רואה את הלקוח כעולם ומלואו. עו"ד אתי חסן צילום: מיכל קושרוב

פייטרית עם לב ענק

עורכת הדין אתי חסן פועלת מסביב לשעון למען הלקוחות שלה. היא מגיעה להישגים אדירים בכל התחומים בהם מטפל משרדה: חדלות פירעון והוצאה לפועל, דיור ציבורי ומקרקעין ומשפחה. איך היא עושה את זה? ראיון

בשיתוף Q ELITE BEAUTY

“את כל כך טובה! הלב שלך כל כך יוצא החוצה. את המלאך שנשלח לחיים שלנו. אני מודה לבורא עולם על שליחותך בחיים שלי. תודה נשמה טובה שאת! באמת אין לי מילים להודות ולהעריך את טוב ליבך. תודה שהסכמת לקבל אותנו לטיפולך בחיבוק כל כך גדול ועל דאגתך האינסופית.”

אם נעצום לרגע עיניים ונחשוב למי נכתבו המילים החמות הללו, סביר להניח שנדמיין שהן נכתבו לעובדת סוציאלית מסורה, פסיכולוגית רגישה או רופאה אנושית וסבלנית.  זה הכיוון. אבל, המילים החמות הללו הופנו לעורכת הדין אתי חסן.

היא עורכת דין יוצאת דופן, שהחליטה להקדיש את רוב זמנה ואת הקריירה שלה כדי לסייע משפטית לאנשים קשי יום, שהגורל לא האיר להם פנים, כשחלק  מהתיקים בהם היא מטפלת הם פרו בונו – כלומר: היא איננה גובה מהלקוח שכר טרחה. “אנשים שמכירים אותי, אומרים שאני חצי עובדת סוציאלית”, מעידה עו”ד אתי חסן, ומאשרת את ההתרשמות שלנו.

אז איך זה קרה, שעורכת דין שהייתה במסלול המהיר של קידום והצלחה כעורכת דין שכירה בתחום פשיטות הרגל וההוצאה לפועל וכמי שניהלה את מערך עמידר באחד מהמשרדים המובילים באזור השרון, עם משכורת מכובדת ותנאי עבודה נוחים במיוחד, ויתרה על כל זה. מה גרם לה לעשות ביוזמתה שינוי כל כך דרמטי והפכה לעורכת דין עצמאית, שכסף ורווחים גדולים הם לא המניעים שלה בעבודה? שוחחנו עם עורכת הדין חסן על הכיוון הלא שגרתי שהיא בחרה בו והסיפור המרגש שלה שעומד מאחורי זה.

מה הביא אצלך לכזה מהפך בחיים המקצועיים?

“זה הדבר הכי טוב שעשיתי לעצמי. במשך שנים, ייצגתי נושים. ידעתי שאני מייצגת אותם רק כדי ללמוד ושיבוא יום וזה יתהפך. העבודה הממושכת שלי כמייצגת בנקים ונושים והנסיון שצברתי, אפשרו לי ללמוד היטב איך הכל עובד מבפנים.

עברתי מהמורות לא פשוטות בחיים. זאת גם הסיבה שאני רואה כל לקוח שלי כעולם ומלואו.  לימודי המשפטים שלי נקטעו ונקלעו לתקופה קשה מאוד כי אבא שלי חלה ונפטר. הייתי לצידו ונאלצתי לעשות הפסקה זמנית בלימודים. את ההלוואות שלקחתי לטובת הלימודים דרך הבנק היה לי כבר קושי להחזיר, כי בתקופה שהייתי לצידו של אבי לא עבדתי ולא תפקדתי. החוב הלך והתנפח. לא עניין את הבנק שכרגע איבדתי את אבא שלי והם התקשרו ללחוץ עליי להחזר ההלוואה בזמן שישבתי שבעה. המצב שלי לא עניין אף אחד. הייתי לבד בכל זה.  בנוסף, יש לי אח שהוא ילד מיוחד, נכה  100% שהוא כל העולם שלי.  אני יודעת מה זה כשקשה ולכן זה עושה לי הכי טוב בעולם שזכיתי לעזור לאנשים במצב כזה.  כשאני הייתי למטה נתקלתי באנשים רעים שלא היו אכפתיים לזולת והמצב שלי לא הזיז להם. זאת סגירת מעגל מבחינתי כשמישהו מוקיר תודה ויכול לקבל את חייו בחזרה.

אפרופו אחי, פנתה אלי מישהי מדהימה אמא לילדה מיוחדת שפנתה לקבלת את עזרתי מול משרד החינוך. אמרתי לה שאני לא רוצה ממנה כלום רק להיות בפגישה מול משרד החינוך. וקיבלנו מה שרצינו. הילדים האלו הם עולם ומלואו. הלוואי ובמציאות של היום תהיה יותר מודעות אליהם. זה משהו שאני אלחם עוד עליו גם בהמשך.”

המשרד משגשג. עו”ד אתי חסן צילום: מיכל קושרוב

איך סיוע לחלשים בחברה, שרבים מהם לא משלמים לך, מסתדר עם פרנסה?

“במשך שנים רבות הייתי שכירה. ייצגתי את כל הבנקים והכרתי מצוין אותם ואת דרכי העבודה שלהם. היה שלב שבו ניהלת את המחלקה של עמידר וראיתי מקרוב את המצוקה שאליה נקלעים לעיתים דיירי הדיור הציבורי. לפי כמה שנים התחיל אצלי תהליך של גירושים מבן הזוג, שהיה תהליך לא פשוט מכל הבחינות. לילה אחד, בתוך כל הסערה הזו שהייתי בה, חלמתי חלום על אבא שלי ובבוקר החלטתי שאני פותחת משרד.”

הייתי תמיד קרובה לאבא שלי, ולמרות שהוא כבר לא איתי פיזית, הקשבתי למה שאמר לי בחלום… זו הייתה מבחינתי דחיפה נכונה, כי למרות שהייתי עם ילדים קטנים ולבד משהו בפנים בער בי. קפצתי למים ופתחתי משרד. כשפתחתי את במשרד לקחתי עם עצמי התחייבות שאם יגיעו לפתחי סיפורים קשים מאוד של אנשים שלא יוכלו לשלם לי שכר טרחה, לא אתן להם לצאת מהמשרד בבושה ואעזור להם. זה מעין מצוות מעשר מבחינתי. וכך היה: התיק הראשון שלקחתי כעורכת דין עצמאית היה פרו בונו, ללא תשלום.

התחום שבחרתי באמת מאתגר מבחינת פרנסה, אבל המשרד עוסק בתחומים נוספים שמאזנים את המצב, ברוך ה’ אני רואה ברכה בעמלי. יש איתי צוות של ווינרים במשרד וברוך השם המשרד משגשג.”

כמה תיקים יש לך עכשיו של לקוחות פרו בונו, שאינם משלמים לך?

“יש לי כרגע שלושה לקוחות כאלה. אחד מהם הגיע אלי לפני כמה ימים. התקשרה מישהי שאמרה שהיא יודעת שיש לי ניסיון מול משרד השיכון וביקשה את עזרתי בעניין שמתמודד אתו חייל בודד. כששמעתי את הסיפור לא יכולתי להישאר אדישה. מדובר בחייל, שאמא שלו שאיתה הוא חי ובה הוא טיפל, הייתה דיירת הדיור הציבורי. האמא נפטרה וכעת הרשויות רוצות לפנות אותו מהבית. הוא קיבל מכתב ממשרד השיכון, שהוא לא יכול להיות דייר ממשיך. אני הולכת אתו על כל הקופה: או שיהיה דייר ממשיך או שיקבל את הזכות לרכישת הדירה, כשיש לדירות האלה תנאים מאוד מאוד נוחים לרכישה, כולל הלוואות טובות. כשאני כבר נכנסת למאבק כזה, שום דבר לא עוצר אותי. אני אופטימית לגבי החייל. אלחם למענו.

בגלל ההכרות הקרובה שלי עם עמידר, יש לי די הרבה תיקים כאלה. לדוגמה משפחה ממעלות שהאמא גרה עם הסבתא, שהיא נכה 100% והנכדה בחדר אחד. לסבתא אין דרך לצאת מהדירה כי זו לא קומת קרקע ואין מעלית. אחרי מאבק משפטי בלתי מתפשר, הם היום קיבלו זכות לרכוש דירה במימון מלא של עמידר ומשרד הקליטה, דירה נגישה ויותר מרווחת.”

תני לנו דוגמא לתיק של חובות ופשיטות רגל?

“יש המון דוגמאות ברוך ה’ במשרד. אבל על קצה המזלג, יש לקוח שהיה בחוב ענק לאחד הבנקים הגדולים שעמד על 8 מיליון שקל. ובסופו של דבר, אחרי הליך משפטי שניהלתי, החוב נסגר ב-65 אלף שקל. ללקוח אחר היה חוב לנושה פרטי של 550,000 ₪ שנסגר בעזרתי תוך שבועיים  ב-50,000 ₪ וכל זה, ללא הליך של חדלות פירעון ללקוח. יש לקוח שפנה אלי המעסיק שלו בבקשה שאעזור לו אחרי שהתגלה בפניו מצבו הכלכלי הקשה של עובד שלו. התגייסתי לעניין והחובות של העובד נסגרו במקום ב- 400,000 ₪: ב- 35,000 ₪.

בנוסף ובגלל שחשוב לי למקסם את היכולת לעזור ללקוחות שלי, אני גם יועצת משכנתאות ופועלת להפחתת הלוואות שמצויות בבנקים/ הלוואה דרך המשכנתא כנגד נכס. זה מה שמייחד את המשרד. יש לנו את המקצועיות והנסיון הרב מול גורמים רבים, לרבות הצלחות מול חברות הביטוח בשחרור פנסיות וקופות. הכלים של המשרד מאפשרים לו למקסם את ההצלחה עבור הלקוח.”

קריירה לא שגרתית. עו”ד אתי חסן צילום: מיכל קושרוב

אלה הישגים מרשימים שצברת, ספרי לנו על תיק מאתגר במיוחד

“יש רבים. אני גאה במיוחד בהצלחות בתיקים מורכבים. על השולחן אצלי יש כמה תיקים מסובכים. אחד עומד לקראת סיום, במסגרתו פעלתי להגשת עתירה מנהלית נגד משרד השיכון על ילדה שנזרקה לרחוב לאחר שהתגוררה עם אמה טרם פטירתה, בטענה שהיא לא הייתה איתה ברצף דיורי. טענת מרשתי היא שנאלצה לצאת מהדירה כי סבלה מגילויי אלימות של קרובי משפחה ואנחנו עומדים מול בית המשפט עם הקבלת הסעיף של ילדה שיוצאת מפאת אלימות לסעיף של אישה שיוצאת עקב אלימות ( שכן הסעיף הזה כן מצוי בחוק ), אנחנו כבר בישורת האחרונה ומחכים להחלטה אמיצה שאנחנו צופים מבית המשפט.

בתיק אחר ביטלנו פסק דין שניתן לפני שנתיים ומנענו ממשפחה להיזרק מהבית. ויש תיק של משפחה יקרה שפנתה אלי כמה ימים לפני שפינו אותם כי הם היו מוגדרים פולשים. פעלתי ימים ולילות בכמה דרכים מקבילות והם אושרו אחרי שנים רבות כדיירי דיור ציבורי. אושר גדול. יש עוד תיק שהוא סבוך ואפילו קיבלתי בגללו איומים.”

את לא מפחדת?

“אני לא מתרגשת. הם מתעסקים עם האדם הלא נכון. זה רק מעלה לי את האדרנלין. הלקוחות שלי יותר חשובים. הצדק יצא לאור.”

יש לך זמן למשפחה?

אני מתמרנת בין המשרד לשני הבנים המהממים שלי שיהיו בריאים. זה לא פשוט אבל מה פשוט בחיים האלו? יש זמן להכל ברוך ה’, גם לבישולים. ויש לי אמא מדהימה שתומכת.”

איפה את רוצה להיות עוד 10 שנים?

“באותו עיסוק בדיוק, רק להגדיל את העזרה שאני נותנת לאנשים – פי עשר. והלוואי ואוכל לעשות שינויים מחשבתיים ומדיניים בכל הנוגע לילדים מיוחדים ולהשתלבותם בחברה.”

זקוקים לייעוץ וייצוג משפטי? עורכת דין אתי חסן היא הכתובת שלכם.

פנו עוד היום:

טלפון: 052-224-6668

פייסבוק: 

אתר:

מייל:  

כתובת: רח’ אחד העם 9 (בית קורן) חדרה

אינסטגרם:

אינסטגרם:

 

בשיתוף Q ELITE BEAUTY