מפסיקים להמתין חודשים לבדיקות – בדיקת EMG פרטית ובדיקות אחרות ללא המתנה בתל אביב מדיקל סנטר

המתנה לבדיקות מוכרת לרבים מאיתנו טוב מדי, ואין לה שום צד טוב. לאחר שקיבלתם הפניה מהרופא לבדיקה חשובה, אתם פונים לקופת החולים ומתבשרים שהתור הקרוב ביותר הוא רק במרץ... בשנה הבאה!

freepik

בשיתוף תל אביב מדיקל סנטר

כשמדובר בבדיקות רפואיות חיוניות וביניהן בדיקת EMG, מועד הביצוע עשוי להשפיע באופן מכריע על בריאותכם ועל הטיפול שתקבלו. כן כן, המתנה לבדיקות יכולה להיות בעיה לא קטנה. למרבה המזל, לא מדובר בגזרת גורל.

הדרך לטיפול רפואי מיטבי עוברת דרך בדיקה איכותית שמבוצעת בזמן

טיפול רפואי מתקדם ואיכותי מתבסס על אבחנה מדויקת. ועל מה מתבססת אבחנה מדויקת אתם שואלים? התשובה היא – על איכות הבדיקות וביצוען ללא דיחוי בידיים מקצועיות.

רובנו יכולים למנות שלל בדיקות הנדרשות לגיבוש אבחנות רפואיות שונות: בדיקות מעבדה הכוללות בדיקות דם ושתן, בדיקות הדמיה כמו אולטרסאונד, CT או MRI, בדיקות נוירולוגיות כמו בדיקת EMG או EEG, בדיקות פתולוגיות כמו ביופסיות, בדיקות לבביות כמו אקו לב במאמץ או הולטר, ועוד. כל בדיקה כזאת צריכה להתבצע בצורה המקצועית והמדויקת ביותר, אך לא פחות מכך – בהקדם האפשרי! כאן נכנסת לתמונה מכת מדינה, ושמה: ההמתנה לבדיקות רפואיות. נקדים ונציין כי יש תרופה למכה: תל אביב מדיקל סנטר – מרכז רפואי אמבולטורי המאפשר ביצוע בדיקות ללא המתנה, עליו יפורט בהמשך.

המתנה לבדיקות – מכת מדינה

קיבלתם הפניה מהרופא לבדיקה כלשהי? ברירת המחדל היא פנייה למוקד קופת החולים לקביעת תור לבדיקה. בשלב זה, לרוב תגלו שההמתנה לבדיקה החיונית כל כך לבריאותכם עשויה להימשך מספר חודשים (או שבועות במקרה הטוב). אפילו בדיקות שכיחות ומהירות יחסית כמו אולטרסאונד או אקו לב כרוכות לעיתים בהמתנה של מספר שבועות. לבדיקות מורכבות ונדירות יותר כמו MRI תידרשו להמתין חודשים ואף שנים.

חשוב לציין שה”אשמה” במצב הזה לא מוטלת על קופות החולים. חוק ביטוח בריאות ממלכתי מחייב אנשים להיות חברים בקופת חולים, אך מערכת הבריאות הציבורית על כל מרפאותיה ומתקניה לא מספיקה לכמות המטופלים באוכלוסייה הגדלה במדינתנו. אין מספיק מכשירים, אין מספיק מכונות הדמיה, ובעיקר אין מספיק רופאים – במיוחד לנוכח פרישת רבים מהרופאים יוצאי חבר העמים בשנים האחרונות. למרבה הצער, התוצאה היא:  פגיעה בבריאות הציבור בישראל.

העדר תורים קרובים מביא לפגיעה בריאותית

את הפגיעה הבריאותית עקב המחסור בתורים קרובים לבדיקות, ניתן להמחיש היטב באמצעות דוגמה. למשל, אדם שסובל מבעיה ברגל או ביד לאורך כמה שבועות, פונה לרופא, וזה מפנה אותו לביצוע בדיקת EMG. הבדיקה הכוללת החדרת מחט לשריר לצורך בדיקת שרירי הגפיים,  אינה כואבת יותר מזריקה רגילה, אך דורשת מיומנות של הבודק. היא אורכת לפחות עשרים דקות, ובמידה וצריך לבדוק כמה אזורים, אף יכולה להימשך עד לשעה וחצי. בדיקת EMG חיונית לאבחון מחלות שריר ועצב, ולאבחנה בין מצבים נקודתיים ובעיות אורתופדיות לבין מחלות נוירולוגיות, שיכולות להיות בעלות השלכות קשות, ושדורשות טיפול מיידי.

במצב הקיים, המטופל יפנה לקופת החולים, והוא עשוי להמתין חודשים עד לתור הקרוב לבדיקה הנדרשת. בזמן הזה, במידה ואכן יש לו בעיה נוירולוגית כרונית, המצב יכול להתדרדר, ובריאותו הכללית עלולה להיפגע באופן משמעותי. בנוסף, במקרים מסוימים בשל העומס העצום המורגש בבתי החולים ובקופות, הבדיקות מתבצעות בצורה “תכליתית” יתר על המידה, ולחץ המטופלים יכול בהתאם לכך גם להוביל לביצוע פחות מדויק שלהן. כך למשל, בדיקת EMG הנמשכת פחות מ-20 דקות (וזה קורה) לעולם לא תהיה אמינה. דוגמה זו ואחרות מתכנסות לכדי בעיה לא פשוטה, שנדרש לה פתרון פשוט!

פתרון שמצמצם את ההמתנה – מרכז רפואי כמו תל אביב מדיקל סנטר

הפתרון הטוב ביותר שקיים כיום לבעיית הבדיקות הוא מרכזים רפואיים פרטיים המציעים בדיקות וטיפולים במתכונת אמבולטורית (בקהילה), בקביעת תור מיידי ועם פענוח מהיר. מרכז רפואי כזה הוא תל אביב מדיקל סנטר, המאפשר לקבוע תור לכל בדיקה רפואית כמעט בטווח של 24-72 שעות מרגע הפנייה. הבדיקות מתבצעות באמצעות ציוד חדיש ובידי אנשי מקצוע מיומנים, בלי לחץ זמן ועומס של מערכת הרפואה הציבורית. לאחר ביצוע הבדיקה, ניתן להמשיך לאבחון אצל רופא מומחה רלוונטי במרכז האמבולטורי, או לחזור עם התוצאות לרופא המטפל בקופה. מלבד בדיקות מעבדה/הדמיה, בתל אביב מדיקל סנטר פועלת מחלקה למתן ייעוצים ואבחונים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים – מצפן קליניק. מדובר  בנקודה חשובה, שכן מערכת בריאות הנפש הציבורית עמוסה עוד יותר ממערכת הבריאות הכללית.

פרטי, מדויק, ללא המתנה, ולא כל כך יקר

הפנייה למרכז אמבולטורי פרטי היא החלטה מתבקשת בעידן שבו ההמתנה לתורים לבדיקות בקופות החולים מתארכת. במתכונת פרטית, ניתן לבצע את הבדיקה ללא דיחוי וללא דופי, תוך קבלת  פענוח מקצועי ומדויק, שיקדם אתכם לקבלת הטיפול הנחוץ לכם. אם יש לכם סימני שאלה סביב נושא המחיר, חשוב שתזכרו כי כשני שליש מאזרחי מדינת ישראל הבוגרים הם בעלי ביטוח בריאות פרטי כלשהו, או לכל הפחות ביטוח משלים הכולל כיסוי חלקי של בדיקות וטיפולים פרטיים. לפיכך, ניתן לקבל החזר של 70 עד 80 אחוזים ממחיר הבדיקה. עם כל המידע הזה – כבר באמת שאין סיבה לחכות חצי שנה כדי לעבור בדיקת EMG. צריך רק לפנות למקום הנכון.

בשיתוף תל אביב מדיקל סנטר

כדאי להכיר