איך לפרסם עסק כמו מקצוענים?

אין זה סוד שבימינו הדרך לליבו של הלקוח עוברת דרך מסך המחשב או הסמארטפון. כל בעל עסק יודע – נוכחות מקוונת חזקה היא הכרח, והיא זו המאפשרת להגדיל את המכירות באופן הטוב ביותר. אבל איך עושים את זה? כיצד תגרמו דווקא לעסק שלכם לבלוט בפיד הבלתי נגמר של הרשת החברתית? במאמר זה נחשוף בפניכם את כל הסודות, את הידע ואת הכלים הנדרשים לקידום העסק שלכם בצורה אפקטיבית בזירה הדיגיטלית. המשיכו לקרוא!

freepik

בשיתוף תדהר תעשיות שלטים

פרסום עסק באינטרנט – למה זה טוב?

אם אי אפשר למצוא את העסק שלכם באינטרנט זה סימן שהוא, במובנים רבים, לא קיים. האינטרנט הפך לכלי הראשון שאנשים פונים אליו כדי למצוא שירותים, מוצרים ופתרונות לבעיות שלהם. לכן כל עוד העסק שלכם לא מופיע במנועי החיפוש או ברשתות החברתיות, אתם למעשה בלתי נראים בעיני קהל לקוחות פוטנציאלי עצום. אם אתם רוצים להישאר רלוונטיים ותחרותיים בשוק העסקי, השאלה אינה האם לפרסם את העסק באינטרנט, אלא איך לפרסם עסק באינטרנט בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר.

דרכים לפרסום עסק קטן או חדש ללא תקציב

גם אם התקציב שלכם מוגבל – אל תתנו לזה לעצור אתכם מלקדם את העסק שלכם. קיימות כיום דרכים יצירתיות רבות לפרסם ולשווק את העסק והסוד טמון בניצול נכון של הפלטפורמות הדיגיטליות הזמינות, ביצירת תוכן מעניין ומועיל ובבניית קהילה מעורבת סביב המותג שלכם. אז איך עושים יותר עם פחות? הינה כמה שיטות:

פרסום אורגני ברשתות חברתיות ובפורומים

רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק הן פלטפורמות מצוינות לפרסום אורגני של העסק שלכם ללא עלויות. צרו פרופיל עסקי, שתפו תכנים איכותיים ומעניינים הקשורים לתחום שלכם, צרו אינטראקציה עם העוקבים ובקשו מלקוחות מרוצים לכתוב לכם ביקורות חיוביות.

השתמשו באתרי אינדקס חינמיים

הוסיפו את העסק שלכם לאתרי אינדקס עסקים כמו גוגל לעסקים (Google My Business), זאפ, b144 ודומיהם – זה יכול להגדיל את החשיפה שלכם בחינם. אנשים רבים מחפשים עסקים ונותני שירותים דרך אתרים כאלו וככל שהפרופיל העסקי שלכם יהיה מלא ומושקע יותר, כך גדלים הסיכויים שיבחרו בכם. הקפידו למלא את כל הפרטים הרלוונטיים כולל תיאור מפורט של העסק, שעות פעילות, כתובת וכו’.

צרו תוכן וסרטונים

הפקת תכנים מקצועיים ואיכותיים הקשורים לתחום העיסוק שלכם, כמו מדריכים, טיפים והסברים, ופרסומם ביוטיוב, בטיקטוק או באינסטגרם (בסרטון ריל/REEL) יכולה לסייע רבות בהגדלת החשיפה ובבניית המוניטין שלכם כמומחים בתחום. ככל שהתכנים שלכם יהיו טובים ומועילים יותר, כך יותר אנשים יגיעו אליכם דרך חיפושים ויתעניינו בשירותים שאתם מציעים.

טיפים לפרסום ממומן אפקטיבי

אז החלטתם להשקיע בפרסום ממומן כדי לקדם את העסק שלכם? מצוין! אבל לפני שאתם מתחילים לזרוק כסף על קמפיינים בפייסבוק, בגוגל או בכל פלטפורמה אחרת, חשוב שתכירו כמה עקרונות בסיסיים שיעזרו לכם להוציא את המיטב מהתקציב שלכם בצורה חכמה.

הכירו את קהל היעד

פרסום ממומן יהיה הרבה יותר אפקטיבי אם תשקיעו מראש בהכרת קהל היעד שלכם לעומק – מי הם, מה הם אוהבים, מה מניע אותם וכו’. ככל שתתאימו את המסרים ואת אופן הפנייה שלכם לצרכים ולרצונות שלהם, כך הקמפיינים יניבו תוצאות טובות יותר.

צרו מסרים פרסומיים משכנעים

כדי שהפרסומות שלכם יהיו אפקטיביות הן צריכות להכיל מסרים משכנעים שיגרמו ללקוחות פוטנציאליים לרצות לקנות מכם או להשאיר פרטים. נסו להתמקד בתועלות הייחודיות שהמוצר או השירות שלכם מספק לעומת המתחרים. הציגו את ההצעה שלכם בצורה בהירה ומשכנעת עם קריאה לפעולה (Call To Action) ברורה, למשל: “הזמינו עכשיו” ו”לחצו כאן”.

מדדו ביצועים

כדאי תמיד לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים הממומנים שלכם ולנתח את התוצאות. בדקו נתונים כמו CTR, המרות, עלות לקליק, עלות לרכישה וכו’ וזהו מה עובד טוב ומה פחות. על סמך הנתונים האלו תוכלו לבצע שיפורים ושינויים בקמפיינים, בקריאייטיב, בטרגוטים או בתקציבים, וכך להגיע לאופטימיזציה ולתוצאות טובות יותר.

יתרונות הפרסום באינטרנט

יש במות רבות אפשרויות לפרסום, כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות. אז למה אנחנו ממליצים לפרסם דווקא באינטרנט? מה היתרונות של פרסום דיגיטלי? הינה כמה יתרונות בולטים לפרסום באינטרנט על פני פרסום בזירות אחרות:

טרגוט מדויק יותר של קהלי יעד

אחד היתרונות הגדולים של פרסום דיגיטלי הוא היכולת לטרגט (מהמילה target, מטרה) בצורה מדויקת מאוד את קהלי היעד הרלוונטיים לעסק שלכם. פלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק מאפשרות לכם להגדיר במדויק את מאפייני האנשים שתרצו לפרסם להם על סמך פרמטרים כמו גיל, מגדר, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי ועוד. כך תוכלו למקד את ההשקעה הפרסומית שלכם בקהלים ספציפיים יותר וליהנות מתוצאות טובות יותר.

אפשרויות למדידת תוצאות ואופטימיזציה בזמן אמת

יתרון משמעותי נוסף של שיווק דיגיטלי הוא היכולת למדוד ולנתח את ביצועי הקמפיינים שלכם בזמן אמת. כלים כמו גוגל אנליטיקס ופייסבוק אנליטיקס מספקים לכם נתונים מפורטים על האינטראקציות של הגולשים עם המודעות שלכם ועם האתר שלכם. תוכלו לראות מדדים חשובים כמו כמות החשיפות, הקליקות, שיעורי המרה, עלות לקליק/רכישה ועוד. המידע הזה מאפשר לכם לעקוב אחר הביצועים באופן שוטף, לזהות הזדמנויות או בעיות ולבצע אופטימיזציה של הקמפיינים בהתאם.

עלויות נמוכות יותר

פרסום באינטרנט הוא לרוב זול בצורה ניכרת מאשר פרסום בזירות אחרות. מודל התמחור השכיח בפרסום דיגיטלי הוא PPC (תשלום לפי קליק) כך שאתם משלמים רק על אינטראקציות של ממש עם הפרסומים שלכם. אתם שולטים בהוצאה הפרסומית שלכם וביכולת למדוד את ההחזר על ההשקעה. לעומת זאת, פרסום בטלוויזיה, בעיתונות או ברדיו עולה הרבה יותר כסף, ולרוב מחייב השקעה ראשונית גבוהה בפחות שליטה על התקציב השוטף ועל התוצאות. פרסום דיגיטלי מתאים יותר לעסקים קטנים ובינוניים עם תקציבי פרסום מוגבלים.

למה כדאי לגוון את ערוצי הפרסום שלכם?

חשוב לזכור שהשקעה בפרסום דיגיטלי היא דרך מצוינת להגדלת החשיפה והמכירות של העסק, אך לא כדאי להתמקד בה בלעדית. על אף שיש יתרונות רבים לפרסום עסק באינטרנט, גיוון בערוצי הפרסום מאפשר לכם להגיע לקהלים מגוונים יותר, חלקם אולי אינם פעילים ברשתות החברתיות או מעדיפים לצרוך תוכן במדיות אחרות. כמו כן, פרסום במספר ערוצים מגביר את הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים יקלטו ויזכרו את המסרים שלכם. לצד הפרסום הדיגיטלי, שלטים לעסקים הם כלי שיווקי יעיל שיכול לסייע בבניית המותג ובהנעת תנועה לעסק. שילוב אסטרטגי של שלטים בולטים שמושכים את העין בסביבת העסק, עם מסרים קליטים וקריאה לפעולה, יחד עם מערך שיווק דיגיטלי מנצח, הוא מתכון בדוק להגברת הנראות, התנועה וההכנסות של העסק שלכם.

שיתופי פעולה ככלי לקידום העסק

דרך יעילה נוספת לפרסם את העסק שלכם ולקדם אותו היא שיתופי פעולה עם עסקים נוספים. שיתופי פעולה כאלה יכולים לעזור לכם להגדיל את החשיפה ולהגיע לקהלים חדשים תוך חיסכון ניכר בעלויות הפרסום. אם למשל אתם בעלים של סטודיו לעיצוב גרפי המתמחה ביצירת מיתוג לעסקים קטנים, תוכלו לשתף פעולה עם סטודיו לצילום מוצרים ולהציע ללקוחות חבילה משתלמת הכוללת את שירותי העיצוב והצילום גם יחד במחיר מוזל. העיקרון המנחה הוא ששיתוף הפעולה מביא ערך מוסף אמיתי לשני הצדדים ולקהל הלקוחות שלהם.

לסיכום,

לכל עסק חשוב להיות נוכח ופעילה בזירה הדיגיטלית ואין נוסחת קסם אחת שתתאים לכולם, אבל שילוב חכם של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי כמו אלו שהצגנו כאן יסייעו לכם להצליח. השקיעו בגיוון של ערוצי הפרסום שלכם והשתמשו בפרסום דיגיטלי לצד פרסום מסורתי. אל תפחדו להשתמש בדרך המסורתית – שתמיד רלוונטית – של פרסום אוף-ליין, והשקיעו בשלטים לעסקים כדי למשוך את העין ולגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להכיר את המותג שלכם. היעזרו בחברת תדהר תעשיות שלטים בע”מ, הישארו יצירתיים ושמרו על ראש פתוח. סמכו על התהליך ותקצרו את הפירות במהרה. בהצלחה!

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף תדהר תעשיות שלטים

כדאי להכיר