שעון נוכחות לעסקים וארגונים: כל הפתרונות החדשניים

מעקב אחר שעות הנוכחות של העובדים הוא חיוני לעסק המבקש לעבוד בצורה יעילה ורווחית. זו הדרך היחידה להימנע מטעויות שכר העשויות לעלות לעסק בהוצאות מיותרות. אם בעבר רישום הנוכחות היה נעשה בצורה ידנית, כיום ישנן מערכות מתקדמות הרבה יותר, המאפשרות לרישום להיות מדויק ואף מתועד בנוחות עבור חשבי השכר, המנהלים והעובדים. הנה כמה מהפתרונות החדשניים ביותר בעולם שעוני הנוכחות לעסקים וארגונים

freepik

בשיתוף תוכן שיווקי

שעוני נוכחות ביומטריים

שעונים המבוססים על כרטיסי עובדים יכולים לעיתים להוות מכשול לעסק. מאחר שניתן להעביר כרטיס מעובד אחד לאחר, יש סיכון שרישום השעות לא יהיה מדויק או אמיתי כלל. שעון נוכחות ביומטרי פותר את הבעיה הזו קלות, שכן הכניסה והיציאה מהמערכת מתבססת על האלמנטים הביומטריים הייחודיים של כל אדם. שעון ביומטרי יכול לשלב מספר אפשרויות כניסה ויציאה מהמערכת. ראשית, העובד יכול להזדהות באמצעות סריקה של טביעת אצבעו, שהיא כידוע ייחודית לכל אדם ואדם. אפשרות שנייה היא זיהוי ביומטרי על בסיס תווי פנים. בנוסף, ניתן לכלול בשעון הנוכחות גם אפשרות כניסה באמצעות תג קרבה או באמצעות הקשת סיסמה בלבד.

דיווח באפליקציה

עוד סוג של שעון נוכחות חדשני הוא כזה הפועל באמצעות אפליקציה המותקנת על הטלפון החכם של העובד. באמצעות האפליקציה יכול העובד להיכנס ולצאת מהמערכת גם אם עבודתו נעשית מחוץ למשרד. שעון זה אף משלב מיקום GPS המאפשר למעסיק לראות שאכן העובד נמצא במקום העבודה. לכן, מדובר באפשרות המתאימה מאוד לעובדי קבלן, נהגים, אתרי בנייה, חברות קייטרינג ועוד. כך יכול המעסיק להיות תמיד בשליטה על שעות העובדים ולוודא שהכל נעשה כשורה.

לצד האפליקציה ישנה גם אפשרות דיווח שעות דרך דפדפן האינטרנט במחשב נייח ואפילו דיווח דרך שיחת טלפון, המתאפשרת בחמש שפות שונות. מדובר בשעון נוכחות ייחודי ביותר שכן הוא אינו מצריך התקנה של שעון נוכחות נייח בבית העסק.

חיבור לתוכנת נוכחות

הייחודיות של שעוני הנוכחות החדשניים אינה טמונה במכשירים בלבד, אלא גם בכך שניתן לחבר אותם לתוכנת נוכחות מתקדמת ביותר. המערכת יכולה להתחבר לכל סוגי השעונים, ביומטריים, אפליקציה, טלפוני, תג קרבה והעברת כרטיס. תוכנת הנוכחות מסדרת את כל נתוני השעות שהוזנו בצורה מסודרת וידידותית ביותר למשתמש. ניתן כמובן להקצות הרשאות לבעלי תפקידים מסוימים כדי לאפשר שינוי ידני במערכת, אך למנוע הרשאות למי שאין מסמכותו לעשות כן.

המערכת אינה רק מסדרת ומחשבת את שעות הנוכחות, היא גם מציגה נתונים אודות הזנה של ימי חג, ימי מחלה, היעדרויות מסיבות שונות ואף איחורים. התוכנה עצמה מעדכנת באופן אוטומטי את טבלאות החגים השנתיות לנוחות מרבית עבור המשתמשים.

במקומות עבודה בהם יש מספר סניפים, ניתן להקצות תוכנה לכל סניף, אך גם לייבא את כל הנתונים למערכת מרכזית אחת. הודות לתוכנה זו ניתן לחשב את שכר העובדים בצורה מדויקת הרבה יותר ולמנוע קונפליקטים הקשורים בחוסרים בשכר, העלולים להביא אף לצעדים משפטיים מצד העובד.

ניתן אף להגדיר במערכת הסכמי עבודה שונים לפי קבוצות עובדים, בהם מפורטים התשלומים על שעות נוספות למשל. את כל דוחות הנוכחות ניתן לייצא בקלות רבה לקבצי אקסל או קבצי PDF לצורך תיעוד ועבודה נוחה יותר. כמו כן, ניתן לייצא את הנתונים לתוכנות שכר שונות, לפי התוכנה בה נעשה שימוש בבית העסק.

המערכת נבנתה בצורה שתאפשר שימוש קל וידידותי ביותר, אך גם במקרה של שאלה או קושי טכני, ניתן לפנות למוקד המסייע לפתור כל קושי במהרה.

בשיתוף תוכן שיווקי

כדאי להכיר