freepik

הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לפני רכישת סמארטפון

חשוב לציין שטלפונים מגיעים עם שני סוגים שונים של זיכרון - זיכרון אקראי (RAM) וזיכרון לקריאה בלבד (ROM). טלפונים עם יותר זיכרון RAM ו-ROM פועלים מהר יותר ויש להם יותר אחסון, אך אפליקציות המאוחסנות בכרטיסי זיכרון נוטות להגיב פחות

בשיתוף kicky

אם אתם מחפשים דגמי טלפונים מומלצים כדאי לבדוק את מדריך הקניה הזה.

יש הרבה הייפ סביב מצלמות מובנות בטלפונים, אבל יותר מגה פיקסל לא אומר בהכרח תמונות טובות יותר. עבור רוב המשתמשים, טלפון עם מצלמת 8-12 מגה פיקסל וצמצם של f/2.2 אמור להיות מספיק טוב.

מכיוון שמעבדים מדורגים במונחים של ג’יגה-הרץ (GHz), אם אתם מתכננים לעשות הרבה עריכת תמונות/וידאו או לשחק במשחקים מקוונים, מומלץ ללכת על מעבד מהיר יותר.

על מנת לבחור את מערכת ההפעלה שלך, יש לך שתי אפשרויות – אנדרואיד או iOS. אנדרואיד מגיע בשמות ובגרסאות רבות, לכן עדיף לנסות את הטלפון לפני קבלת החלטה.

בחירת סמארטפון: למה כדאי לשים לב?

זה יכול להיות קשה להחליט איזה סמארטפון לקנות, אז קחו את הזמן לחשוב מה אתם הולכים לעשות איתו.

בחירת סמארטפון

על מנת להפיק את המרב מהסמארטפון החדש שלך, תצטרך לשים לב למה שאתה מוצא בו חשוב.

גודל

בהשוואה לסמארטפון קטן יותר שנכנס לכיס וניתן לתפעול ביד אחת, סמארטפון גדול יותר עדיף לגיימינג ולצפייה בסרטים וסדרות.

מַצלֵמָה

כל הטלפונים הניידים נבדקו על סמך הצמצם שלהם, מספר המגה פיקסל ותכונת ייצוב התמונה על מנת שתוכלו לקבוע במבט חטוף אם המצלמה עונה על הצרכים שלכם.

מערכת הפעלה

בין מערכות ההפעלה הפופולריות ביותר הן iOS ואנדרואיד. iOS היא מערכת ההפעלה המשמשת את הסמארטפונים של אפל, ואנדרואיד היא מערכת ההפעלה המשמשת את כל המותגים האחרים.

סוֹלְלָה

הדרך הטובה ביותר להבטיח לסמארטפון שלך חיי סוללה טובים היא לבדוק את חיי הסוללה כפי שדורגו על ידי הלקוחות ולראות אם הוא תומך בטעינה מהירה או בטעינה אלחוטית.

מְהִירוּת

ככל שהמכשיר מהיר יותר, כך הוא יכול לבצע יותר משימות בבת אחת.

עדכון מדיניות

ישנם מגוון תוכנות ועדכוני אבטחה שישפרו את ביצועי הסמארטפון שלכם ויסתרו נקודות תורפה. ככל שתקבלו עדכוני תוכנה ואבטחה זמן רב יותר ובתדירות גבוהה יותר, כך הביצועים יהיו טובים יותר.

4G או 5G

מלבד רשת ה-4G, יש גם רשת 5G שזמינה משנת 2020. למרות שרשת ה-5G מהירה ויציבה יותר מ-4G, הספק שלכם חייב להציע לכם תוכנית טלפון 5G.

אייפון מול אנדרואיד: מה עדיף?

על מנת לבצע בחירה מושכלת בין סמארטפונים של אייפון לאנדרואיד, עליך לדעת אילו תכונות ומפרטים חשובים לך ביותר. הנה מה שאתה צריך לדעת כדי לעשות בחירה חכמה.

לא משנה מה אומר המומחה הטכנולוגי האהוב עליך, אם אתה רוצה לעשות בחירה הגיונית בין אייפון לטלפון אנדרואיד, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להכיר בכך שאין פתרון אחד שמתאים לכולם.

נכון שלטלפונים של אפל יש את אותה מערכת הפעלה כמו החומרה שלהם, אבל יש גם הבדלים בין דגמי טלפונים אנדרואיד, כך שהשוואה בין שתי מערכות הטלפונים הללו ללא זיהוי ההבדלים בחומרה אינה אפשרית.

  1. קלות שימוש

כשהיא הופיעה לראשונה, האייפון פוצץ את הטלפונים של Windows Mobile ו-Nokia Symbian, אבל כיום כל ממשקי הטלפון טובים וקלים יותר לשימוש. סמארטפונים אנדרואיד מעניקים לך רמה גבוהה יותר של שליטה בטלפון שלך.

  1. התאמה, גימור ומחיר

אין להכחיש שאפל דואגת שהאייפונים שלה יהיו בעלי התאמה וגימור נהדרים, אבל יש כמה טלפונים של אנדרואיד לא כל כך יפים.

כשזה מגיע למכשירי אייפון, אפל מייצרת טלפונים יוקרתיים, כך שאם אינך רוצה לשלם אלפי דולרים על אחד, האפשרות היחידה שלך היא להשיג מכשיר משומש.

  1. מערכות סגורות מול פתוחות

אין שום דבר קנייני באייפון של אפל, אז אם אפל נלחמת עם Epic על איך לשלם עבור Fortnite, אז היכולת שלך לקנות או לשחק את המשחק תהיה מוגבלת מאוד.

חשוב להבין שאנדרואיד היא פלטפורמת קוד פתוח המקבלת יישומים אלטרנטיביים. אפל לא הופכת את היישומים שלה לזמינים עבור אנדרואיד וסביר להניח שלא תעשה זאת בעתיד, אבל רוב האנשים אפילו לא ישימו לב אם הם מאבדים תכונות בעת שליחת הודעות SMS לאפליקציות הטקסט של אנדרואיד.

  1. AI ועוזרים קוליים

די ברור ש-Google Assistant הולך להיות המנצח המובהק בכל הנוגע ל-Google Assistant לעומת Siri. אם אתה משתמש באפליקציות של גוגל, זה יכול להפוך את החיים שלך להרבה יותר פשוטים.

נכון שסירי הייתה הראשונה לשווק, אבל היא עדיין בסיסית יחסית ל-Google Assistant שזמינה גם למשתמשי אייפון.

  1. עדכונים בזמן

אין השוואה בין אפל לאנדרואיד בכל הנוגע לעדכוני תוכנה. כל הטלפונים שעדיין נתמכים מקבלים את העדכונים, אבל טלפונים רבים אחרים לעולם לא מתעדכנים.

  1. אבטחה

למרות העובדה שגוגל רופסת מאוד לגבי האפליקציות שהיא מאפשרת לקבל אישור לחנות האפליקציות שלה, 0.16% מכלל האפליקציות מכילות תוכנות זדוניות.

  1. ציוד היקפי

הסיבה שאני נוטה לחבר את הטלפונים שלי לציוד אחר היא שלמכשירי אנדרואיד יש בדרך כלל יציאות USB סטנדרטיות, וכבלי ומכשירי USB זולים יותר מבני דודיהם בעלי יציאת Light.

  1. חיי סוללה וטעינה

אין צורך להטעין טלפונים אנדרואיד באותה תדירות שבה אתה צריך להטעין מכשירי אייפון, אך החוויה שלך עשויה להשתנות בהתאם לאופן השימוש בו.

  1. אינטגרציה בענן

למרות העובדה שה-iCloud של אפל המשיך להוות אי נוחות עצומה עבור משתמשים רבים, אנדרואיד משולבת היטב עם האפליקציות והשירותים של גוגל.

  1. ועידת וידאו

יש הרבה בלבול סביב יישומי הקול, הווידאו וההודעות המיידיות של גוגל. אני אוהב את Google Hangouts ו-Google Meet, ואני משתמש בהם כמעט כמו זום, אבל אני מעדיף את אפליקציית ה-iPhone Facetime על פני Google Hangouts.

  1. מצלמות

מבקרי פלאפונים העמידו שלושה סמארטפונים במבחן, והם גילו שמצלמת ה-Galaxy S22 Ultra מנצחת את כולם מבחינת איכות המצלמה.

  1. בחירת תוכנה

נכון להיום, יש קרוב ל-3.5 מיליון אפליקציות זמינות בחנות Google Play וקרוב ל-2.2 מיליון בחנות האפליקציות של אפל.

  1. 5G ואילך

הטלפון המתאים עבורך יהיה זה שיעבוד עם רשת ה-5G של חברת הטלפון שלך. ישנם ארבעה סוגים שונים של רשתות 5G.

  1. מחיר

השורה התחתונה היא שמבחינת המחיר, הדור השלישי של אייפון SE מתחיל ב-429 דולר, והאייפון היקר ביותר הוא ה-13 Pro Max שעולה 1,599 דולר.

בעוד שבאופן תיאורטי, אנשים בארצות הברית מוכנים לשלם פרמיה עבור אייפון, בפועל, רק כשניים מתוך שלושה מהם באמת מחזיקים אחד.

חשוב שתבחרו את הטלפון החכם המתאים ביותר לתקציב ולצרכים שלכם. לשתי המערכות האקולוגיות של הסמארטפונים יש את היתרונות והחסרונות שלהן, אז זה באמת תלוי בתקציב שלך ובמה שאתה מחפש.

בשיתוף kicky