בשיתוף דיימונד דיגיטל
החיבור בין אלדר שם טוב לבין המחשב היה מידי. כשהוא היה בן 11 ההורים שלו הכניסו הביתה את המחשב הראשון שלו ותוך שעות הוא כבר ידע מה לעשות איתו. ״לאחר שנה כבר סיימתי לבנות את האתר הראשון שלי והוא היה פעיל ובאוויר״ מספר שם טוב. מאז הוא התמקצע, אסף מיד ואף קידם מיזמים שהביאו לשינוי בחקיקה. הנה הסיפור הלא יאומן על האיש שכובש את מה שכל בעל עסק רוצה, את המקום הראשון בגוגל.
התשוקה היא זו שמובילה להצלחה
כפי שציינו, כשהיה בן פחות מ-12 האתר הראשון של שם טוב כבר היה באוויר. בגיל 13 הוא גילה את מערכת השותפים של ״גוגל אדסנס״ והוא התחיל להרוויח ממנה כסף, אך מה שבאמת משך אותו הוא ההנאה והעניין שהוא מצא בתחום מגיל צעיר. ״התחום סיקרן אותי וכבר מגיל צעיר ידעתי שכשאגדל אעסוק בתחום של קידום אתרים״ אומר שם טוב כשהוא מציין כי חלם גם להיות בין האתרים הראשונים בתוצאות הראשונות בגוגל.
לאחר השחרור התמחה שם טוב וסיים בהצלחה קורס קידום אתרים ושיווק דיגיטלי במכללת ג׳ון ברייס. הוא אמנם הגיע עם ידע רב אך הבין כבר בתחילת הדרך שישנה חשיבות לדיפלומה, ללימודים במסגרת מסודרת וכבר היה לו ברור כי עולם הקידום השתנה וכבר לא מספיק להקים אתר עם מעט תוכן כדי להביא לקוחות חדשים לעסק, צריך הרבה יותר מכך. לאחר הלימודים הוא השתלב במשרדי פרסום, בתחילה כג׳וניור SEO ולאחר מכן בתפקידים בכירים יותר ובניהול פרויקטים.
עד כאן נשמע שהכול היה פשוט אך בפועל לא כולם מיהרו לפתוח את הדלת ושם טוב נתקל בלא מעט זלזול מצד מעסיקים. רמת האנגלית שלו לא הייתה מספיק גבוהה לטענת חלק מהמעסיקים והדבר סגר בפניו לא מעט הזדמנויות. שם טוב עצמו האמין ביכולות שלו, הייתה לו תמיד כוונה לתת 100% מעצמו למקום העבודה ובסוף כשקיבלו אותו לעבודה, הוא אכן נתן מעל ומעבר.
משכיר לעצמי – להגשים חלומות
לאחר כשבע שנות עבודה כשכיר החליט שם טוב לפתוח עסק עצמאי. ״לאחר שצברים ידע רב בכל הנוגע ל-SEO הבנתי שהגיע הזמן להיות עצמאי, להגשים את החלום של עצמי ולהגשים לבעלי אתרים רבים את החלום שלהם להגיע למקום הראשון בגוגל ולהביא לקוחות מהאינטרנט״. שם טוב חוזר על המילה ״חלום״ ובצדק. בכל מה שנוגע לקידום דיגיטלי, כל עסק רוצה להביא יותר לקוחות מהאינטרנט, באופן רציף וקבוע אך התחרות גדולה ובאופן טבעי לא כולם יכולים להיות ראשונים.
היום משתמש שם טוב בשיטות קידום דיגיטלי מגוונות כולל: קידום SEO, קידום ברשתות החברתיות וקידום ממומן. העבודה שלו כוללת ביצוע אופטימיזציה לאתרים, עבודה על התוכן באתר, ניהול פרופיל קישורים, שיפור טכנולוגי, ניטור, שיפור ביצועים ועוד פעולות רבות. ״בכל פעם שעסק שמגיע אלי לקידום אני רוצה לבנות עבורו אסטרטגיה נכונה. רק לאחר שברור מה אנחנו מתכוונים לבצע ומהן התוצאות שאנחנו מצפים לראות, נתחיל לעבוד״.
משרד הפרסום הדיגיטלי של שם טוב נקרא ״דיימונד דיגיטל״ ואלו אשר יחפשו אחר מקדם אתרים ימצאו אותו מדורג במקומות הראשונים בגוגל, באופן אורגני, תחת חיפושים רבים, סופר-רלוונטיים לתחום. לא רק האתר שלו כבש את פסגת תוצאות החיפוש בביטויים תחרותיים כמו: קידום אתרים בגוגל ו-שיווק דיגיטלי לעסקים אלא גם אתרי הלקוחות שלו וזאת תודות לתכנון מקדים, נחישות וחשיבה יצירתית (״שלא פעם כוללת ביצוע פעולות שכולם אומרים לעשות אחרת״, אומר שם טוב עם חיוך).
מקדם אתרים שדאוג לשרת לקוחות מכל הארץ והעולם
אל דיימונד דיגיטל מגיעים לקוחות מכל רחבי הארץ ואפילו מהעולם. ״באינטרנט אין כמעט משמעות לגיאוגרפיה ולכן מגיעים אלי לקוחות מהצפון, מהדרום ומהמרכז. ולמרות שבעבר זלזלו באנגלית שלי, היום יש לי גם לקוחות מקנדה וארה״ב כשכל ההתקשרות מתבצעת באימייל ובזום״.
דבר אחד משותף לכל הלקוחות של שם טוב – כולם רוצים להביא תוצאות מהאינטרנט. כולם רוצים יותר לקוחות וכולם רוצים לשים את הנכס הדיגיטלי שלהם בידיים טובות ולדעת שיש מי שיעבוד קשה עבורם עד להצלחה. לאחר ההצלחה הם רוצים שזו תישמר וזה התפקיד של מקדם אתרים טוב, להבין את העסק, לנתח אותו, לזהות הזדמנויות ולבנות אסטרטגיה פעילות שתתאים לעסק ולקהל שלו.
״כל עסק שונה ולכן בעוד שאסטרטגיה של אחד תהיה לבצע קידום אורגני, אצל השני דווקא קידום ממומן יתאים יותר ומסיבה זו חשוב שמקדם האתרים יהיה מומחה בכמה תחומים ושהוא ימשיך להתמקצע כל הזמן״. השיטה הזו עובדת עבור העסקים אשר נהנים לא רק מעוד לקוחות אלא מ-ROI (יחס החזר השקעה) חיובי מאד כשהם מרוצים מכך שהתקציב שלהם נמצא בידיים טובות ומביא להם מקסימום תוצאות.
3 טיפים מקצועיים לקידום העסק במרחב הדיגיטלי
אם יש מישהו ללמוד ממנו על קידום אתרים הוא ללא ספק אלדר שם טוב. הוא לא רק מקדם אתרים של עסקים שונים ומגוונים אלא דואג לקדם את האתר של עצמו ולהוביל בביטויים תחרותיים מאד. לסיכום הכתבה ביקשנו לקבל שלושה טיפים שכל עסק חייב לקרוא:
לבנות אסטרטגיה לפני שיוצאים לדרך
חשוב להבין שכל עסק פועל אחרת, עוסק בתחום שונה והלקוחות שלו יכולים להיות במקומות שונים ברשת. ישנם עסקים שנכון להם לקדם את האתר, יש כאלה שנכון להם לקדם באופן ממומן ויש כאלה שהלקוחות שלהם יגיעו רק מהרשתות החברתיות.
כל עסק צריך לבצע ניתוח מעמיק של הנתונים, של המתחרים ושל הלקוחות כדי להבין מהי דרך השיווק הנכונה ביותר. בהתאם לנתונים אפשר לקבוע אסטרטגיית פעילות כשזו תכלול מרכיבים שונים כולל היכן להשקיע את מרב המאמצים והתקציב כדי להביא לתוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר.
להשקיע את הזמן בחוכמה
כל עסק מכיר את לחץ הזמן. הוא צריך לשרת את הלקוחות, לפתח מוצרים שונים, לדאוג לכך שתתבצע הנהלת חשבונות ואלו רק חלק קטן מהמשימות. בכל הנוגע לשיווק, הזמן הוא הדבר היקר ביותר והעסק צריך להיות ממוקד, לבצע את הפעולות הנכונות, בזמן הנכון ולשקול לפנות לחברת שיווק דיגיטלי כדי להתקדם ברשת.
העסק צריך לשאול את עצמו האם יש לו זמן להתעסק עם הקידום או שיש לו כסף כדי לתת למישהו אחר להביא אליו לקוחות. ברגע שהתקבלה ההחלטה להביא איש מקצוע, יש לבדוק את תיק העבודות שלו, לראות תוצאות קודמות, היכן ממוקם האתר שלו ולוודא כי הוא עובד בשקיפות מלאה מול העסק.
להתמקד בלקוחות ולא (רק) במיקומים
עסקים רבים רוצים להופיע ראשונים בגוגל אבל לא תמיד המקום הראשון מתורגם לעוד לקוחות ויש לזה סיבות רבות. ישנן פעולות שונות שצריך לבצע כדי להצליח להיחשף לקהל גדול, לגרום לקליקים על האתר ולהפוך את הגולשים ללקוחות.
חשוב מאד לבחון את העסק, האתר, דפי הנחיתה ולבחור את האסטרטגיה שלא רק תחשוף את העסק לקהל הרחב אלא תביא עסקאות בפועל. גם לאחר שהתחילה העבודה יש להיות עם אצבע על הדופק, לבדוק כי הפעולות מתורגמות לעסקאות ואם לא, לבצע שינויים ולשפר את הביצועים.
מקדם אתרים שדואג להביא אליכם את התוצאות הרצויות
אם גם אתם מחפשים איש פרסום שייקח את העסק שלכם קדימה, אנחנו בהחלט ממליצים על שירותיו המקצועיים של אלדר שם טוב.
לאתר של אלדר – “דיימונד דיגיטל”:
https://www.diamonddigital.co.il
בשיתוף דיימונד דיגיטל
