בשיתוף סטארגט
בעלי עסקים גדולים כקטנים מוצאים את עצמם מתמודדים עם משבר חסר תקדים שלא ידעו כמותו מאז משבר הקורונה בשנת 2020. מצד אחד קיימת מלחמה ברקע ויש קושי לפרסם, מצד שני חייבים להרים את העסק על הרגליים. “גם אם כלפי חוץ נדמה שהכל קופא, הפעילות העסקית בזירה הדיגיטלית חייבת להמשיך תוך כדי אדפטציה למצב” מסביר שי זלוואס מומחה לשיווק דיגיטלי ומנכ”ל חברת סטארגט לשיווק בדיגיטל.
מה היית ממליץ לבעלי עסקים שמרגישים שהם צריכים לצמצם הוצאות, ולהפחית בפעילות אבל גם מפחדים שהעסק יפסיד?
צריך לזכור שלא משנה כמה קשה עכשיו, כל משבר בסוף חולף. זה לא אומר שמפסיקים הכל ומחכים שהוא יחלוף אלא פועלים יחד איתו בשילוב המסרים הנכונים. דווקא שהתחרות היא דלה זו הזדמנות לפרסם וכך גם לבלוט יותר. בנוסף, הרבה פעמים ברגע שאנו מורידים את הרגל מהגז, המתחרים שלנו מודעים לזה. ולא רק שהמתחרים רואים שיש פחות פרסומים, הם גם יכולים למדוד זאת בכלי ניתוח במערכות פרסום שונות.
חשוב להבין ששיווק אפקטיבי זה מרתון ולא ריצת ספרינט. לדוגמה, אם צריך לבחור האם לנהל תקציב שיווקי גבוה בדיגיטל רק לשלושה חודשים חזקים או לרוץ שוטף כל השנה בתקציב בינוני עם תקציב ייעודי לנקודות שיא באחוזים גבוהים יותר, אז עדיף לרוץ כל השנה. ככה ניתן להפחית פערים כשהמתחרים יכנסו, וגם שומרים על המודעות אצל הלקוחות כל הזמן.
אלו פעולות שיווקיות בדיגיטל חשוב לדעתך לבצע בזמן משבר?
- קידום של דיגיטציה – משבר שפוגע ישירות במרחב הפיזי דורש מעבר לפעילות מקוונות. בגלל שהכל הופך להיות אונליין עסקים צריכים להגביר את הנוכחות בזירה הדיגיטלית. מה גם שישנן רשתות שהרווחים שלהן נמצאים בחנויות אונליין מאשר פיזית בסניפים.
2.שיפור פעולות ודרכי עבודה בדיגיטל – לעבוד כמה שיותר עם מערכות אוטומציה, ולהשתמש במערכות קמפיינים לביצוע אופטימיזציה לקמפיינים. ולמעשה להיעזר בכל שיטה שתעזור לנו לראות טוב יותר מה מתרחש בעסק בזמן המשבר.
- התאמה לתקציב – בגלל קיצוצים בתקציבים, משווקים צריכים להצליח להביא תוצאות במינימום תקציב, מה שמחייב להשתמש בכלי נתונים חדשים. ובאופן כללי להתעסק יותר בתוצאות שהושגו לפני המשבר. איפה אנחנו טובים יותר? איפה כדאי להשקיע יותר. האם הפרסום שלי עובד טוב יותר במרכז? פריפריה? יותר רוכשים בערב? האם לשלוח ניוזים בבוקר?
- התאמה של תוכן – דגש על תוכן ייעודי מותאם למצב. זה יכול להיות לתת ערך, תמיכה והכוונה.
איך אתה בתור משווק דיגיטלי מתמודד עם המשבר של התקופה?
רוב הלקוחות שלנו איתנו הרבה שנים, אז יש בינינו אמון ולכן הם סומכים על ההמלצות שלנו. כמובן שזה דורש מאיתנו לחשוב יצירתי, לבטא שקיפות מול הלקוחות ולחשוב תמיד קדימה. כמומחה בתחום אני תמיד שואף לעבוד עם המערכות הכי חדשניות שמאפשרות לאסוף נתונים על משתמשים בנכסים ובפלטפורמות הדיגיטל של העסק, ועם מערכות אוטומציה שמשכללות את הקמפיינים ומשפרות ביצועי ROI.
אחרי שהבנו שאסור להוריד את הרגל מהגז וחייב לשווק, איך בעלי עסקים יודעים לבחור באנשי שיווק הנכונים?
יש הרבה חברות בשוק שמציעות לך הבטחות שנשמעות מבטיחות. למשל להציע “ליד ב-9 שקלים”. זה נשמע מפתה, אבל בסוף לאותו הליד שעמו שוחחנו אין מושג למה הפרטים שלו הופיעו, ואז אחוזי ההמרה ללידים שסגרו עסקה בסוף מאוד נמוכים. האחריות שלנו בסטראגט ובכלל של כל אנשי שיווק, היא להביא לידים באיכות גבוהה. מה זה אומר? שהם מטורגטים היטב ממיטב המערכות הפנימיות שלנו, באחוזי המרה גבוהים, ובמסגרת התקציב. בנוסף צריך שיהיה את הידע הדרוש באיזו פלטפורמה משתלם לפרסם, ולבנות פאנל המרה נכון שיוביל בסופו של דבר גם לשיפור אחוז מכירה.

.
יש הרבה משווקים דיגיטליים שהם One man show, מה אתה חושב על זה?
נוצרה היום תופעה שהרבה משווקים דיגיטליים הם למעשה איש אחד שעושה גם וגם וגם. אבל אני באמת חושב שתמיד מומחיות אחת תבוא תבוא על חשבון האחרת, מה גם שאיש אחד לא יכול לפקח על הכל, חשוב שיהיו עוד עיניים לבדוק ולהתייעץ. בסטארגט אני עובד עם צוות יציב ואיכותי כבר שנים, שמורכב מאנשי מקצוע שכל אחד ואחת מהם מומחה בתחומו – מניהול פרויקטים, קידום ממומן, עיצוב, ניהול סושיאל, ועד כתיבת תוכן וקופירייטינג.

.
איזה טיפ אתה יכול לתת בנוגע לניהול נכון של תקציב בדיגיטל?
יש תמיד מה לחדש ולהתחדש בדיגיטל. לפיכך, תשאירו תמיד בצד אחוז מהתקציב לבדיקה לצורך התחדשות, בין אם זה של ניהול של פלטפורמה חדשה או קמפייני הקידום או בין אם זה לבדיקה של תהליך חדש בעולם הדיגיטל וה-AI.
על הכותב: שי זלוואס – מנכ”ל ומייסד חברת סטארגט דיגיטל בע”מ לשיווק דיגיטלי, ושותף בחברות איקומרס ומשפיעני רשת.
מעל 15 שנה בעולם השיווק הדיגיטלי במגוון תפקידים ותחומים – ניהול בכיר של אתרי איקומרס בארץ ובעולם, וניהול מחלקות SEO ו-PPC בחברות מובילות. בנוסף מעניק ייעוץ אסטרטגי שיווקי לרשתות ועסקים, והכי חשוב – אוהב את מה שאני עושה.
רוצים לדעת עוד. צרו עמנו קשר
בשיתוף סטארגט


