התובנות של עו”ד ליאור אבן עזרא לפיתוח דרכים ליצירת יתרון תחרותי עבור משרד עורכי דין

יתרון תחרותי חשוב במיוחד בתחום המשפטי. מכיוון שהשוק רווי ברוב האזורים הגיאוגרפיים, התחרות עזה במיוחד בין משרדי עורכי הדין. כתוצאה מעושר האפשרויות שלהם, לקוחות התחילו לצפות להרבה יותר עבור המחיר בכל הנוגע להבטחת שירותיו של עורך דין. יתר על כן, הם נוטים לפנות לכל מועמד זמין עם כמות עצומה של בדיקות לפני כן

עו"ד ליאור אבן עזרא

בשיתוף עו"ד ליאור אבן עזרא

פנינו לעו”ד ליאור אבן עזרא שמנהל משרד עורכי דין בחולון על מנת שיספק לנו תשובות, איך עורכי דין מסוגלים להתמודד עם ההיצע המטורף שאין לו אח ורע בעולם, ועדיין לעסוק במקצוע בכבוד.

1.לעסוק רק בתחומים שאתה מתחבר אליהם, לא רק “איפה שיש הרבה כסף”
אני סבור שכעורך דין, עליי להעניק שירות רק בתחומים שאני מתחבר אליהם ונהנה לעסוק בהם בתשוקה רבה. הלקוחות הפוטנציאלים, כמו בכל תחום אחר, מרגישים באינטואיציה שלהם אם מי שמולם עושה את מלאכתו באהבה או פשוט רק מחפש כסף.
אני למשל, נולדתי למשפחה דלת אמצעים משושלת של רבנים ידועים ומוכרים, לכן, כשמגיע אליי מישהו שהסתבך עם חובות גדולים ומספר לי את המקרה שלו, אני מבין אל ליבו, כי אני יודע מה זה לגדול בדוחק ועדיין, להפוך את זה ליתרון.
בין תחומי העיסוק שלי, אני גם עורך דין גירושין, כאשר מגיע אליי זוג שרוצה להתגרש ומבקש ייעוץ איך להתמודד עם בית הדין הרבני ומספר לי מה אמרו לו הדיינים, אז כל הביטויים ההלכתיים מוכרים לי. ואז, אני עושה כל שביכולתי ונוקט בכל הטכניקות האפשריות כדי להשכין שלום, גם במקרים שנראים מאתגרים ומלאים באמוציות, כשבן הזוג האחד מטנף ללא הרף על השני, אפשר ברוב המקרים לגשר בין הצדדים או במקרה הכי פחות טוב, להגיע להסכם גירושין שיעגן את זכויות הצדדים באופן מושכל, ללא צורך בפנייה לבתי המשפט ובניהול הליכים ארוכים ויקרים מאוד.
אז קודם כל, חשוב להבין שמי שרוצה להקים משרד או הקים כבר, שיעסוק רק בתחומים שהוא אוהב מאוד ונהנה לעסוק בהם, אם אין תחומים שהוא מתחבר אליהם, יתכן שמוטב שישקול לבצע הסבה מקצועית ויש אלפי עורכי דין כאלה בעלי רישיון פעיל אך לא עוסקים במקצוע.

עו”ד ליאור אבן עזרא

.

  1. לפתח ולקדם מותג יעיל

בהתחשב במספר העצום של משרדי עורכי דין, חשוב לטפח ולשמור על תדמית מותג חזקה וגלויה במיוחד כמשרד עורכי דין. כל דבר, החל מהשם והלוגו של המשרד שלך ועד לאתר האינטרנט והפרסום שלו צריכים לשדר בצורה ברורה את הערכים והיכולות הייחודיים שלו בצורה מושכת את קהל היעד שלך.

חשוב להבין שגם אם מעולם לא פתחתם קמפיין מיתוג, למשרד עורכי הדין שלכם עדיין יש מותג בראש של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם. רצוי להתחיל לפתח את המותג שלך על ידי בחינת הצהרת המשימה של המשרד שלך וזיהוי ערכי הליבה שלך כעסק.

מה אתה מתכוון לעשות, ומה לדעתך חשוב להגשמת המשימה הזו? אלו דברים שאולי כבר חשבתם עליהם, אבל תיעודם והעברתם באתר האינטרנט שלכם, במדיה החברתית ויוזמות שיווקיות אחרות מאפשר לאחרים לדעת מיד מי אתם ומה אתם מעריכים. המשימה והערכים שלך יהדהדו עם לקוחות פוטנציאליים שזקוקים לעזרתך.

  1. למשוך ולשמור על כישרון מוביל

זה אולי מפתה להפחית את עלויות כוח העבודה לטובת מקסום המשאבים הזמינים שלך והגדלת שולי הרווח הכולל שלך, אבל משרד עורכי הדין שלך לעולם לא יזכה למוניטין יוצא דופן ללא הצוות הנכון. על ידי הצעת משכורות תחרותיות וחבילות הטבות לאנשי הצוות שלך, אתה יכול להשיג יתרון על פני משרדי עורכי דין אחרים באזור שלך. זה נכון לא רק לגבי עורכי דין אלא גם לגבי שותפים זוטרים, עורכי דין ואנשי מקצוע אחרים הממלאים תפקידי משנה.

פיתוח מותג חזק וערכי ליבה כחברה כמו שהזכרנו בעבר יכול לעזור לך למשוך כישרונות מובילים עם אותם ערכים ותשוקות בנוסף למשיכת עסקים חדשים.

עו”ד ליאור אבן עזרא

.

  1. דגש על מגע אנושי ושירות לקוחות

כשאנשים מחפשים ייצוג משפטי, הם רוצים את הביטחון את החום ואת ההשקעה האישית שיכולה להגיע רק מאינטראקציה אנושית מושקעת. במילים אחרות, לקוחות רוצים להרגיש מוערכים ומכובדים. למרות שחשוב להציג במדויק את השירותים שאתה מציע בקמפיינים השיווקיים שלך, אתה גם צריך להדגיש את ההבנה שלך בדאגה ללקוחות ולהודיע כיצד המשרד שלך אמין הן במומחיות המשפטית והן בתמיכה בדאגותיהם.

למשל בתחום כמו חדלות פירעון, אני רואה בלי סוף מודעות הזויות כמו:
“מחיקת חובות בתוך 24 שעות” – שקר, אין דבר כזה
” 830 אלף ₪ נסגרו ב-0 ₪ ” – זה גם, רק במקרים מאוד מאוד חריגים.

המודעות של משרד עורכי דין, חייבות להיראות מהימנות ולא כאלה שמוליכות שולל ציבור ששרוי במצוקה.

לשם כך, תוכל לכלול סיפורים באתר שלך, כמו עדויות מלקוחות מרוצים שחשו שדאגותיהם נשמעו וטופלו על ידי הצוות שלך או סיפורים מהצוות שלך על הסיבה שהם פתחו בקריירה בתחום המשרד שלך. אלה מעבירים את הערך הרגשי של המשרד שלך ללקוחות פוטנציאליים ומשדרים שירות לקוחות מעולה, שיכול להבדיל אותך ממשרדי עורכי דין אחרים.

אם אתה רוצה להשיג יתרון תחרותי מרכזי על פני משרדי עורכי דין אחרים, עליך להכיר את המשרד שלך, כמו גם את הערכים והמטרות הספציפיות שלו, מבפנים ומבחוץ. לאחר הערכה יסודית של החוזקות והחולשות של המשרד שלך, אתה יכול להתחיל להתמקד באסטרטגיות הספציפיות שיעניקו לו את היתרון הכולל בשוק תחרותי מאוד.

בשיתוף עו"ד ליאור אבן עזרא

כדאי להכיר