מאחורי המספרים: פגישה עם רואה החשבון – אורן שומינוב

נפגשנו לשיחה עם אורן שומינוב, אחד מרואי החשבון המוכרים והמצליחים בארץ, רואה חשבון שונה ומיוחד שמבין שמאחורי כל מספר עומד בעל עסק שרק רוצה להצליח

רו"ח אורן שומינוב. צילום (ולאד לימר)

בשיתוף משרד רואי החשבון "שומינוב- לוי"

ספר על עצמך

שמי אורן שומינוב, רואה חשבון למעלה מ-10 שנים והבעלים של משרד רואי החשבון “שומינוב – לוי”.

סיימתי ב-2012 בהצטיינות את לימודי ראיית החשבון באוניברסיטת חיפה. מיד עם סיום לימודי, התחלתי את ההתמחות באחת מארבעת הפירמות הגדולות בעולם לראיית חשבון- סומך חייקין- KPMG. לאחר שסיימתי את ההתמחות, החלטתי שאני רוצה לעבוד עם עסקים קטנים ובינוניים ופחות עם חברות ענק ולכן עברתי לעבוד במשרד קטן יותר כדי לצבור ניסיון בעבודה מול עסקים אלו.

לאחר מכן פתחתי את המשרד לראיית חשבון שלי במשותף עם אשתי.

למה בחרת לעסוק בראיית חשבון?

האמת זה קטע מצחיק.

כשסיימתי את הצבא, אבא שלי הציע לי ללמוד ראיית חשבון. “יש בזה כסף טוב” הוא אמר לי.

אבל אני לא רציתי, ראיתי בזה תחום אפור. תמיד עניין אותי ללמוד כלכלה ועסקים ואכן התחלתי ללמוד כלכלה. במסגרת לימודי הכלכלה יש צורך לעבור קורס בחשבונאות בסיסית, בקורס הזה התאהבתי במקצוע. כל המספרים, כל הדוחות, איך שהכל צריך להתאזן- זה הדליק אותי. זה מה שגרם לי לעזוב את לימודי הכלכלה ולעבור ללימודי ראיית חשבון.

הקשיים בתחילת הדרך, החלומות והשותפות עם רו”ח רויטל לוי, אשתו של אורן

כמו בכל עסק חדש, הקושי המשמעותי היה לגייס לקוחות חדשים. לוקח זמן שיכירו אותך, ייסמכו עלייך ויתנו לך לנהל להם את הכספים. זה תהליך שלקח זמן, צריך להשקיע הרבה משאבים, להגיע חדור מטרה וסובלני.

זמן קצר לאחר שפתחתי את המשרד, אשתי, רו”ח רויטל שומינוב לוי, שהייתה מנהלת כספים בחברה גדולה, החליטה להצטרף אליי. אפשר לומר שאנו משלימים זה את זה. 1+1 גדול מ-2, במקרה שלנו זאת לא קלישאה.

אך ככל שגדלים, כך גם האתגרים גדלים. לאחר שגייסנו לקוחות חדשים, היה צורך לגייס גם כוח אדם איכותי. זו יכולה להיות משימה מורכבת, כי בסופו של דבר כל עובד או עובדת שיעבדו במשרד מייצגים אותי ואת אשתי ואנו חייבים לשמור על סטנדרט גבוה.

רו”ח רויטל לוי (צילום שרון לוי)

.

השינויים בתחום בשנים האחרונות בעקבות התפתחות הטכנולוגיה, איך המשרד שלכם מביא את זה לידי ביטוי?

בעבר, הלקוחות נדרשו לאסוף פיזית מסמכים (הכנסות והוצאות) לרואה חשבון ולהעביר לו שקית מסודרת אחת לחודש או חודשיים.

היום בזכות הטכנולוגיה זה השתנה. יש לנו אפליקציה שזמינה לכלל לקוחותינו, דרכה הם יכולים להוציא חשבוניות ללקוחות שלהם ולהזין את כל ההוצאות החודשיות. אותם נתונים מגיעים אלינו ישירות וכך אנו קולטים את החומרים בזמן אמת, מה שחוסך את הטרטור המיותר. כל הלקוחות יכולים לראות בכל רגע נתון את תוצאות הפעילות העסקית שלהם ולדעת מהם המיסים אותם הם צפויים לשלם ולהיערך לכך מראש. אין הפתעות.

כתבת ספר והוצאת קורס דיגיטלי- ספר עליהם, מה המניעים לכתוב אותם?

אחרי שפתחתי את המשרד והתחלתי לעבוד עם עסקים קטנים ובינוניים, שמתי לב שלבעלי העסקים חסר הרבה ידע. לא סתם כל שנה נסגרים בישראל מעל ל- 60,000 עסקים. זה מספר עצום.

אף אחד לא מסביר בצורה מרוכזת איך לנהל עסק בישראל, איך לעבוד מול רשויות המס, איך לשלם פחות מיסים, אילו זכויות מגיעות לעצמאי, איך לנהל טוב יותר את העסק, איך לדאוג לפרישה לפנסיה, איך כמובן לפתח עסק רווחי לאורך שנים רבות וכו’. זה מה שגרם לי להרים את הכפפה ולכתוב ספר שירכז הכל אבל באמת הכל לכל העצמאיים בישראל, כל מה שהם צריכים לדעת מהיום שהם פותחים את העסק ועד ליום שהם יוצאים לפנסיה. ממש סוג של תנ”ך לבעלי העסקים בישראל.

לשמחתי הספר ממש מצליח, התגובות שאני מקבל מאנשים שרכשו את הספר שרושמים לי איך הוא עזר להם ושינה להם דברים בעסק, מחדדים את ההבנה שעשיתי את זה נכון. החלום שלי הוא שלכל עצמאי בישראל יהיה את הספר שלי. כשהתחלתי לכתוב אותו האמנתי שהוא משנה חיים, היום אני בטוח בזה.

למי שפחות אוהב לקרוא ספרים, לקחתי את כל הספר והפכתי אותו לקורס דיגיטלי, הכולל ידע נוסף וטיפים לניהול נכון יותר של העסק.

למה לבחור דווקא במשרד שלכם? מה מיוחד בכם?

השיטה שלנו.

מתוך אסטרטגיה, בחרנו להיות משרד רואי חשבון אקטיבי ולא פאסיבי.

לדוגמא, אנו לא מסתפקים בחומרים שהלקוחות שולחים לנו ותמיד מתריעים בפניהם על חומרים שהם לא הביאו לנו. מה לעשות? לא כולם מסודרים ולפעמים שוכחים דברים. בצורה הזאת, כאשר לא חסר כלום, הלקוחות שלנו משלמים פחות מיסים בוודאות.

עוד דוגמא, לפחות פעמיים בשנה אנו מבצעים עבור כל לקוח בדיקת מקדמות מס הכנסה וביטוח לאומי על מנת לוודא שאין פערים שנצברים בין המיסים שמשולמים בפועל לבין המיסים שאמורים להיות משולמים. אם לא עושים את הבדיקות האלו, הפערים האלו יצוצו בדו”ח השנתי ויכולים להצטבר לעשרות אלפי שקלים שכוללים גם ריבית והצמדה.

כל זה כמובן מצטרף לחומרים המסודרים שאנו שולחים לכל לקוח ולקוח, צ’קליסטים וכל מה שצריך כדי להתנהל נכון ולשלם פחות מיסים.

משרד רואי החשבון “שומינוב- לוי”- איתכם בדרך להצלחה

משרד רואי חשבון שומינוב – לוי מספק שרותי ראיית חשבון, הנהלת חשבונות, ייעוץ עסקי ומימון לעסקים קטנים ובינוניים בכל הארץ. ללקוחות המשרד מוצע מגוון רחב של שירותים ברמה הגבוהה ביותר, בדגש על יחס אישי ומקצועיות.

לפרטים ויצירת קשר עם המשרד:

טלפון: 04-8284546/ 054-7675165

אתר: https://oshcpa.co.il/

מייל: oren@oshcpa.co.il 

כתובת: סניף חיפה: ההסתדרות 177, חיפה. סניף בני ברק: כינרת 5 (מגדל ב.ס.ר 3), בני ברק.

הכתבה באדיבות חגית יצחק מאצ'פוינט.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

בשיתוף משרד רואי החשבון "שומינוב- לוי"

כדאי להכיר