עו”ד כפיר דיין דובב: “ב-99% מהמקרים הצלחנו להשיג פיצוי וקצבאות מחברות הביטוח”

אנשים רבים, בשעת משבר וחולי, לא מסוגלים או חוששים להתמודד עם חברות הביטוח. עו"ד כפיר דיין דובב יודע היטב כמה חשוב לעמוד לצד המבוטחים ולהיאבק למיצוי זכויותיהם. ראיון אישי

עו"ד כפיר דיין דובב. צלם: יוסי שלו

בשיתוף עו"ד כפיר דיין דובב

שם: עו”ד כפיר דיין דובב

תחום מומחיות: תביעות אובדן כושר עבודה ורשלנות רפואית

וותק: מעל 15

מצב משפחתי:  נ+3

מקום מגורים: כפר סבא

  1. כעו”ד ותיק, מה הוביל אותך לפתח מומחיות וניסיון רב בעיקר בתחום תביעות אובדן כושר עבודה?

את דרכי המקצועית התחלתי בצד השני של המתרס כסוכן ביטוח פנסיוני, משם באה לי ההיכרות עם תחום הפנסיה ואובדן כושר עבודה. העיסוק שלי כיום כעו”ד אובדן כושר עבודה גם מסב לי הנאה מרובה בהשגת כספים מחברות הביטוח לאנשים שחלו או נפגעו, וגם בצידו השתכרות נאה. אז אני גם עושה מה שאני אוהב וגם מתפרנס מזה יפה.

  1. במה שונה תביעת אובדן כושר עבודה מתביעות נזיקין רגילות המגיעות לשולחנך?

תחום של תביעות אובדן כושר עבודה שונה מהותית מענף הנזיקין שכן בתחום אובדן כושר עבודה התביעה מבוססת על פוליסה שהמבוטח רכש ליום סגריר, לעומת זאת בתחום הנזיקין התביעות עשויות להיות בין שני צדדים שאין קשר ראשוני בניהם ולא פוליסה.

  1. מה, לדעתך, מוביל לכך שחברות הביטוח דוחות פעם אחר פעם מבוטחים שזכאים לפיצוי בגין אובדן כושר עבודה? ומה הפתרון לכך?

האינטרס של חברות הביטוח פשוט וברור והוא לדחות כמה שיותר תביעות. ככל שהן ישלמו פחות למבוטחים כך הן ירוויחו יותר. למרבה הצער, אנשים רבים דווקא בשעת מחלתם, אינם מסוגלים או חוששים להתמודד עם חברות הביטוח ובכך מאבדים זכויות. גם כאשר פונים לעורך דין שאינו בקיא בתחום, הדבר עלול לגרום נזק שכן בצד של חברות הביטוח עו”ד מיומנים ומנוסים מאוד שזו עיקר עבודתם. לכן, חשוב מאוד לשכור עו”ד שתחום עיסוקו העיקרי הוא בתביעות אובדן כושר עבודה.

  1. אחרי שנים של ניסיון משפטי, מהו הדבר הכי משמעותי שלמדת על המקצוע?

למדתי שהכי חשוב מי הבן אדם שעומד מאחורי התביעה. לי אישית חשוב מאוד להאמין שאני מייצג מי שמגיע לו ולא כל אחד. ואם אני מאמין שלאדם שמולי מגיעה קצבת אובדן כושר עבודה, מרבית הסיכויים שאני אצליח להשיג לו אותה, או באמצעות שכנוע של המנהלים ועו”ד בחברות הביטוח, ואם צריך, אז בהליך משפטי.

  1. מה הדבר הראשון שאתה עושה כשאתה נכנס למשרד כל בוקר?

אני לא נכנס בבוקר למשרד. יש לי שעות לא נורמליות, אני קם מאוחר והולך לישון בבוקר. גם הלקוחות שלי מכירים את השיגעונות שלי עם השעות, אבל לפחות אני זמין בלילה.

  1. מהו החזון שלך?

החזון שלי הוא להיות משרד מוביל בתחום תביעות אובדן כושר עבודה. לשמחתי, למזלי, ולגאוותי, מאחורי מאות רבות מאוד של לקוחות בתביעות של אובדן כושר עבודה אשר 99% הסתיימו בכך שהבאתי כסף ללקוחות שלי מחברות הביטוח. אני יודע שאנו עושים עבודה טובה ורוצה לשמר את אותה הרמה האישית והמקצועית, מה שלא תמיד ברור מאליו ולא קל.

  1. ספר לי על תיק שאף פעם לא תשכח

היו הרבה תיקים שאני זוכר, חלקם כי הצלחנו להביא קצבאות אובדן כושר עבודה לאנשים שנדחו שוב ושוב וחלקם כי הלקוחות הפכו להיות חברים עד היום.

תיק אחד שאני לא אשכח היה תיק של חולת פיברומיאלגיה שהגיעה אלינו 7 שנים לאחר שכבר איבדה כושר עבודתה והיתה מבוטחת בקרן פנסיה. גם צוות המשרד שלי לא האמין בתביעה בשל ההתיישנות אבל אני כן. לקחתי את הלקוחה ולאחר מאבק עיקש, הצלחנו לאשר לה את התביעה רטרואקטיבית 7 שנים אחורה וכמובן גם קדימה. שהתקשרתי אליה לבשר לה, היא לא שלטה בבכי שהתפרץ והבת שלה לקחה את השיחה במקומה עד שנרגעה. רגעים כאלה הם משהו שהולך איתך.

  1. היו מחשבות על שינויים בקריירה?

בחיים לא. אני לא יודע ולא מסוגל לעשות משהו אחר, יש לי שתי ידיים שמאליות. אפילו כעורך דין, אני לא מעלה על דעתי לעסוק בתחום שונה משלי, לא הייתי יכול למשל להיות עו”ד פלילי או משפחה או מקרקעין, זה לא בשבילי.

  1. מה אף אחד לא יודע עליך?

המשפחה והחברים הקרובים שמכירים יודעים עלי הכל, אבל לקוחות לא יודעים שאני אדם מאוד רגיש. ברור לי שאני נחזה להיות עו”ד קשוח, אחד שמנהל מו”מ מדי יום, וכבעלים של משרד עו”ד שמנווט בו זמנית עשרות ומאות תביעות, אני חייב להיות מאוד ענייני ולעיתים נוקשה למען הצלחת התיק. אבל מה שלא מכירים זה שאני מאוד רגיש. תן לי טקס סיום שנה של הילדים בבית ספר או ברכה שאני מקבל מהם ליום הולדת והברז נפתח.

  1. מה מוציא אותך מדעתך?

מה שמוציא אותי מדעתי זה אנשים רעים ותאבי בצע. לא סובל את זה. באנו לעולם הזה עד כמה שידוע לפעם אחת. בוא ננסה להעביר את הזמן הזה שניתן לנו, 80 ומשהו שנה לאלה עם המזל, פחות לאלה עם פחות מזל, בצורה נעימה, חברית, בלי עימותים מיותרים ובהוגנות אחד לשני.

לא מסוגל להבין או לקבל את אלה שזו לא דרכם, גם לא ממש מבין את האינטרס.

  1. מה לא תשכח לקחת איתך לאי בודד (ולמה)?

קודם כל, אין לי מה לחפש על אי בודד. גם מחוץ לישראל אין לי מה לחפש למעט נסיעה של כמה ימים, מקסימום שבועיים. מכבי משחקים בהיכל בימי חמישי, את זה אין בשום אי בודד. וגם לא את האווירה השמחה של תל אביב, המסעדות המשובחות, ובעיקר המשפחה והישראליות.

  1. בעוד עשר שנים מהיום, היכן תהיה?

בעוד עשר שנים מהיום אני מקווה שלא ישתנה שום דבר מהותי בחיי. אני מודה כל יום על מה שיש לי, שקיבלתי, שהשגתי. יש לי אישה מופלאה שאני איתה מגיל 20, יש לנו 3 ילדים מהממים ומיוחדים, ההורים בריאים, חברים טובים, ויש לי גם את המשרד שלי שבניתי בעשר אצבעותיי ומצליח גם לפרנס אותנו טוב וגם לעשות טוב לאנשים. מה עוד אפשר לבקש? שלא ישתנה כלום.

בשיתוף עו"ד כפיר דיין דובב

כדאי להכיר