הכירו את מועדון המתכנתים – תכנית הכנה מקיפה כל הדרך אל 8200

בוגרי יחידות טכנולוגיות החליטו לשים בצד את המשכורות המפנקות של ההייטק ולסלול דרך עבור בני נוער שחולמים לשרת ביחידות העלית הטכנולוגיות של צה"ל, תוך שהם שמים דגש על נושאים לימודיים שהצבא מחפש, סימולציות מיונים וליווי פרויקטים אישיים

צילום יח"צ

בשיתוף מועדון המתכנתים

הם לא מאמינים בתירוצים והם בהחלט מנפצים סטריאוטיפים וסטיגמות, עבור מייסדי מועדון המתכנתים, כל תלמיד שמוכן לקחת ברצינות את עתידו, מכל מקום בארץ, יכול להתקבל ליחידות טכנולוגיות מובחרות בצה”ל כדוגמת 8200 ולבנות לעצמו קריירת הייטק מצליחה בעתיד. לשם כך הם יצרו את תכנית הלימודים של מועדון המתכנתים, שמיועדת לכל צעיר וצעירה שמתעניינים ומשקיעים את רוב זמנם מול המחשב, במטרה לתת להם הזדמנות ליצור מתוך התחביב, תעסוקה משמעותית ויקרת ערך במהלך השירות הצבאי ולאחר מכן ביציאתם אל שוק העבודה.

דניאל חורי, מייסד המועדון, מספר לנו “בשירות הצבאי ראיינתי מועמדים עבור הצבא ונתקלתי כל פעם מחדש בתלמידים חכמים ומוכשרים שפשוט הצבא מפספס. הם לא יודעים מה לעשות עם המוטיבציה שלהם וקיים פער גדול בין מה שמלמדים בבית הספר לבין מה שהצבא מחפש בפועל, ולכן הוקם מועדון המתכנתים.”

“הלוואי והיה לי אח גדול שעבר את הדרך הזו, היה מייעץ לי מה ללמוד, איך לתרגל ואיפה לא ליפול. הייתי חוסך שנים של חוסר וודאות, בלבול ומצליח להגיע לרמה של אנשי מקצוע כבר במהלך התיכון.”

זה הוא רק משפט לדוגמא מתוך שיתופים אישיים של תלמידים וצעירים רבים ברחבי הארץ בעלי פוטנציאל רב שחשים חסרי כלים וידע לקראת גיוסם לצה”ל.

מועדון המתכנתים מאפשר הזדמנות ללמוד בדרך אותנטית ומקצועית, כאשר התלמיד מצליח להתחבר למורה בידיעה כי המורה עבר דרך דומה ומהווה מודל השראה עבור התלמיד, המורה מכיר ויודע היכן נקודות התורפה וכיצד לחזק אותן, משקיע בכלים טכניים, לא מדלג על הקניית כלים משמעותיים כמו יצירת ביטחון עצמי, תחושת שייכות והטמעת תחושת הרצון והיכולת להגיע למקומות גבוהים ואף יצירת קריירת הייטק מבטיחה כבר בגיל צעיר.

קורס ההכנה ליחידות טכנולוגית מובחרות וביניהן גם 8200, עובד במתכונת שבה כל תלמיד מקבל בוגר יחידה טכנולוגית שמלווה אותו במהלכה, נותן לו מענה אישי תוך מתן כלים טכניים וידע חיוני והכרחי שמכין את הצעירים למבחן המציאות, מתוך ניסיונם העשיר של המרצים בלימודים.

מועדון המתכנתים פונים אל צעירים באופן המקיף והספציפי ביותר מתוך החוויה והדרך האישית שלהם לשירות משמעותי וקריירה טכנולוגית. הם בעלי ניסיון רב, משופשפים היטב בתחום ומכירים את רזי הטכנולוגיה הצבאית וחשיבותה הרבה. בעזרת סט כלים שצברו לאורך כל הדרך הם מלווים בני נוער דרך פרויקטים אישיים על מנת שבני הנוער יצברו ניסיון וידע שצה”ל בהחלט מחפש בצעירים כבר במהלך המיונים והראיונות.

עבודה בהייטק ומשכורות גבוהות בגיל צעיר מיד אחרי השחרור משירות בצה”ל? כן, נשמע כמו חלום שהפך למציאות

במהלך הלימודים במועדון המתכנתים התלמידים עוברים סימולציות מיונים וראיונות שמסייעים למתגייסים באופן המיטיב ביותר לקראת המיונים והראיונות שנערכים בצה”ל עבור יחידות טכנולוגיות מובחרות.

לעיתים צעירים רבים כישרוניים ובעלי פוטנציאל רב בתחום התכנות עלולים “להתבזבז” ולהעלם בתוך המערכת ואף לא להגיע אליה כלל בעקבות שלל סיבות, החל מנגישות מופחתת לידע וכלים בחטיבות ובתיכונים הנמצאים בערים וביישובי הפריפריה, חוסר אמונה כי בכישרונם ויכולתם אכן להגיע ליחידה מובחרת בצה”ל מפאת חוסר ייחוס משפחתי ועוד סיבות דומות. ובכן, אם תציצו באינסטגרם של דניאל חורי, תגלו מאוד מהר בסרטונים קצרים ומשעשעים שהם נותנים מענה בדיוק לשאלות וההנחות מלאות הסטיגמה וסטריאוטיפים, שבינינו- הגיע זמנן להעלם מהעולם.

הלימודים כוללים ליווי אישי לאורך כל הדרך, מעקב אחר התקדמות של כל תלמיד ותמיכה רצופה באתגרים אישיים והטכניים של כל תלמיד

מועדון המתכנתים מצליח ליצור קהילה מגובשת של בני נוער שנפגשים מדי שבוע, פותרים יחד אתגרים, מקבלים כלים ותוכן שלא יקבלו בשום מקום אחר תוך תחושה של שיוך וחיזוק הרצון להתקדם ולהתקבל ליחידות טכנולוגיות צבאיות.

אז כמה שווה להשקיע בשביל שהילד שלכם יסדר לעצמו עתיד מובטח בהייטק הישראלי?

דניאל מייסד המועדון אומר לנו “אחת המטרות שלהם היא לצמצם את הפערים ביחידות האלו ולאפשר לכל תלמיד בהשקעה של כמה אלפי שקלים בודדים לקבל את הכלים, הידע והעזרה בשביל לקבל להגשים את מלוא הפוטנציאל שלו.”

לעוד פרטים על התכנית בקר ב:

חשבון האינסטגרם

האתר שלנו

קישור לוואצפ שלנו

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

בשיתוף מועדון המתכנתים

כדאי להכיר