בשיתוף קפיטל מוטורס
רכב חשמלי לעומת זאת, לא משתמש במנוע בנזין כלל. יש לו רק מנוע חשמלי וסוללה גדולה המספקת את כל האנרגיה הנדרשת לנסיעה. למרות שיש מן המשותף לשני העולמות, למעשה מדובר בהנעות שונות לגמרי, כאשר כל אחת מהן מציעה יתרונות וחסרונות ייחודיים המתאימים לצרכים שונים של נהגים.
מה יקר יותר?
כאשר עושים השוואת רכבים , השאלה הראשונה כנראה היא “איזה מהם יקר יותר?”. כדי לענות על כך כדאי להסתכל על התמונה הכוללת ולא רק על מחיר המדבקה:
רכישה
מחיר רכישה של רכב חדש יכול לנוע בין 80,000 שקלים ל-2 מיליון שקלים. לכן, כדי לענות על שאלת המחיר ניקח שני דגמים דומים בתמורה שהם נותנים, כאשר ההבדל (כמעט) היחיד ביניהם זה סוג ההנעה – האחד היברידי והשני חשמלי. אז לדוגמה זו, הדגם ההיברידי הוא יונדאי סונטה והרכב החשמלי זאת יונדאי איוניק 6. שניהם רכבי סדאן-מנהלים של אותה יצרנית, המציעים רמת נוחות דומה ומרחב פנימי דומה. כאשר נסתכל על המחיר בלבד, נראה שהסונטה זולה באופן משמעותי מהאיוניק 6, הפרש של כ-60 אלף שקלים. אבל מחיר הרכב זה לא הדבר היחיד שלפיו צריך להסתכל, ויש לקחת בחשבון גם את העלויות השוטפות לאורך זמן.
תחזוקה
ידוע שרכבים חשמליים זולים יותר בתחזוקה מרכבי בנזין, והחיסכון יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה. האמת היא שזה לרוב גם נכון לגבי רכבים היברידיים, אבל לא תמיד. למען האמת, לעיתים, רכבים היברידיים מצריכים אפילו יותר תחזוקה מרכבי בנזין רגילים. הסיבה לכך היא שבנוסף למנוע הבנזין הרגיל שצריך לטפל בו בעקביות עם החלפות שמן, פילטרים ורכיבים נוספים, יש גם מערך של סוללות שצריכות בדיקה תקופתית, מערכת קירור נפרדת להנעה החשמלית, מערכות אלקטרוניות מורכבות יותר ועוד. לכן, למרות הפער במחיר הרכישה, לטווח הארוך, במיוחד אם נוסיף גם את החיסכון המשמעותי בדלק (או בחשמל), רכבים חשמליים מתגלים כזולים יותר לתחזוקה ולשימוש יום-יומי, עם פחות ביקורים במוסך ופחות רכיבים הדורשים החלפה.
החזר השקעה
ולמרות החיסכון שמקבלים בטווח ארוך בכל הקשור לטיפולים, תחזוקה וצריכת אנרגיה, רכבים חשמליים כרגע נמצאים עדיין בשלב מיוחד במחזור החיים שלהם בשוק. הביקוש עבור דגמים מסוימים גבוה מאוד בשוק רכבי היד השנייה, אבל לא כמו הביקוש המבוסס והיציב עבור רכבים היברידיים מוצלחים כמו יונדאי סונטה היברידית או טויוטה פריוס. זה משפיע כמובן ישירות על שמירת הערך והמחיר של הרכב במעמד המכירה כרכב יד שנייה. בנוסף, טכנולוגיית הסוללות מתפתחת במהירות, מה שעלול להפחית את הערך של דגמים ישנים יותר. לכן, חשוב לשקלל ולאזן את שלושת הפקטורים – מחיר רכישה, עלויות שוטפות ושמירת ערך – כדי להבין באמת איזה רכב יקר יותר או משתלם יותר במבט ארוך טווח: היברידי או חשמלי.

.
יתרונות וחסרונות
רכבים חשמליים והיברידיים אינם חפים מחסרונות, ולכן כדאי מאוד שתכירו אותם לפני קבלת ההחלטה:
חסרונות רכב היברידי
- צורך בדלק ותלות בתחנות תדלוק
- טיפולים יקרים יותר בשל מורכבות המערכת הכפולה
- פחות מתקדם טכנולוגית ופחות ידידותי לסביבה
חסרונות רכב חשמלי
- תלוי בטעינה ובזמינות עמדות טעינה
- מאבד מערכו מהר יותר בשוק היד השנייה
- מסורבל לשימוש לחלק מהאנשים, במיוחד לאנשים מבוגרים
אבל יש גם לכל אחד מהם יתרונות משמעותיים על פני הנעת בנזין רגילה. ראשית – פחות הוצאות על דלק, ובמקרה של רכב חשמלי ההוצאות על חשמל הן כ-20% בלבד משל דלק, חיסכון עצום לאורך זמן. שנית, לרוב ההנעה חזקה יותר ומהירה יותר בתגובה, ללא הצורך במנועי טורבו גדולים ומורכבים. שלישית, חוויית הנהיגה שקטה ונינוחה יותר, ללא רעשי מנוע ורעידות. בנוסף, רכבים אלו ידידותיים יותר לסביבה ותורמים להפחתת זיהום האויר בערים.
ככה תעשו השוואת רכבים בעצמכם
כדי לדעת איזה רכב מתאים יותר לצרכים שלכם, אתם יכולים פשוט לעשות את זה באתר של קפיטל מוטורס. שם תמצאו מעל 330 דגמי רכבים חדשים ורכבים ביבוא מקביל שתוכלו לעשות ביניהם השוואות מפורטות ומעמיקות כדי למצוא את הרכב המתאים ביותר עבורכם, עם כל הנתונים הטכניים, המחירים והמפרטים במקום אחד. אם תרצו לקבל מידע מקצועי נוסף ולהתייעץ לפני רכישת רכב חדש, חייגו עכשיו 3580* לשיחת ייעוץ חינם ללא עלות עם נציג מומחה של קפיטל מוטורס שילווה אתכם בתהליך קבלת ההחלטה.
בשיתוף קפיטל מוטורס
