בשיתוף ערן שיוביץ
לפני כשנתיים, בתקופת הקורונה, פרסם המומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ערן שיוביץ, ניתוח של שני מתחרים בתחום הריהוט ג.חיון ולה גן. בניתוח ערן נגע בין היתר בדירוגים של האתרים עבור ביטויים כגון “ריהוט גן” בו ג.חיון היה מקום שני ולה גן שלישי. “גזיבו” ו”מחסן גינה” בהם ג.חיון היה מקום רביעי ולה גן לא בחמישים, “פינת ישיבה לגינה” בה ג.חיון היה מקום עשרים וחמישה ולה גן מקום חמש עשרה וכן “מיטת שיזוף” בה ג.חיון מקום שביעי ולה גן היה מקום שלישי.
ביקשנו מערן לחזור ולבחון השנה את הביטוי ריהוט גן ולעמוד על התובנות העולות ממנו ביחס למיקומים בגוגל בשנה האחרונה. נקדים ונאמר כי מדובר בביטוי עם אלפי חיפושים רבים בחודש שמאופיין בתחרות רבה וכי הניתוח נעשה על סמך כלים חיצוניים מקובלים בענף וללא גישה לגוגל סרץ’ קונסול של אף אחד מהאתרים המנותחים כך שיש לקחת את הניתוח כהערכה בלבד. לאור התוצאות ההמלצה הראשונה לעסקים בתחום היא לתת חשיבות רבה לשימוש מושכל בגוגל עסקים במקרה זה.
בטופ 5 ניתן לראות כי לה גן איבד שני מקומות וירד למקום החמישי, בעוד שג. חיון הודח למקום האחרון בדף. עוד מעניין לראות כי שני אתרים שהיו בתחתית העמוד הראשון לפני שנתיים – שבירו וגלאור אונליין ביססו את עצמם במהלך התקופה כמקום הראשון והשני. גם מעניין לראות כי שני אתרים שלא היו כלל בטופ 100 לפני שנתיים – גרין ישראל ואיקאה נכנסו לטופ 5 בתקופה הנ”ל. שלושת האתרים הראשונים עשו זאת עם פלטפורמת וורדפרס שזה מרשים מאוד, שניים מהם עם גרסאות די מתקדמות של הפלטפורמה. מעניין במיוחד הוא האתר של גלאור שהשתלב בטופ 5 עם עמוד פנימי ולא עם דרך וכן עם כמות קישורים נמוכה משמעותית.

נראה כי פרט לפלטפורמת האתר מה שסייע למהפך של החברות המובילות והתבססותן בראש הדירוגים של הביטוי התחרותי הוא בניית הקישורים שלהן. נראה כי המקדמים של חברות אלו קראו את הניתוח שלי מלפני שנתיים בדף שלי “שיווק באינטרנט עם ערן שיוביץ” והשקיעו רבות בבניית קישורים סבירים:
שבירו 123 דומיינים מקשרים כגון וואלה, חדשות 13, איזי, יד2 ועוד
גלאור 199 דומיינים כגון דפי זהב, איזי, אסימון ואתרים באיכות פחותה יותר
גרין ישראל 85 דומיינים דומים לשבירו רק בנוסף גם ווינט, מאקו ותפוז
נראה כי מרכיב הקישורים משמעותי בהצלחת האתרים.
ישנם מרכיבים נוספים אך נראה לי כי הסקירה מקיפה דייה לשלב זה
בשיתוף ערן שיוביץ