זימון לדיון במס הכנסה: פירוש הזימון והשלכותיו

קבלת זימון לדיון במס הכנסה הוא לא דבר שיש לזלזל בו; הפירוש של זימון שכזה הוא חשד שפעלתם לא כשורה בהתנהלות מול רשויות המס. כלומר, עלה חשד שלא שילמתם את כל המיסים שעליכם לשלם

עו"ד יוסי חמצני . צילום: יח"צ
  

בשיתוף עו"ד יוסי חמצני

חשד על דיווח על הכנסות קטנות יותר מההכנסות בפועל עשוי להיות בעל השלכות מרחיקות לכת, וכאן נגלה כיצד עליכם להתנהל לאחר זימון לדיון ברשויות המס.

מדוע קיבלתי זימון לדיון ברשויות המס?

ישנם מקרים שבהם בתי עסק נקראים לזימון לדיון באופן מדגמי. כלומר, בית העסק שלכם נבדק כחלק מבדיקה אקראית, ולאו דווקא כי עלה חשד שדיווחתם על הכנסות נמוכות מההכנסות בפועל. במקרים אחרים, רשויות המס מזמנות בעלי עסקים בגלל חשדות להתנהלות לא תקינה, בעקבות דיווח של מקורות שונים, או בגלל בדיקה סמויה של רשויות המס נגדכם.

אי-התאמות בין הכנסות מדווחות ובין הכנסות בפועל עלולות לגרור דרישה לתשלום שומות מס, ואפילו לפתיחה של חקירה פלילית נגדכם.
הליכים שכאלו עלולים להתפתח בעקבות אי-סדרים בספרי החשבונות של העסק שלכם, וגם במקרים של חשד על מסירת מידע שקרי על נכסים שברשותכם.

מה קורה אחרי זימון לדיון במס הכנסה?

במקרים שבהם הזימון והבדיקות מתבצעות בהליכים אזרחיים, יתכן ורשויות המס יוציאו דרישה לתשלום שומות מס. כלומר, הרשויות יקבעו סכום שתידרשו לשלם, לפי הערכות שביצעו בעקבות אי-סדרים כאלו ואחרים. בהליכים האלו ניתן להגיש השגה וערעור על החלטת רשות המסים, בליווי עורך דין מיסים מקצועי.

במקרים של הליכי חקירה פליליים ברשות המסים התוצאות עשויות להיות בעלות השלכות מרחיקות לכת, בדמות קנסות גבוהים ואפילו מאסר בפועל. הליך פלילי מול רשות המסים הוא הליך משפטי שדורש מומחיות והבנה חשבונאית לצד שליטה בהליך הפלילי ויש לעשות זאת בליווי וייצוג של עורך דין מס הכנסה מקצועי לצידכם, כך תוכלו לעבור את התהליך ביתר קלות.

משרד עורכי דין יוסי חמצני: ייצוג מקצועי בתיקי מס הכנסה

אם זומנתם לדיון ברשות המסים או נקראתם לחקירה בפני חוקרי מס או נדרשת לספק מסמכים לרשויות המס, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין מומחה בתחום שיוכל לייעץ לך ולהכין אותך לחקירה עתידית, למה להתכונן, כיצד לנהוג ולענות נכון על שאלות החוקרים.

משרד עורכי דין - יוסי חמצני

עורך דין יוסי חמצני הוא עורך הדין מוביל בישראל בתחום העבירות הכלכליות והלבנת הון, והוא מתמחה בקשת רחבה של נושאים הנוגעים לתחום המס ומייצג בעבירות כלכליות בכל שלבי ההליך הפלילי, החל משלב החקירה או המעצר ובמהלכן ועד לייצוג בבתי המשפט וניהול מלא של התיק.

עו"ד יוסי חמצני יוצא רשות המסים, מעניק ייעוץ, ייצוג וליווי גם בהליכים מנהליים כגון: פניות לוועדת כופר, קנס מנהלי, שומות, פסילת ספרים, השגות וערעורי מס לבית המשפט המחוזי.

בשיתוף עו"ד יוסי חמצני

כדאי להכיר