עורכי הדין גרבר וגרטל – ייצוג משפטי מקצועי מסור ואנושי

איך יוצאים בשלום מגירושין? מה היתרון של הליך גישור? מתי לכתוב צוואה? למי מתאימים הסכמי ממון? ומי יטפל לכם בכינוס נכסים? על השאלות הללו ועוד, עונים עורכי הדין המנוסים איריס גרבר ומוטי גרטל. חשוב לדעת!

עורכי הדין גרבר וגרטל

בשיתוף עורכי הדין גרבר וגרטל

עו”ד איריס גרבר ועו”ד מוטי גרטל, שהינם גם נוטריונים,   חברו לפני כעשרים ושתיים שנה,  להקמת למשרד משותף ומאז הם רק צומחים ומשגשגים. בימים אלה, עברו מהמשרד בפתח תקווה למשרד מפואר במגדלי בסר היוקרתיים בפתח תקווה. שמם של שני עורכי הדין המוכשרים האלה עובר מפה לאוזן והם צברו מוניטין רב, ניסיון עשיר והרבה מאוד לקוחות מרוצים ממרכז הארץ ומתברר שגם מערים רחוקות כמו  אילת, חיפה וירושלים. אנשים עושים את המאמץ להגיע אליהם לייעוץ וייצוג, שבדרך כלל מניב חיסכון כספי משמעותי בעתיד ומונע עוגמת נפש בהליך הגירושין ובעיקר  מונע פגיעה בילדים.

לעורכי הדין גרטל וגרבר  יחסי אנוש מעולים, מה שמאפשר להם להתמחות גם בתיקי גירושין מורכבים שמגיעים לעיתים גם לעימותים אלימים. הם מטפלים באופן שוטף בהסכם הגירושין של בני הזוג שנפרדים, שחלקם מאתגרים במיוחד. בנוסף, מתמחים שני עורכי הדין הנמרצים האלה בניסוח הסכמי ממון, שהפכו בשנים האחרונות למאוד מקובלים וכן בכתיבת צוואות (כן, כן במקרים רבים, שאת חלקם נפרט פה, חשוב להכין צוואה!) ובמימוש הצוואות, שכולל טיפול רגיש ואנושי בכל המעורבים. לזה נוסיף התמחות בתחום המקרקעין שייחודית לעורך הדין גרטל, שכולל בין היתר חוזי מכר וחוזי שכירות וקנייה ומכירה של בתים ודירות ופירוק שיתוף במקרים נדרשים, כולל מקרים של כינוס נכסים.

אנחנו אוהבים ‘ווינרים’ אז הגענו לפגישה איתם במגדלי בסר שברחוב רבין 2 בפתח תקווה. לשמחתנו גילינו שיש ממש ביוקרה של מגדלי בסר החדשים. מול המגדלים, במתחם “שופ טיים”, ישנו חניון המעניק שעתיים חניה חינם. חצינו את הכביש, ניגשנו לבניין ועלינו בבניין I במעלית המהירה לקומה ה- 11, והתפעלנו מהנוף עוצר הנשימה שנשקף ממנה.

עורכי הדין גרבר וגרטל, שפינו עבורנו זמן מהיומנים העמוסים שלהם, קיבלו אותנו בסבר פנים יפות וענו בסבלנות על כל השאלות שהצגנו בפניהם.

כשמדובר בסכסוכים בין בני זוג אתם גם מבצעים הליכי גישור?

“בוודאי. גם במקרים בהם יש אווירה של מלחמת עולם בין בני הזוג, אנחנו בגישה שיש לעורך דין גירושין שמעוניין שתהיה בין בני הזוג פשרה ולא ריב אינסופי. ברוב המקרים אנחנו מקיימים פגישת שבה יש ניסיון לגישור ראשוני. אבל בלי קשר: להיכנס להליך של גישור זה תמיד טוב. זה הליך שמתבצע בהסכמה ובאווירה לא פורמלית ורישמית כמו בבית משפט. זה מתאים למקרים שאין אלימות או תופעות בעייתיות קיצוניות בין בני הזוג. כשהסכסוך לא ברמות הקיצוניות הללו אנחנו ממליצים לנסות תהליך של גישור.”

מתי גישורים נכשלים?

“כשאין רצון טוב, כשיש כוונה לנקום, להכאיב לצד השני. זה בדרך כלל לא מסתיים בהליך של גישור. יש לי תיק שבו הבן הקטן של בני הזוג שהיו בסכסוך אמר לאביו שהאם מרביצה לו. ייעצנו לאב להגיש תלונה במשטרה. ואז, האם הצליחה להפוך את הכל בטענה שהבעל הוא האלים ודווקא אותו הרחיקו מבית. אבל פה נכנסת הטקטיקה והידע הרב של עבודה משפטית נכונה: דאגנו שהבעל יבצע הקלטות והיה בידינו תמלול מדויק ממנו היה ניתן להבין שהאישה הפכה את היוצרות והיא האלימה ובעלת הפרעות חרדה וכן, שבגדה בבעלה. כשהיא הבינה שיש לנו ראיות הפוכות לטענות שלה, היא הודיעה שהיא מוכנה להסכם גירושין  שוויוני, לחלוקה שווה של זמני השהות ואף ויתרה על העסק של הבעל. זו דוגמא לתיק שהסתיים בהסכם וזה בהחלט לטובת כל הצדדים והכי חשוב- לטובת הילדים.”

יש גברים שטוענים שיש קיפוח מתמשך של גברים בהליכי גירושין. זה נכון?

“זה היה נכון מאוד בעבר, שבו היה יחס חד כיווני לטובת אימהות, כשהאב נאלץ לממן את כל צרכי הילד עד גיל 15. עניין זה השתנה בשנת 2017, כשהגיל לחיוב האב בכל צרכי הקטין, ירד לגיל 6, כאשר מעל גיל 6, המזונות נקבעים בהתאם ליחס הכנסות שני הצדדים ויחס זמני השהות אצל ההורים.  יחד עם זאת, חזקת הגיל הרך, הקובעת כי ילד יהיה אצל האם עד גיל 6 באופן אוטומטי, טרם בוטלה אולם יותר ויותר שופטים, פוסקים כברירת מחדל, ובהעדר סיבה אמיתית שתמנע זאת, כי הילדים יחלקו את זמנם בין ההורים, בחלקים שווים, פעמים רבות גם מתחת לגיל 6. בנוסף, ההגדרה “משמורת”, עליה היו זוגות רבים מתקוטטים בחירוף נפש, בוטלה ונמחקה מהחוק וכיום המריבות הן בעיקר על זמני השהות של הילדים עם ההורים.”

ומה קורה בפרידה של בני זוג שאינם נשואים כדת וכדין?

“יש הרבה זוגות כאלה. ההבדל היחיד הוא שאין לגבר חוב מזונות אישה. השאר זהה לגירושין של בני זוג נשואים. יחד עם זאת, בין ידועים בציבור, קיים מושג שנקרה ‘מזונות משקמים’, דהיינו, מזונות אותם ישלם הגבר לאישה, במקרים מסוימים, לתקופה מסוימת לאחר הפרידה.”

מתי אתם ממליצים לבני זוג חתימה על הסכם ממון?

“הדבר כמעט תמיד מומלץ, למעט מקרה שלבני זוג אין נכסים בכלל. במקרה כזה אין להסכם ממון משמעות. הסכם כזה חשוב במיוחד לזוגות ידועים בציבור ולזוגות חד מיניים. הדבר חשוב כשזוג מתחתן ולאחד מהם יש יותר רכוש מלאחר וכן אצל זוגות בפרק ב’. שם הסכם כזה מגן בין היתר על הילדים מנישואין קודמים .”

מה לגבי צוואות וירושות. למי מומלץ לכתוב צוואה?

“יש עמדה שגוייה לפיה רק אנשים עשירים ומבוגרים חשוב לערוך צוואה. אולם הדבר אינו כך. כתיבת צוואה היא צעד חשוב לכל הורה לילדים קטנים. ניקח לדוגמא את הפרשה הקשה של הילד איתן בירן, שניצל בתאונת הרכבל באיטליה, בה נהרגו הוריו. מאחר שלא הייתה צוואה, התנהל מאבק משפטי קשה בשתי מדינות ובין שתי המשפחות, לגבי גורל הילד. אם הזוג היה משאיר צוואה ומציין בה, בין היתר, מי יהיה האפוטרופוס במקרה של מות ההורים והיכן הילדים יגורו: הדרמה המשפטית הקשה הזו הייתה נחסכת.

מומלץ מאוד לערוך צוואה גם במקרה של בני זוג בהליך גירושין, כשהצדדים עדיין פרודים ולא גרושים, מאחר והחוק אינו מכיר במונח “פרוד”, הרי שאם אחד מהצדדים הולך לעולמו, תוך כדי הליך הגירושין, מי שיירש מחצית מהרכוש, יהיה בן הזוג ממנו עמד אותו אדם להתגרש. גם לידועים בציבור וזוגות בפרק ב’, חשוב שתהיה צוואה כדי להגן על זכויות הילדים מנישואין קודמים. זוג ללא ילדים, שלא ערך צוואה,  הרי שמחצית מהרכוש יעבור לידי האלמן/ה וחצי להורי בן הזוג שנפטר. לכן, בכל מקרה, רצוי שאתם תחליטו למי יעבור רכושכם ולא שהחוק יחליט עבורכם.”

מתי אתם עובדים יחד על תיק?

“רק כשמדובר בתיקים מאוד גדולים ומורכבים.”

יש אומרים שתיקי גירושין מפרנסים בעיקר את עורכי הדין…

“אצלנו הכל שקוף. שכר הטרחה הוא לא על פי שעות עבודה כמו אצל חלק מעורכי דין לגרושים, שאז יש אינטרס אולי לצבור כמה שיותר שעות. אצלנו שכר הטרחה גלובלי והלקוח יודע מראש לאיזה הוצאה הוא נכנס. ”

כתובתנו: מגדלי בסר סיטי רבין 2, בניין I, קומה 11 פתח תקווה

לפגישת הכרות התקשרו:

אתר

אינסטגרם
פייסבוק

ראיונות ביוטיוב :

כל מה שצריך לדעת על צוואות וירושות

אודות עורכת דין איריס גבר

אודות עורך דין מוטי גרטל

להתגרש בצורה יפה בלי לפגוע בילדים

מי צריך לחתום על צוואה

בדיקות חשובות לפני שקונים דירות יד שנייה

הסכם ממון למי כדאי לחתום

איך להפחית תשלום מזונות

https://youtu.be/s1wV19eVAQ8

https://youtu.be/2_lpvc8Fw9k

https://youtube.com/shorts/WUmu9E1jTkk?feature=share

https://youtube.com/shorts/_l-NWb23QH4?feature=share

https://youtube.com/shorts/6EU12SSxpRA?feature=share

https://youtube.com/shorts/HeGHJqj1GBo?feature=share

https://youtube.com/shorts/px2SFPR962c?feature=share

בשיתוף עורכי הדין גרבר וגרטל

כדאי להכיר