מודיעין עסקי המפתח להצלחה בעולם העסקים – המפתח להצלחה בעולם העסקים

בעולם העסקים התחרותי, חברה עסקית תעשה כמיטב יכולתה להשיג יתרון עסקי על פני מתחרים בשוק, כך מציין בני, מנכ"ל משרד חקירות דיטקט הפועלת בתחום החקירות והמודיעין העסקי מזה למעלה מ 30 שנה

pexels

בשיתוף דיטקט חקירות

תחרות בין חברות מחייבת את מקבלי ההחלטות בארגון להבין היטב את המגזר העסקי בו הן פועלות. מודיעין עסקי העומד לרשות מנהלי הארגון בתהליך קבלת ההחלטות מסייע בגיבוש תוכניות אסטרטגיות נכונות לפיתוח הארגון תוך הפחתת סיכונים. בינה עסקית יכולה לקבל מידע על מתחרים עסקיים – הטכנולוגיות שהם משתמשים בהם, שווקים חדשים, אסטרטגיות שיווק, פעילות עסקית ופיתוח עתידי של מוצרים מתחרים. דוחות סקרים עסקיים כאלה ישקפו את הפרופיל של הארגון, הלקוחות והמועמדים הטלפוניים. הוא יכלול מידע על ההיסטוריה העסקית של החברה מבחינת תביעות משפטיות ועמידה בהתחייבויות פיננסיות (היקף הפעילות העסקית בעבר ובהווה, מוסר תשלום, בדיקות חוזרות, איתור לקוחות וספקים, מידע על פשיטת רגל והשתלטות ובדיקות אשראי). הדוח גם יכלול בדיקות וחוות דעת על מהימנות החברה, הביצועים המקצועיים וההמלצות.

במקביל, איסוף מידע אזהרה למניעת אפשרות של חדירה לארגון הלקוח. יש לציין כי קיימות טכניקות חקירה מורכבות וחוקיות לחלוטין לאיסוף מידע על מתחרים.

הקטנת סיכונים על ידי בדיקת מהימנות העובדים

האמינות והמסירות של עובדי החברה הם הבסיס המרכזי להצלחתו או כישלונו של הארגון. אבטחת מידע ומניעת הדלפת מידע עסקי מעובדים לחברות מתחרות הן דבר אחד אתגרים העומדים בפני כל ארגון. לעובדים מהימנים, בדרך כלל לוקח הרבה זמן למצוא אותם, והארגון עלול להיפגע קשות.

ישנן סיבות רבות לניצול שגוי של אמון העובדים והדלפת מידע.

בעיה כלכלית- המצב הכלכלי הקשה גרם לעובדים לספק לחברות מתחרות מידע על הארגון שלהם בדרגות שונות משיקולים כלכליים. לעובדים או לבני משפחתם עשויים להיות בעיות רפואיות הכרוכות בטיפולים יקרים, או שיש להם חובות פיננסיים, במיוחד חובות הימורים וחובות בשוק האפור.

חמדנות-המניע להעברת מידע נובע מתאוות בצע לכסף.

נקמה-עובדים שלא קודמו או פוטרו עשויים להחליט לפרוש מהארגון ולמסור מידע שיפגע בו.

אידאולוגיה- להעביר מידע סודי על הארגון מסיבות אידיאולוגיות הקשורות לתפיסת עולמו של העובד.

pexels


חברת חקירות מיומנת יכולה לסייע באיתור הדלפות מבלי לגרום להלם וחוסר יציבות רציניים בארגון.

בני, חוקר פרטי ותיק ומנהל משרד החקירות דיטקט, מספר לנו על מקרה בו נשכר לעבודה ע”י חברה מובילה בתחומה.

לחברה היו חשדות כי נתונים פיננסים ופרטי לקוחות מודלפים החוצה.

בחקרה מקדמית שערכנו, מוסר לנו בני,  צומצמה רשימת החשודים לשני חשודים מרכזים.  איש מכירות בכיר האחראי על המכירות בישראל ובמזרח התיכון, ומנהל הכספים של החברה.

השלב השני של החקירה בוצע באמצעות בניית סיפור כיסוי ופעילות חשאית מול החשודים הללו.

בשלב השני, חוקר פרטי ממשרד חקירות דיטקט, פנה לעובדים במסווה של הצעת עבודה משתלמת יותר מחברה אירופאית באותו התחום.

נדרשו מספר שיחות טלפון ופגישה בסוויטה שנשכרה מראש באחד מבתי המלון בת”א לבחון את נאמנותם של שני העובדים הבכירים הללו.

איש המכירות הסכים להעביר רשימת לקוחות מפורטת של החברה בה עובד כיום, במידה ויכנס לעבודה עם “החברה הפיקטיבית שיצרנו” , ומנהל הכספים של מערך החברה בישראל הסכים להעביר לנו דוחות פיננסים מלאים של החברה בה הוא עובד, במידה ויכנס לעבודה עם חוזה מסודר עימנו.

על מנת לאתר את המועמדים המתאימים ביותר לארגון או לחברה ממליץ משרד חקירות דיטקט, לבצע בדיקות פרופיל שונות וביניהם, בדיקות גרפולוגיות שיעזרו לחברה לבחון את קווי האישיות של מועמד לתפקיד מסוים, מבחני אישיות ממוחשבים אשר עשויים לספק מידע בסיסי על אופי המועמד ותכונותיו, ועד לבדיקות פרופיל עמוקות ויסודיות אשר תבדוק רקע פלילי קודם של המועמד, קשרים חברתיים וחוות דעת ממקומות עבודה קודמים, מצבו הכלכלי, תכונות אופי והתמכרויות בעייתיות כגון שתייה והימורים ועוד.

pexels

הגנה מריגול תעשייתי של מתחרים

ההבנה כיצד פועלים המתחרים שלנו תעזור לנו כבעלי עסקים לשמור על המידע בצורה יעילה יותר.

כיום, בעידן שלנו, חדירה למחשבים שאינם מאובטחים הינו עסק לא מסובך וגורמים שונים אשר עלולים לפעול בדרכים שאינן חוקיות יכולים לשכור האקר באופן דיסקרטי תוך תשלום במטבעות וירטואליים מחשבונות שכמעט בלתי אפשרי לאתרם, לצורך פריצה ממוקדת למחשבי ארגונים וחברות ושליפת מידע חסוי.

חלק מהפתרון להגנה על מחשבי החברה הוא פשוט מאוד. מחשבים המכילים חומרים רגישים וחשובים לא יחוברו לרשת האינטרנט כלל. כמו כן, עלינו להימנע מהכנסת חומרים חיצוניים ממקורות לא ידועים למחשב זה.  המחשבים שיחוברו לאינטרנט לצורך עבודה שוטפת, לא יאחסנו חומרים חשובים, וינותקו מהמחשב המכיל חומרים רגישים.

בדיקות תקופתיות לגילוי האזנות סתר.

בדיקות תקופתיות לגילוי האזנות סתר

במסגרת הגנה על חברות ועל לקוחות פרטיים, משרד חקירות דיטקט מבצע בדיקות לגילוי האזנות סתר.

בני מדיטקט חקירות מספר לנו כי בעידן של היום בו אמצעי האזנה וצילום סמויים הינם נגישים וזולים יחסית, מתקבלות במשרד בקשות רבות לאיתור מערכות האזנה וצילום סתר הן מלקוחות פרטיים כגון בני זוג הנמצאים בהליכי גירושין והן מחברות וארגונים עסקיים החוששים מריגול תעשייתי.

הבדיקות נעשות בדירות, משרדים, מחשבים ומכשירי טלפון ניידים ונייחים אשר יש חשש כי נפרצו והותקנה בהן מערכת האזנה, צילום ואיכון, ובכלי רכב.

עובד הניקיון המסור שנשאר בעבודה שעות נוספות

כמשרד חקירות העובד רבות בתחום העסקי גם בישראל ובמדינות רבות ברחבי העולם, דיטקט חקירות מקבלת פניות מגורמים שונים אשר לעיתים אינם מודעים לחוקים השונים אותם יש כבד בעת ביצוע חקירות ומודיעין עסקי. לדוגמא, חלק מטכניקות הריגול שאינן חוקיות הינן השתלת עובד או עובדת בחברות המבצעות את הניקיון עבור החברה אחריה הלקוח רוצה לרגל.

בעוד שאיסוף זבל ברשות הרבים הינו חוקי, השתלת חוקר פרטי אשר יתחזה לעובד ניקיון ויוציא מידע מהחברה, אינה חוקיות ונחשבת לגניבה ממעביד, להוצאת דבר במרמה ועוד.
לצורך הגנה מפני “עובדי ניקיון” מתחזים, בררו עם חברת הניקיון שלכם האם העובדים שנשלחים אליכם לעסק הינם עובדים חדשים שהתקבלו לאחרונה והאם הם עברו בדיקות מהימנות קודם לקבלתם לעבודה. ללא קשר, יש לדאוג כי בסיום יום העבודה לא יישאר חומר חשוב על שולחנות העבודה במשרד, לגרוס את כל הניירת לפתיתים לפני השלכתה לאשפה, ולהגביל  כניסת עובדים חיצוניים למקומות רגישים.

הכותב הינו חוקר פרטי ומנכ”ל משרד חקירות דיטקט הפועל בתחום החקירות הפרטיות והעסקיות, ביצוע חקירות כלכליות ובדיקות רקע עבור לקוחות פרטיים, אנשי עסקים וחברות השוקלים כניסה לשותפות עסקית חדשה, ביצוע חקירות כלכליות והרמות מסך לבעלי חוב, מעקבים בתיקים עסקיים ופרטים, איסוף מודיעין עסקי ועוד.

בשיתוף דיטקט חקירות

כדאי להכיר