הכירו את הפרקליטה הבכירה שהפכה לסנגורית

אולי השם סופי גרניט יצלצל לכם מוכר. היא פרקליטה בכירה בעלת ניסיון משפטי עשיר שהגיעה תוך שנים ספורות לתפקיד בכיר בשירות המדינה., עקב הצלחתה בתחום הפלילי ובדיני תעבורה

עו"ד סופי גרניט צילום אינגה אבשלומוב שילן

בשיתוף עו"ד סופי גרניט

עוה”ד סופי גרניט, עבדה בפרקליטות צפון והתקדמה במהירות. בתפקידיה האחרונים, שימשה כראש תחום תעבורה במחוז, וכראש צוות פלילי. למרות תפקידיה הבכירים בפרקליטות, החליטה  סופי לצאת לדרך עצמאית משלה ולעבור להגנה.

עו”ד גרניט, רואה  בעבודתה שליחות ולדבריה הערכים שאפיינו אותה כפרקליטה ימשיכו להנחות אותה כסנגורית והיא מתחייבת לפעול לכך שלקוחותיה יזכו להליך הוגן, תקין וצודק. עוד היא מוסיפה כי בפרקליטות היא רכשה ניסיון עשיר בליטיגציה פלילית ובניהול תיקים מורכבים לצד הכרות עם המערכת מבפנים, ודברים אלו  מקנים לה יתרון גדול בהשגת תוצאות עבור לקוחותיה..

ממתמחה צעירה למומחית בעבירות המתה

עוד מספרת עוה”ד גרניט, שהיא גילתה עולם מאוד מרתק בתחום דיני התעבורה, היות וקיים קשר הדוק, בין  תחום המשפט הפלילי לדיני תעבורה. את דרכה החלה עוה”ד גרניט כמתמחה בצוות  של עו”ד אריאל כהן, כאשר הוא זה אשר ניהל בזמנו את כל תיקי תאונות הדרכים שבסמכות הפרקליטות. מאז היא נמשכה מאוד לתחום ועד מהרה,  הפכה למומחית בתחום ולימים, הפכה בעצמה לראש תחום התעבורה במחוז. לאורך שנות עבודתה בפרקליטות, היא ייצגה את המדינה בתיקים מורכבים והשיגה הישגים מרשימים ואף תקדימיים. עו”ד גרניט, מסבירה כי תחום התעבורה הוא תחום רחב מאוד, אך כשזה מגיע למעורבות בתאונות דרכים קשות או קטלניות, עו”ד שהוא בעל ניסיון עשיר בליטיגציה פלילית הוא בעל יתרון מובהק.

עו”ד סופי גרניט צילום אינגה אבשלומוב שילן

.

פסק הדין שהפך להלכתי שבו  נגרם שינוי משמעותי בגישה ובחוק

אחד ההישגים של עוה”ד גרניט היה בתיק  רגיש במיוחד, בו מדובר היה בתאונת דרכים, בה נהג הפוגע פגע, באישה הרה בחודש ה-8 להריונה. הנפגעת הייתה צריכה לעבור ניתוח חירום, העובר נולד ללא רוח חיים אך הרופאים הצליחו להציל את העובר והוא נפטר למרבה הצער, לאחר 14 שעות. בית המשפט בצפת,  הרשיע את הנהג הפוגע בגרימת מוות ברשלנות ובאחריות למותו של התינוק, אך בית המשפט המחוזי אשר אליו הוגש הערעור מטעם הנאשם, זיכה את הפוגע ולאחר שהוגש הערעור, בית המשפט העליון, הפך את החלטת המחוזי והרשיע את הנהג הפוגע בגרימת מוות ברשלנות של העובר. ביהמ”ש העליון, קבע כי על אף שבזמן התאונה העובר היה עדיין בבטן אימו, ולא התקיימה הנסיבה הנדרשת של “היותו אדם” לפי חוק העונשין, משנולד וחי, התקיימו  כל יסודות העבירה הנדרשים להרשעתו של הנהג הפוגע, באחריות למותו של התינוק. מדובר היה בפסק דין הלכתי שהיווה את החידוש בתחום תאונות הדרכים וביסודות המשפט הפלילי. הישג זה, פתח שינוי וגישה שונה  וצודקת יותר לתאונות דרכים מסוג זה.

למרות שעבדה שנים בפרקליטות עוה”ד גרניט לא סבורה כי עונשי מאסר בפועל הם הפתרון לכל סוגי העבריינות

למרות שעבדה שנים בפרקליטות, היא אינה דוגלת בענישה מאחורי סורג ובריח כמענה לכל סוגי העבריינות. לדעתה, כליאה כשלעצמה אינה בהכרח מביאה לצמצום העבריינות והיום, קיימת מגמה למצוא פתרונות ענישה חלופיים, היות ועונשי מאסר, במיוחד הקצרים, רק מכבידים על קופת המדינה ואף במקרים רבים, אינם יעילים. כאשר מדובר על עבירה כמו גרימת מוות ברשלנות, יש לענישה תפקיד גמולי בעיקר, והעונש נועד לשקף את ערך קדושת חיי אדם ולתת מענה לתוצאה הנוראית של אובדן חיי אדם. אולם אין בענישה בעבירות בהם העבריין פעל מתוך רשלנות ולא מתוך כוונה או מחשבה פלילית, כדי להביא להרתעה משמעותית או להפחתה בכמות תאונות הדרכים., כל עוד  לא ישקיעו באכיפה, בטכנולוגיה, בתשתית ובחינוך, הענישה כשלעצמה, לא תביא לדעתה להפחתה בתאונות הדרכים.

ההחלטה המשמעותית  בחיי להפוך מפרקליטה בכירה  למשרד עורכי דין פרטי

כאשר שאלתי את עוה”ד סופי גרניט, מה גרם לה להגיע להחלטה כה משמעותית, להפוך מפרקליטה בכירה למשרד עורכת דין עצמאית, היא השיבה  כי  אחרי שנים של שירות ציבורי משמעותי, היא חשה בשלה לאתגרים חדשים. הידע והניסיון הרב שצברה במהלך שנות עבודתה, מאפשרים לה להביא ללקוחותיה את הייצוג המשפטי הטוב ביותר. מלבד זאת ציינה סופי שהמעבר לעצמאות אפשר לה להתפתח לתחומים נוספים והיום, היא פועלת בשיתוף עם משרד עורכי דין MEI LAW  המתמחה מזה שנים בייצוג במאבקים בירוקרטים מול רשויות המדינה ובדיני צבא. עו”ד גרניט, מנהלת את המחלקה בשפה הרוסית, כאשר מטרתה היא לסייע ולתת מענה משפטי במגוון תחומים לרבות, בנושא הגירה, דיני עבודה, חוזים ומשפט מנהלי, ליוצאי חבר העמים שהשפה העברית אינה שגורה בפיהם והשפה המשפטית שגם כך היא די מורכבת, אז קל וחומר כשמדובר במי שהשפה העברית אינו שפת אימו. עוה”ד גרניט אף עוסקת בגישור, מה שמעניק יתרון בולט נוסף למשרדה.

אז נאחל הצלחה רבה בדרכה החדשה לפרקליטה לשעבר, שלפי הנתונים לבטח תגיע להישגים מרשימים.

ליצירת קשר -עורכת דין סופי גרניט

נייד- 0506217879

פקס – 073-3916595

דוא”ל: office@granitlaw.co.il

סמטת המרוניטים 2 חיפה – 3309195

כותבת – אמירה אדמוני

באדיבות -חגית יצחק בעלת חברת מאצ’פוינט

בשיתוף עו"ד סופי גרניט

כדאי להכיר