אמת ולבחון את המוצר עצמו בתנאים שונים נוחים וגם כאלו הפחות נוחים.

צילום מרכז הסאונד

את ה- Aura מיקמנו במרחק של 30!! סנטימטר מהמסך הרי שהמסך עומד על מידה של 100″ אינצ’ים, מידה נכבדת לשימוש ביתי+, לכל הדעות.

המסך הוא מסך הקרנה איכותי ALR של חברת JEASON SCREEN המובילה, המאפשרת גם מסך הקרנה אחורית במקרה בו נרצה להציב את המקרן מאחורי המסך ולא לראות כלל את המקרן.

צילום מרכז הסאונד

תחילה יש לציין בחיוב את הFAST BOOT- של XGIMI, תיזמנו את ההפעלה, ואכן ההדלקה אורכת רק כ 12 שניות, בסיומן עולה מסך הבית וממנו מיד ניתן להיכנס לאפליקציות או להתחבר למשתמש Google שלנו.

העובדה שהמקרן ממוקם כה קרוב למרקע מפתיעה מעט אך מתרגלים לכך בהנאה, התמונה אשר מספק לנו ה-  Aura מרהיבה בהחלט, גם כאשר מדובר על חדר המואר חלקית, אחרי הגדרת כמה דברים בסיסיים ניגשתי להקרין, הבחירה הטבעית תחילה היא סרטי טבע באיכות 4K, שם יש צבעים במנעד רחב מאוד ותנועה מהירה ולא צפויה, התמונה מושכת את העין בצורה בלתי טבעית, הצבעים והתנועות סוחפות למדי, אין מריחות וקטעים דהויים תודות לרכיב הMEMC, אשר ביחד עם HDR10 אשר ישנו ב- Aura  מספקים תמונה חדשה ודינמית להפליא. וכל זאת מטווח קצר מאוד.

תוספות מעניינות וחשובות

מקרן Aura נחשב כמקרן אנדרואיד. למקרן לייזר Aura תוספות רבות, החל במערכת ANDROID TV 10 העדכנית המספקת ממשק מהיר ונוח הגולל CHROMECAST מובנה, רכיב המאפשר חיבור אלחוטי איכותי של שני מכשירים על פני אותה רשת WI-FI.

ל- Aura בתור מקרן טווח קצר ישנם יתרונות רבים, ניתן למקמו כמעט מול כל קיר ממרחק קצר מאוד והוא יספק תמונה איכותית וגדולה, כמעט מבלי לאבד מעוצמת התאורה בדרך למסך ההקרנה.

צילום מרכז הסאונד

פטנט נוסף מעניין אשר ישנו ב-AURA הוא סידור KEYSTONE אנכי ואופקי יחדיו, התיקון מתבצע באופן ידני באמצעות השלט, ואיתו בוחרים את מיקומן של 8 נקודות המציינות את המסגרת שלנו, מנגנון זה מאפשר לנו למקם את המקרן בצד החדר, ולתקן באון ישני את התמונה הנוצרת ובכל להציב את המקרן בצד, ולא ממש מול המרקע, אם ישנה מגבלה כזו או אחרת.

ל- Aura ישנו מנגנון HDR10 העדכני ביותר המספר חיות וצבע נוסף לתכנים המוצגים זאת באמצעות הכפלת פריימים קיימים ובחירת פריימים אופטימלית מלאכותית.

כמו שצוין בתחילה, לצד מנגנון ה-HDR10 נמצא רכיב ה-memc – motion estimation motion compensation רכיב זה יוצר באמצעות AI פריימים עתידיים לתנועה ובכך אינו מורח או קוטע תנועות מהירות וחדות, של אור למשל, חללית או כוכב נופל, התמונה נשארת דינמית ואקטיבית בכל הזמן, הצבעים אינם נמרחים לרגע והתמונה נשארת חדה וראליסטית לכל אורך הסצנה.

סאונד היקפי לחוויה סוחפת

הסאונד ב- Aura הוא לא דבר שיש לזלזל בו, כמו ראינו בדורות קודמים של מקרני Xgimi גם כאן ממשיך שיתוף הפעולה עם HARMAN KARDEN המצויינות המצליחה לספק סאונד מלא ואיכותי גם ממוניטורים קטנים במיוחד, גם ב-AURA ישנה מערכת כזו הכוללת שני ופרים ושני טוויטרים המוגברים אלקטרונית העוצמה של 15w, נשמע אולי מעט אבל הצלילים חזקים ומספקים בהחלט בכל סלון ממוצע.

צילום מרכז הסאונד

הסאונד נקי ואיכותי, הצלילים הנמוכים מקבלים פידבק טוב מהקונסולה עליה ממוקם המקרן והסאונד באופן כללי מרגיש מסונכרן איכותי ומלא באופן ייחודי, וכל זאת בחבילת הגברה יחסית קטנה העושה פלאים.

חיבורים

כמו כל מוניטור בימנו ה-AURA כולל חיבורים רבים, כניסות ויציאות, רובן קלאסיות ומוכרות לכולנו, 3 כניסות hdmi, אשר אחת מהן מאפשרת MHL, חיבור מכשיר סלולרי ישירות למקרן באמצעות כבל יעודי ל יקסום האיכות או לחיבור דונגל HDMI לחיבור אלחוטי עמיד ללא הפרעות וללא השהיות.

2 כניסות USB לתוכן, אלה מיועדות לחיבור DISC ON KEY או כונן נייד ולשדר ממנו תכנים אל המקרן ומסך ההקרנה.

צילום מרכז הסאונד

כניסת ETHERNET, נועדה לחיבור ישיר לראוטר או מודם זאת על מנת לקבל חיבור מהיר ויציב יותר באינטרנט במקרן לשימושים זמינים רבים.

נתונים טכניים

חברה– XGIMI

דגם: AURA מקרן לייזר 4K

טכנולגייה: לייזר

רזולוצייה טבעית: 3840X2160

עוצמת הארה:   2400ANSI LUMENS

ניגודיות: 1:80,000

גלגל מנורה: 6 צבעים

הקרנה ב-D3: יש

גודל מסך: 30 עד 300 אינצ’

יחס מימדים: 16:9 או 3:4

חיי מנורה: 25,000 שעות

רמקול מובנה: יש

משקל: 14.9 ק”ג

צילום מרכז הסאונד

מסקנות

כאשר ראיתי את הדור האחרון של המקרנים של Xgimi, ה-Horizon וה- Horizon Pro, חשבתי שב-Xgimi  אמרו את שלהם לשנת 2022, לא יכולתי לטעות יותר, ה- Aura הוא יותר מקפיצת מדרגה משמעותית, הוא המוצר הראשון של XGIMI שאשר עלול באמת להעיר את המפלצות הגדולות ביותר כמו סמסונג וסוני.

ה- Aura  ( שנבחר ע”י אתר וואלה! כ- מקרן לייזר המומלץ ביותר ) מספק ביצועים מפלצתיים בכל היבט הן מבחינת תמונה, ועבדי וידאו חשדניים, והן מבחינת איכות חומרים ופטנטים ייחודיים, הממשק הפשוט להפליא עוזר לכל החוויה ומפשט אותה לגמרי, כל ניווט לאפליקציה מבוקשת מתבצע בקלות ולאחריו מיד ניגשים למסך הבית בכפתור אחד, ובמהירות בזק, וניגשים להתחיל משימה חדשה.

התמונה איכותית מאוד ונראית מצוין גם כאשר מדובר על חדר חצי מואר, הצבעים חיים ונדמה שהאריה כל רגע עלול לזנק עליך מן המסך הענקי, ב- XGIMI קוראים ל- Aura  המקרן שיחליף את הטלוויזיה, אני או ר שלא רחוק היום וזה יקרה, וה- Aura הוא רק יריית הפתיחה.

ניתן להשיג באתר היבואן הרשמי: מרכז הסאונד

https://www.projector-audio.co.il/

בשיתוף מרכז הסאונד