צילום אקסיומה

כל הפוקוס עליכם: כך פרסום בשלטי חוצות יקפיץ לכם את המכירות

אם לרגע נדמה היה שפרסום שלטי חוצות הוא תחום הולך ונעלם, בשנים האחרונות הוא דווקא התעדכן, התרענן והתוצאה לפנינו: חגיגה גרפית מרשימה עם מסרים קצרים ומשויפים, המשולבים בטכניקות שילוט חדשניות הלוכדות את הפוקוס.

בשיתוף אקסיומה

מעוניינים להגדיל את מעגל הלידים והמכירות בעזרת פרסום שלטי חוצות? עם ליווי מקצועי מאת מומחי הפרסום של אקסיומה, העסק שלכם עומד להיות כוכב.

אמנם הדיגיטל נוגס לאחרונה בנתח משמעותי מתקציבי הפרסום של המדיה המסורתית, אך כולנו יכולים להסכים שזו לא כמות הפרסום שמשנה, אלא הרושם הראשוני שנוצר ממנה. ליתר דיוק, אותו מסר בולט ומסקרן המותאם לקהל המטרה ופוגש אותו בזמן ובמקום הנכון. אלה יכולים להיות מתאמנים שיוצאים לריצת בוקר בפארק, אנשי עסקים שנמצאים בדרכם לפגישה במתחם העסקים של העיר, קניינים ובליינים שמבלים במרכז המסחרי או נהגים בעורקי התנועה הבינעירוניים. כל אלה ועוד רבים אחרים נמצאים בתנועה פיזית מחוץ לארבע קירות ובשל כך נחשפים לעשרות שלטי חוצות מידי יום.

זוהי תכליתו של פרסום החוצות על רגל אחת: ניצול מומנטום כדי לבנות מותג חזק וחשיפה מוגברת למסר השיווקי, עבור קהל גדול אך ממוקד שלא נמצא כרגע במרחב הדיגיטלי.

אסטרטגיית פרסום חכמה שנבנתה במקצועיות לשלט החוצות תעורר בקרב הנחשפים אליו את יצר הסקרנות, תניע לפעולה ותהפוך את המסר לזכיר ביותר. נהג שחולף על פני השלט בנסיעה חד פעמית הלוך וחזור למשל, כבר צפוי לצרוב את מסריו היטב בתודעה הודות לצפייה בפרטים ובעיקר למה שכתוב בו.

לפרטים והצעת מחיר לפרסום בשלטי חוצות –לחצו לשיחה בווצאפ  או חייגו: 072-2555-4444

מקשטים את המרחב האורבני: סוגים אפשריים של שלטי חוצות

אז מהן אפשרויות הפרסום שלכם במרחב העירוני והציבורי? פרסום בשלטי חוצות  מתבצע דרך מספר חברות מדיה שמחזיקות במתקני שילוט בפריסה נרחבת ויכולות להציע שלט אחד או כמה בהתאם למטרות השיווק. מתקני השילוט מתקבלים במספר רב של גדלים, בדרך כלל בטווח שבין 26-34 מטרים לשלט חוצות ענק ועד למידות של 1-1.60 מטרים לשלט מכוון קטן.

שלט חוצות ענק – מודעת פרסום המיועדת לחשיפה מקסימלית, עם מפגן ראווה של עוצמה, בולטות ודומיננטיות. אנו מכירים אותה היטב מהנסיעות באיילון, שם התחלופה גבוהה ועסקים רבים מעוניינים להתפרסם על שילוט חוצות בתל אביב כדי להתברג למרכז התודעה. שלטים אלה נמצאים בשימוש מוגבר בקרב מותגי אופנה, חברות בנייה, רכב, תכשיטים ועוד. הם גם משרתים היטב מסרים פוליטיים וחברתיים ולכן יתאימו לפרסום מטעם עמותות מלכ”ר, נבחרי ציבור וארגונים פרטיים שונים.

קירות ענק – להבדיל משלטי החוצות הסטנדרטיים שמנצלים את קיומו של מבנה או גשר קיימים, קירות אלה נבנו באופן ייעודי לצרכי פרסום ומתנוססים לאורך דרכים מרכזיות כשעליהם פרסומים מושכים ובולטים. קירות אלה פונים מטבעם לציבור הנהגים – אותו קהל “שבוי” המשתמש בדרך ושלא יוכל להתנתק או לזפזף את הפרסום שלפניו.

שלטי בילבורד – הם נמצאים בכניסה לכל עיר, מזמינים אתכם לחנויות מקומיות, לסניף הרשת האהובה או מברכים אתכם בכניסה לשטח המוניציפלי. שלטים אלה מגיעים בדרך כלל בגודל של 3X4 (אם כי ישנם גם גדלים נוספים בנקודות חשיפה מאוד אסטרטגיות) ומאופיינים במיקומי Stand Alone, כלומר ניצבים בדרך כלל לבדם בשטח ומרוויחים את תשומת הלב המלאה.

מכוונים – את השלטים הללו קל מאוד לזהות. הם ממוקמים בתוך מעגל התנועה, על גבי שילוט הרחובות או עמודים שונים לאורך הדרך, מה שהופך אותם לפרסומות בגובה העיניים, על כל המשתמע מכך. לא אחת גם חברות ורשתות מובילות משתמשות במכוונים כדי להגיע לקהל המקומי בעלות נמוכה. כך לדוגמה, שילוט חוצות בחיפה המבשר לתושבים שבעוד 200 מטרים יגיעו לשיפודייה החדשה בעיר, יכול לשרת בחודש הבא את מותג המשקפיים המוכר שמזמין לרכוש זוג שני ב-50% בסניף הקניון. קמפיין שילוט מכוונים טוב יכלול עשרות מיקומים במקביל כדי להשיג את החשיפה המקסימלית והוא אינו יעיל בפרסום נקודתי או מצומצם.

מסכי ענק דיגיטליים – המילה האחרונה בעולם השילוט היא הצבת מסכי טלוויזיה גדולים במיקומים אטרקטיביים, בהם אפשר לשלוט מרחוק על התוכן ולייצר פרסום מתחלף ברוטציה. הפרסום מבוסס על הנפשות דרך קליפים וסרטונים באורך של מספר שניות ומוכוון לקמפיינים זכירים ומושקעים. כיום מסכים אלה הופכים לנפוצים יותר במרחב הציבורי ואפשר לראות אותם באצטדיוני ספורט, לאורך עורקי התחבורה המרכזיים ביציאה או הכניסה מהעיר, בתחנות דלק, מעליות בבנייני יוקרה ועוד.

סוגי שילוט נוספים – קמפיין החוצות שלכם לא מוכרח להצטמצם לסוג שילוט אחד בלבד ויוכל לכלול גם שלטים בתחנות אוטובוס ובתחנות רכבת, עמודורים (אותן קוביות קטנות העומדות במרכז הצומת או אי התנועה) ושילוט פריזאי (עמודים בעלי שטח להדבקת מודעות). סוגים אלה מתאימים להעברת מסרים מיידיים שעליהם ניתן להוסיף פרטי התקשרות. הם מוכוונים לקהל שנמצא בתנועה אך קצר מאוד בזמן ולכן מתאימים לפרישה טקטית במספר מיקומים.

מהו התקציב הדרוש לקמפיין שילוט חוצות?

את סוגיית התקציב בפרסום שלטי חוצות קשה לאפיין במדויק. היא מכילה עשרות קריטריונים החל מסוג השלט, גודלו ומשך הפרסום בו ועד למיקומו המדויק, הסמיכות שלו לשלטים נוספים וכמות הנחשפים אליו מידי יום.

בממוצע, המחירים מתחילים מ-3,500 שקלים וינועו צפונה, עד לסדר גודל של כ-30,000 שקלים. אמנם לא מדובר בהכרח בשלט חוצות מרכזי ומפורסם באיילון, אך כדי להגיע לשילוט בגודל משמעותי ובמיקום מרכזי, בהחלט יהיה צורך בתקציב לא מבוטל.

כדי להעניק לכם קנה מידה יעיל, נציין ששלט החוצות המפורסם במחלף ההלכה עולה כ-250 אלף שקלים למשך 10 ימים. שילוט בתחנות האוטובוס יעלה בסביבות 3,000-4,000 ₪ עבור 5 תחנות. ומה לגבי שלטים מקומיים קטנים? שילוט מכוון למשל, נע בין 400-750 שקלים לכל שלט למשך 10 ימים.

צילום אקסיומה

.

קמפיין חוצות חכם ואפקטיבי: בואו נתכנן אותו נכון

יש לא מעט דרכים להשיג פרסום יעיל שמשרת את מטרות החשיפה, התודעה והמכירות, אך נתמקד כעת במספר עקרונות מפתח חשובים שעושים את ההבדל בין קמפיין חוצות באמת טוב לקמפיין שלא יניב את התוצאות המקסימליות:

מסר קצר וקליט – העין החולפת בתנועה תידרש ל-2-4 שניות בממוצע כדי לקלוט את המסר המלא, מה שמחייב אתכם להיצמד למשפט אימפקט קצר המלווה בוויזואליית WOW. אם דרוש לכם מסר מעט ארוך או מורכב יותר, מומלץ לכוון לשילוט שניתן להקדיש אליו זמן קריאה ממושך יחסית כמו שלטים בתחנות אוטובוס או במוקדי התנועה הפקוקים שבהם אנשים נוטים להתעכב.

גרפיקה בולטת – שימוש בצבעים דומיננטיים ובניגודיות חזקה ממגנטים את העין ומושכים אליהם המון פוקוס. זה איננו המקום להדפסה באיכות ירודה ולפלטת צבעים ניטרלית ונעימה. המודעה חייבת לבלוט בשטח ולא להיטמע בו, להשתמש בגוונים ואפילו בפונטים שאינם זהים לאלו שבשלטים סמוכים או שנמצאים באותו קטע דרך ובכך להרוויח את תשומת הלב באופן מיידי.

תמהיל הפרסום – קמפיין פרסומי חזק לשלטי חוצות יכול להתחיל בטיזר ולהמשיך בחשיפת הקמפיין המלא כעבור שבוע-שבועיים. אופציה נוספת תהיה להשתמש בכמה אפיקי פרסום במקביל כדי להשיג את ה”הייפ” הגדול ביותר ולגרוף התעניינות ומכירות באונליין ובאופליין. יש שבוחרים גם בקמפיין חוצות המשלב כמה סוגי שלטים, למשל מספר בילבורדים ברחבי העיר וקיר פרסום ביציאה ממנה.

לוקיישן זה הכל – מיקום הפרסומת יקבע במידה רבה את הצלחתה ולכן יש לבחור במיקומים שמשרתים את מטרת הפרסום המדויקת, נגישים וחשופים מספיק לקהל המטרה ותואמים כראוי לסגנון וטיב המוצר או השירות שלכם. כדי לבחור את המיקומים האסטרטגיים ביותר, מומלץ להסתייע בסוכנות פרסום מקצועית שמחזיקה בניסיון ממשי בתחום ושתוכל להציג בפניכם פריסה עדכנית של שלטי החוצות הקיימים או להתעקש לקבל אותה בעבורכם מחברת השילוט.

קריאייטיב בגישת less is more – למרות גודל המודעה, אין לטעות ולחשוב ששווה להכניס אליה כמות רבה של אלמנטים, אימג’ים, מידע ואותיות קטנות. הגישה הקריאייטיבית מוכרחה להיות מינימליסטית ביותר ולהתמקד ביצר הסקרנות ולא במתן ידע. לכן מומלץ לתכנן את הגרפיקה ומסריה יחד עם סוכנות פרסום מיומנת ולקבל ליווי מלא גם לתהליך ההפקה וההדפסה שיבוצע בפורמט ובמידות שמתאימים לשילוט הנבחר.

רגע לפני שיוצאים לדרך, מה עוד צריך לדעת?

להבדיל מפרסום בדיגיטל שבו קיימת פריסה של תובנות וסטטיסטיקות מביצועי הקמפיין, שילוט החוצות נעדר ניתוח מיידי ולכן מדידת התוצאות וההצלחה שלו ייבחנו לטווח הארוך.

הפרספקטיבה הנכונה תהיה להביט על הקמפיין כהשקעה לפרק זמן של 2-4 חודשים (תלוי בתקופת הפרסום המדויקת) ולבחון רק בסיומו את ה-ROI כתוצאה מעלייה בהכנסות. כמובן שלא תמיד מכירות הן “מטרת הזהב” ולכן מומלץ להציב מראש יעדים מדידים נוספים כמו למשל עלייה בכמות הפניות וההזמנות, עלייה בטראפיק לאתר, הצטברות של יותר עוקבים ותגובות ברשתות החברתיות ועוד. אנשי הפרסום שמלווים אתכם בתהליך יציבו יחד איתכם את היעדים לביקורת ואת נקודות הבדיקה המדויקות להם.

סוגיה נוספת ופחות מדוברת במישור שלטי החוצות היא המשמעות הרצינית והבלתי משתמעת שמייחסים לו הצרכנים. האיגוד האמריקאי oaaa (Outdoor Advertising Association of America) מצהיר פעם אחר פעם כי נתוני המעורבות של האמריקאים בקמפייני חוצות גבוהים יותר בכ-60% ממעורבות בקמפיינים דיגיטליים. הסיבה, מסתבר, היא תפיסת האמינות והסמכותיות של המדיום שנותרה עודנה חזקה.

בנסיבות אלה הקהל לא יגלה סובלנות או סלחנות לפרסומת חוצות שיש בה הבטחה מפוקפקת, נתונים מופרזים או אפילו טעות הדפסה ושגיאת כתיב. לכן חשוב שהקמפיין יהיה מלווה לכל אורכו באנשי צוות מקצועיים שיכולים לאבחן את המודעה ואת טיב תהליך ההפצה שלה ולמנוע טעויות שעשויות לעלות לכם באימפקט ובמוניטין.

פורצים החוצה עם פרסום שלטי חוצות מרשים וחכם

במציאות האמיתית החיה והפועמת, אפשר להרוויח מחדש את הקשב ותשומת הלב של הקהל ולספק לו עניין וסקרנות משמעותיים. כאן איש לא מדפדף, מדלג או משתמש בחוסם פרסומות כדי להתעלם מכם וכל שנותר הוא לבהות במסר היפהפה והמחושב שבניתם, כדי להתפתח כמותג דומיננטי, אמין ומכובד.

המרחב שמחוץ לארבע הקירות מפנה כיום מקום רב ליצירתיות וחדשנות. הוא מתאים למפרסמים שמזהים את הערך המוגבר שבקמפיין חוצות אטרקטיבי ושמכוונים למהלכים שיווקיים יוצאי דופן. אם גם לכם חשוב ללכוד את תשומת הלב של הקהל, לייצר קריאייטיב מקורי סוחף ואטרקטיבי ולפרוץ החוצה כדי למקסם הצלחה, אנו בחברת אקסיומה נלווה אתכם כבר מקבלת ההחלטה לפרסם ועד עליית הקמפיין לאוויר.

לפרטים נוספים אודות פרסום בשלטי חוצות לחצו כאן

בשיתוף אקסיומה