דיור מוגן מחיר – 4 דרכים לחיסכון של מאות אלפי שקלים!

אלפי אנשים במדינת ישראל עושים מדי שנה את המעבר מביתם הנוח לבית דיור מוגן בבתי דיור המוגן השונים הממוקמים במדינת ישראל

freepik

בשיתוף אושר אלקיים משרד עורכי דין

אבל כמה מאותם דיירים באמת יודעים על מה הם חותמים? כמה מאותם דיירים יודעים אילו התחייבויות הם נוטלים על עצמם מבחינה משפטית וכלכלית? האם יוכלו לעמוד בה לאורך השנים?

אושר אלקיים משרד עורכי דין לדיור מוגן ערך בדיקה אל מול בתי הדיור המוגן השונים בנוגע לייצוג בעת כניסת דיירים לדיור מוגן – והנתונים מפחידים.

“מבדיקה שערכתי אל מול בתי הדיור המוגן השונים עולה תמונה לפיה רק כ-40% מהחותמים מיוצגים על ידי עורך דין. יתרה מכך, מתוך אותם 40% שמיוצגים, רק כ-10% מיוצגים על ידי עורכי דין שתחום מומחיותם הוא דיור מוגן. כפועל יוצא מכך רק אחד מ-25 דיירים מיוצג על ידי עורך דין לדיור מוגן – נתון אבסורדי לחלוטין. מדובר בלקוחות שלא יודעים על מה הם חותמים, ולרוב לא מודעים להשלכות המשפטיות והכלכליות האדירות של מעבר לדיור מוגן”

במאמר זה ערך עבורכם עו”ד לדיור מוגן אושר אלקיים 4 דרכים אפשריות לחסוך דיור מוגן מחיר שיובילו לחיסכון של מאות אלפי שקלים.

עורך דין דיור מוגן – הדרך הראשונה לחסוך בדיור מוגן

אם אתם עוברים לדיור מוגן – אתם לא יכולים לקחת את עורך הדין שאתם מכירים ועשה לכם צוואה או טיפל בתביעה כלשהיא מהסיבה הפשוטה – הוא לא מתאים לתפקיד. זה כמו לקחת עורך דין של ביטוח לאומי שייצג ברכישת דירה – זה פשוט לא עובד!

תחום הדיור המוגן הוא תחום חדש יחסית הטומן בחובו הבנה של כמה תחומים: דיני חוזים, דיני הגיל השלישי, דיני מקרקעין ונדל”ן והבנה כלכלית מקיפה שמאפיינת עסקאות מורכבות.

עורך הדין לדיור מוגן צריך לשלוט בכל רזי התחומים האלה באופן מוחלט, ולהבין את רזי חוק הדיור המוגן וחוקים משיקים לו כדי לדעת להבדיל בין עיקר לטפל, ובין דרישות ונסיבות של לקוח אחד ללקוח אחר. רק באמצעות שליטה זו הלקוח יכול להפיק ערך מוסף שיאפשר ללקוח להיות מיודע בכל שלב לאורך התהליך.

בנוסף, לניסיון בייצוג מול בתי הדיור המוגן יש יתרון משמעותי – שכן לעורכי דין שמייצגים תמיד אל מול בתי הדיור המוגן יש יתרונות משמעותיים בעת המשא ומתן ובכך הם מצליחים להפחית את המחיר הכולל לדיור מוגן.

כך לדוגמה באחד המקרים בהם טיפל משרדנו, לקוחה שעברה לבית הדיור המוגן ניהלה באמצעותנו משא ומתן עיקש שהוביל לחסכון של למעלה מ-4,000 ₪ בתשלום החודשי לבית הדיור המוגן, מה שהוביל לחסכון של כ-52,000 ₪ לשנה, וחסכון של כ-520,000 ₪ ב-10 שנים!

פיקדון בדיור מוגן – הדרך השנייה (והשלישית) לחסוך בדיור מוגן

מי שעובר לדיור מוגן יכיר כבר בהתחלה את המונח דיור מוגן ללא פיקדון או עם פקדון.

פיקדון מהווה את אחד ממרכיבי התשלום העיקריים והנפוצים ביותר בדיור מוגן, והדיירים משלמים אותו בטרם כניסתם לדיור המוגן.

התשלום עבור הפיקדון בדיור מוגן נע בין מאות אלפים למיליוני שקלים (במקומות היוקרתיים ביותר – למעלה מ-5,000,000 ₪), והיא נפוצה בכל בתי דיור המוגן.

והחלק המשלים לפיקדון בדיור מוגן הוא השחיקה של הפיקדון בדיור מוגן. השחיקה היא בעצם תשלום הוני שנלקח מתוך הפקדון מדי שנה, והתשלום נע בין 2% ועד ל-25% שחיקה מדי שנה במקרים מסוימים.

התשלום של פיקדון ושחיקה מבוסס על מאפייני בית הדיור המוגן (חדש/ישן, מיקום, יוקרתי או בסיסי ועוד), מאפייני הדייר (זוג או יחיד, מצב בריאותי, גודל הדירה ועוד) ונקבע על ידי בית הדיור המוגן כחלק מהמשא ומתן.

הדרך הבטוחה להפחתה בגין רכיבי הפיקדון ו/או השחיקה היא פשוטה – לנהל משא ומתן ולבחון אלטרנטיבות! תתפלאו לדעת כמה בתי הדיור ישמחו להוריד במחיר למי שינהל משא ומתן.

ואיך חסכנו במקרים אלה? באחד המקרים בהם טיפלנו במשרדנו בית הדיור המוגן הסכים בית דיור מוגן להפחית סכום של 200,000 ₪ מהפיקדון בדיור מוגן (מ-1,400,000 ₪ ל-1,200,000 ₪) מבלי לפגוע בשאר הרכיבים של ההצעה. מובן לכל שחיסכון של 200,000 ₪ מהווה חסכון משמעותי לדייר ובני משפחתו.

תשלומים נוספים בדיור מוגן – הדרך הרביעית לחסוך בדיור מוגן

לא הרבה מבינים כי המעבר לדיור מוגן טומן בחובו תשלומים נוספים שיש להביא בחשבון – בין אם בתשלום הוני בעת המעבר ובין אם בתשלום  חודשי שישולם על ידי הדיירים.

לדוגמה, תשלומים עבור (1) דמי שיווק ; (2) מטפל; (3) עליות במדד; (4) מע”מ בגין ריבית רעיונית; (5) חניה ומחסן; (6) תשלומים שוטפים (ארנונה, חשמל, מים, גז, אינטרנט, טלוויזיה ועוד – אלה כולם אינם חלק מהתשלום הקבוע ולרוב מסתתרים באותיות הקטנות!

ואיך משרדנו הצליח לחסוך במקרה זה? לא פעם בתי הדיור המוגן מוכנים להתגמש ולתת “הטבות סודיות” למי שיודע לבקש! כך למשל משרדנו מצליח בכל מקרה לקבל הטבות שונות: לא פעם הצלחנו לבטל/להפחית תשלומים עבור דמי השיווק, לדאוג לביטול של תשלומים שוטפים מסוימים, לקבל הטבות מסחריות ששווין עשרות אלפי שקלים ועוד!

אודות אושר אלקיים משרד עורכי דין

אושר אלקיים עורך דין מחיר למשתכן ליווה מאות דיירים בדיור מוגן במעבר לבתי הדיור המוגן השונים בישראל ומעניק שירות יעיל, דקדקני, אישי, מקצועי ובגובה העיניים בכל הנושאים הקשורים לדיור מוגן.

לפרטים נוספים על השירות אתם מוזמנים לפנות למשרדנו במספר 077-997-1180 או במייל info@elkayamlaw.co.il  ואנו נשמח לסייע.

*אין באמור לכתבה זאת כדי להוות ייעוץ משפטי, ומומלץ לפנות לעורך דין לקבלת ייעוץ משפטי פרטני

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף אושר אלקיים משרד עורכי דין

כדאי להכיר