נשות הנדל”ן של ישראל יודעות כמה הן שוות

לרגל יום האישה נפגשנו לשיחה על נדל"ן, מקצוענות ונשיות עם 7 נשים, חברות ונדל"ניסטיות מובילות כל אחת בתחומה וקיבלנו מהן את טיפ הנדל"ן הטוב ביותר שלהן

, צילום: לינה מיארה

בשיתוף נשות הנדל"ן

במשך שנים ארוכות תחום הנדל”ן והבניה נחשב לגברי במהותו ונדיר היה למצוא נשים שבחרו לעסוק בו. בשנים האחרונות נשים כבר אינן חריגות בנוף ונראה שהעבודה בסביבה שנחשבה מחוץ לתחום רק גרמה להן להיות מקצועיות יותר, חזקות יותר ונחושות יותר. בין אם יש צורך להנחות עשרות פועלים באתר בניה בו את האישה היחידה או לנהל פגישות מרובות משתתפים בשעות לא קונבנציונליות הן לא נרתעות, להיפך. הנשים שפגשנו מספרות לנו שהן הביאו איתן למקצוע, כל אחת בתחומה, חשיבה מחוץ לקופסה ופתרונות יצירתיים שלא נראו בעבר בתחום שפעל לפי מוסכמות ונהלים שלא היה נהוג לזוז מהם

צילום לינה מיארה

.

ביקשנו מכל אחת מהנשים שלפנינו לספר לנו מה בעיניהן הכי חשוב ומשמעותי לדעת בתחום מומחיותן.

קרולין אוחיון.

.

קרולין אוחיון , יועצת מס מומחית למיסוי מקרקעין ויועצת משכנתאות.

אחת הטעויות השכיחות בהן אני נתקלת, כאשר אנשים מוכרים מקרקעין ומשלמים בגינו מס שבח שזהו המס בגין הרווח שצמח בנכס הם נוטים לחשוב כי המס הינו סופי.

לכן מחובתי כיועצת מיסוי להסביר ללקוחותיי שלמעשה מס שבח הוא מקדמה על חשבון מס ההכנסה ובמקרים מסויימים ניתן לקבל בחזרה מרשויות המס החזרים בהתחשב בפרמטרים אישיים כגון הכנסות, נקודות זיכוי, הפסדים ועוד ככל שניתן לקזז.

אני ממליצה גם לבדוק מכירות שנעשו בעבר, יתכן ותקופת ההתיישנות טרם חלפה ובמקרים מסוימים ניתן יהיה אף לקבל כסף בחזרה מרשויות המס .

שחר אלכסנדר הכט

.

שחר אלכסנדר הכט, מעצבת ואדריכלית פנים

בוגרת T.I.H עוסקת בעיצוב ואדריכלות למעלה מ15 שנים.

ההתמחות שלי הינה פרויקטים “על הנייר” לטובת משרדים ומגורים, בפרויקטים מסוג זה אנשים נוטים לראות את המוגמר כאן ועכשיו ולפי הצרכים המיידים שלהם, בעוד שלמעשה הפרויקטים הללו נמשכים בין שנתיים לשלוש ותנאי השוק והדינמיקה של החיים משתנים כגון חברות אחרות שרוצות לשכור ממכם, הילדים שגדלים וכו’.

לכן הדבר הכי חשוב בנכס חדש הוא תכנון אסטרטגי ארוך טווח המביא בחשבון את כלל התרחישים העתידיים בתכנון התשתיות והחלוקה בכדי לא להידרש לשינויים אקוטים ועוד שיפוץ בעתיד.

אני ממליצה להוסיף תמיד נק’ חשמל ותקשורת נוספות גם במקומות שעל פניו הן אינן נדרשות, כך גם בשינויים עתידיים תוכלו להשתמש בהם ולא לחצוב מחדש.

אתי גרינברג-גל

.

אתי גרינברג-גל, עורכת דין ויועצת ביטוח.

בעלים של חברת אתי גרינברג-גל יועצים לניהול סיכונים בע”מ.

יועצת ביטוח לעסקים ולחברות הגדולות במשק ומתמחה ביעוץ ביטוח לפרויקטים של בניה והתחדשות עירונית.

דיירים אשר נכנסים לפרויקטים של התחדשות עירונית נוטים להתמקד בתמורות ובתוצר הסופי ולא תמיד מודעים לסיכונים ולחבויות בפניהם הם או הפרויקט יעמדו, כגון תביעות בשל נזקים לצד שלישי, נזקי גוף שעלולים להיגרם לפועלים בזמן הבניה ואפילו נזקים לבניין החדש שמוקם.

אני ממליצה, לעורכי הדין והדיירים לפנות ליועץ מקצועי בתחום הביטוח אשר מתמחה בהתחדשות עירונית, כבר מראשית הפרויקט ועל ידי כך, להבטיח ככל הניתן כי כל המעורבים בפרויקט יעברו אותו בביטחון מלא ועם מינימום חשיפה לסיכונים.

ויטל פרי שלטון ומיקה אלטר

.

ויטל פרי שלטון ומיקה אלטר, בעלות סטודיוHome Lifting  לעיצוב ואדריכלות פנים.

הסטודיו המשותף מורכב מצוות מעצבות מקצועיות ויצירתיות שחיות ונושמות עיצוב.

כבר שנים שאנו רואות שהמגמה הרווחת היא התאמה מדויקת של הנכס לצרכים הספציפיים של המשפחה או העסק.

לקוחות רבים שפונים לסטודיו רכשו נכס על פי קריטריונים של מיקום, מספר חדרים, או כיווני האוויר מתוך מחשבה שיוכלו בקלות יחסית להתאימו לצרכים הספציפיים. הרוב המוחלט אינו מודע לאלמנטים שאינם ניתנים לשינוי ולכן יתקשה לבחון את אפשרויות התכנון בפועל.

אנו ממליצות לבחון מראש את מיקום הקולטנים, קירות ההדף והעמודים בנכס ואף להתייעץ לפני הרכישה עם מעצבת מקצועית כך שתוכלו לבחור את הנכס עם הפוטנציאל הגבוה ביותר עבור הצרכים שלכם.

טלי חי

.

טלי חי – יועצת ומתווכת נדל”ן

תחום ההשקעות בנכסי נדל”ן מתפתח מאד בשנים האחרונות וכבר אינו נחלתו של עשירים בלבד אלא כל אדם אשר ברשותו סכום כסף להשקעה, אנשים רבים אשר זוהי השקעתם הראשונית אינם יודעים מהיכן להתחיל בתהליך, מה ואיפה לחפש?

אני ממליצה ראשית להתחיל בתקציב ובמקרה של משכנתא להוציא אישור עקרוני מראש, שנית כדאי לדייק את המטרה שלשמה מיועדת הדירה, אם לתקופה ארוכה ותשואה חודשית או לתקופה מוגבלת לצורך השבחה ומכירה.

רק לאחר מכן, ניתן לבדוק אילו איזורים מתאימים יותר לאיזו מטרה ותקציב תוך בחינה לעומק של האזור, האוכלוסייה, השירותים הציבוריים,  התחבורה, תוכניות פיתוח עתידיות ועוד, רצוי להיעזר ביועצי נדל”ן המכירים את האיזור ויכולים לתת הכוונה נכונה עבורכם.

חן בוארון טרסיוק

.

חן בוארון טרסיוק – עורכת דין מומחית בעסקאות נדל”ן

בעלת תארים LL.B ו LL.M במשפטים.

חשוב להבין שבעסקאות מקרקעין טעות אחת קטנה עלולה לגרום לנזק של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, שלא לומר מפח נפש גדול, לכל סעיף מילה ואף פסיק בהסכם יש משמעות,  לכן ישנם לא מעט מוקשים ומקומות שאפשר ליפול בהם כלכלית.

אני ממליצה לבדוק כל עסקה באופן הדקדקני ביותר עם עו”ד המתמחה בעסקאות נדל”ן, לרדת לפרטים הקטנים ביותר ולנהל את כלל הסיכונים והסיכויים של העסקה,

רק לאחר סיום הבדיקות החשובות הללו להתקדם לניסוח חוזה מפורט ככל הניתן המתאים לצרכים, לזכויות, לרצונות ולאינטרסים שלכם.

בשיתוף נשות הנדל"ן

כדאי להכיר