צילום יח"צ

לא רק אסטון מרטין: הבעלים לשעבר של רשת “אוטו דיל” הקימו את “אוטו ארט” – פעילות חדשה לרכב חדש ומשומש

תמיד חלמתם להרגיש כמו ג'יימס בונד? "אוטו ארט" מסוגלת להגשים עבורכם חלום זה וגם חלומות אחרים

בשיתוף אוטו ארט

מאיר אוחיון ותומר דותן אולי מוכרים לכם מהרשת הארצית “אוטו דיל” וממותג אסטון מרטין, וכיום הם פורצים אל פעילות חדשה שמציעה לקהל הישראלי ליהנות משירותי קנייה ומכירה של רכבים חדשים ויד ראשונה ממחיר של 90 אלף ₪, ועד ל – 3 מיליון ₪, וזאת כשניתן לצאת עם מיטב הרכבים מהמגרש תוך יום ועד למספר שבועות בודדים בלבד.

כיום, אם אתם רוצים ליהנות מרכב חדש, כנראה שתצטרכו לחכות במשך חודשים ארוכים, וגם אז המחיר יהיה גבוה מאוד, אלא אם יש לכם ידע וקשרים ארוכי טווח בעולם הרכב.

בכדי לגלות קצת יותר וליצור קשרים בעולם הרכב, שוחחתי עם דרור פולוס, סמנכ”ל חברת “אוטו ארט”, (בעברו סמנכ”ל “אוטו דיל”) על ענף הרכב, והבשורה שמביאה הסוכנות לצרכן הישראלי.

“אמנם אנחנו כאן בשביל לדבר על העסק החדש, אבל זה בלתי נמנע, כנראה שתמיד בעלי החברה יהיו מזוהים גם עם ‘אוטו דיל’.”

“אי אפשר להתווכח עם הניסיון והקשרים שקיבלנו משם. מאיר ותומר הקימו את החברה בשנת 1997, כשמושג הטרייד-אין כלל לא היה מוכר לצרכן הישראלי, ושוק הרכב המשומש לא היה מוסדר כפי שהוא כיום. זאת הרבה בזכות הסטנדרטים, החזון והדרך שהם פרצו בשוק הרכב יד שניה. כעת, אנחנו רוצים שיכירו אותנו מחדש, בלי לשכוח את כל מה שעשינו עם “אוטו דיל” בעבר. עברנו כעת להרצליה פיתוח, וזה פותח אותנו לקהל לקוחות חדש ויוקרתי כמו הרכבים שלנו.”

30 שנים בעולם הרכב

מאיר אוחיון ותומר דותן היו הבעלים של סוכנות “אוטו דיל” מעל ל- 20 שנה, ואל המקום החדש שפתחו, “אוטו ארט”, הם מגיעים עם שפע של ידע וניסיון מקיפים בעולם הרכב.

“למה תומר ומאיר לא המשיכו עם ‘אוטו דיל’?”

“‘אוטו דיל’ אמנם הפכה בבעלות מאיר ותומר לאחת מהחברות הגדולות בארץ לרכבי יד שנייה, אבל בשלב מסוים החליטו שיהיה נכון למכור אותה במלואה ל’קבוצת אלייד’, הבעלים של ‘צ’מפיון מוטורס’, שהיו שותפים בחברה משנת 2005, ולהתקדם לקראת החזון הבא של שינוי הרגלי הרכישה של רכב חדש בישראל – שינוי שיהיה דומה לזה שיצרו בתחום ענף הרכב המשומש. ‘אוטו דיל’ הייתה מוכרת כ- 10,000 כלי רכב בשנה, ולכן ‘צ’מפיון מוטורס’ פנו אליהם עם הצעה שהיה קשה לסרב לה. העסקה הייתה מאוד משמעותית, ועוררה גלים בענף ובתקשורת הישראלית.”

“והחלטתם להישאר בעולם הרכב.”

“כן, בדומה למהפכה בענף הרכב המשומש, פועלת קבוצת “אוטו ארט” בצעדים דומים בתחום יבוא הרכב החדש בישראל. עברנו להרצליה פיתוח לפני כשנה וחצי.”

“אוטו ארט” הינה היבואנית של המותג אסטון מרטין לישראל, המוכר בין היתר בזכות הרכב של ג’יימס בונד. הם גם מייבאים בייבוא מקביל את כל סוגי רכבי היוקרה, לצד רכבים במחירים עממיים יותר, ושואפים לתת ללקוח הישראלי חוויית קניה של רכב חדש שלא נראתה בישראל. זאת תוך דגש על מגוון רכבים חוצי מותגים, וסגמנטים כך שכל לקוח פוטנציאלי יוכל לרכוש אצלם רכב חדש, כשבמקביל הם פועלים בימים אלו לקבלת זיכיון יבוא ישיר לרכב חשמלי, שלא קיים בישראל.

“אילו רכבים למשל?”

“ביוקרה  – מרצדס, אאודי, פולסווגן, BMW, פורד ועוד. הרשימה ארוכה, אבל עקרונית אנו מייבאים מגוון רחב מאוד של מותגים, כך שלכל לקוח של הקבוצה ימצא הרכב המתאים לו”.

הסיפור מאחורי “אוטו ארט”

מרכז המכירות של “אוטו ארט” ממוקם ברחוב המשכית 25, הרצליה פיתוח, ובצמוד לאולם תצוגה מהיפים בישראל, אתר מכירות עם מעל למאה וחמישים רכבים חדשים ויד ראשונה למסירה מיידית, עם התמחות ברכבי יוקרה מהמיוחדים והיקרים בישראל. במקביל, בעקבות הביקוש הרב, נפתח בימים אלו אתר נוסף שיתמקד ברכבים חדשים ומשומשים במחירים “עממיים” של עד 250 אלף ₪, שם יוכלו לקוחות הקבוצה לקנות רכב, למכור רכב ואף לבצע החלפה של כל סוגי הרכבים, וכמובן של רכבי יוקרה – ההתמחות של הסוכנות.

צילום יח”צ

.

“מהי חוויית קנייה באוטו ארט?”

“בדומה למהפכה בענף הרכב המשומש שיצרו דותן ואוחיון, התפיסה של פאוור סנטר מרכזי העונה על כל צרכי הלקוח בנקודת המכירה או במילים אחרותONE STOP SHOP , יונגש ע”י קבוצת “אוטו ארט” לכלל הלקוחות בישראל גם ברכישת רכב חדש. מהיום, יוכלו הלקוחות לבחור את המותג והדגם הרצוי בתקציב הנחוץ על המקום, ללא צורך בהמתנה לשחרור מכס או המתנה של חודשים להגעת הרכב לישראל במקרי קיצון אחרים. אנו גם מספקים שירותי מימון בהתאמה אישית ע”י מומחים בתחום – בנקאי או חוץ בנקאי, המוצעים ללקוחות בנקודות המכירה כמו שירותי ביטוח, אחריות יצרן מלאה וכמובן שירותי טרייד-אין בתנאים מועדפים ועל המקום, כך שלקוח יכול לצאת עם רכב חדש תוך דקות.”

“אפילו היום, כשיש בעיות כאלו חמורות באספקת רכבים?”

“כן. יש לנו כיום כ- 250 כלי רכב זמינים למכירה ורכבים נוספים שבדרך. כפי שציינתי, אפשר להגיע לאתר עצמו, לראות ולקחת, ולעשות את זה גם בשיטת הטרייד האמריקאית, שהיה לנו חשוב להביא לארץ.”

“איך זה הגיוני? אנשים מחכים חודשים לרכבים שהם הזמינו.”

“אוחיון ודותן חתומים על קניה ומכירה של למעלה מ-  150,000 מכוניות בפעילותם הקודמת ב”אוטודיל”,  לצד כ- 100 מכוניות יוקרה מבית אסטון מרטין, שנוסעות בכבישי ישראל ועלותם מעל למיליון וחצי שקל אחת-אחת. היתרון שלנו הוא שיצרנו הרבה קשרים ולקוחות לאורך השנים בארץ ובחו”ל. הקשרים עוזרים לנו גם בזמנים קשים כמו היום, ובזכות זאת אנחנו מזמינים את הלקוחות להמשיך וליהנות מהשירותים שלנו ומהמותג החדש שיצרנו, עם כל היתרונות שרק אנחנו יכולים להביא לשולחן. בנוסף, ידענו לזהות את הצורך בדגמים אקסקלוסיביים וייחודיים, שלא נמצאים אצל יבואנים אחרים ועונים לדרישות המיוחדות של הקהל שמחפש סוג רכבים שכזה.”

“למה הכוונה בדגמים מיוחדים?”

“אנחנו מייבאים דגמים מיוחדים של רכבים, שהיבואן הרשמי בדרך כלל לא מביא לארץ ואף מיוצרים במהדורות מיוחדות. מדובר בעצם בדגמים ייחודיים של מכוניות שלא מגיעות בייבוא סדיר, אלא רק באופן אקסקלוסיבי, ואין אותן בכל סוכנות רכב. לאוהבי ואספני רכבים אמיתיים, זה המקום להגיע ולהתלהב.”

צילום יח”צ

.

“הזכרת קודם עסקאות טרייד וטרייד-אין כמו באמריקה, למה הכוונה?”

“כפי שציינתי קודם, את מושג הטרייד-אין הביאו אוחיון ודותן לישראל. זו עסקה של “מפתח מול מפתח”: מסירת הרכב החדש, כשהרכב הישן של הלקוח מהווה חלק אינטגרלי מעסקת המכר. ההתמחות שלנו היא לתת מענה על המקום גם לצורך של מכירת הרכב הישן של הלקוח וגם לאיתור הרכב החדש שנכון לו. אנו נותנים ללקוח עסקה כזו שהכדאיות של הלקוח לנסות ולמכור את רכבו בשוק החופשי תהה מיותרת ולא כדאית כלכלית – כך שללקוח אין את הדילמה מה לעשות עם רכבו הישן, וחווית הרכישה של הרכב החדש היא נוחה, קלה וכדאית בצורה אופטימאלית ללקוח.”

“מהן השאיפות שלכם לעתיד?”

“אנו בקבוצת ‘אוטו ארט’ מחויבים לחוויית לקוח בסטנדרט שלא נראה בישראל, תוך דגש על צרכי הלקוח מהשלב הראשוני של בירור הצרכים ועד לצרכי הלקוח לאחר הרכישה. הערכים של שקיפות, אמינות והוגנות בשילוב עם ניסיון של עשרות שנים, מקצועיות צוות העובדים, החתירה למצוינות בכל פעולה והתשוקה לענף בו אנו פועלים הם ערכי הליבה שלנו. הם עוזרים לנו לתת ללקוח את החוויה הנדרשת ובסטנדרט הגבוה ביותר בעת רכישת הרכב וגם הרבה אחריה, והם הבסיס לכל פעולה בקבוצת ‘אוטו ארט’. אנו מעריכים כי בתוך 3 שנים נגיע לרמת יבואן מרכזי במדינת ישראל, והצפי הוא למכור מעל ל-  10,000 רכבים בשנה מעבר לפעילות הטרייד-אין.”

לפרטים נוספים על אוטו ארט ורכבי היוקרה היוקרתיים ביותר במדינה, לחצו כאן.

***הכתבה נערכה על ידי עדן יצחק Eden-Ink

בשיתוף אוטו ארט