בשיתוף: תיק קו - עיצוב וייצור תיקים ממותגים
לא יוצאים מהבית בלי זה. כל אדם בישראל מחזיק בביתו לפחות תיק אחד לשימוש יומיומי, ולרוב האנשים יש מספר תיקים. התיק הוא אביזר חיוני, כזה שנוגע בזהות שלנו ומהווה חלק מהבחירות האופנתיות שלנו. לרבים יש היקשרות רגשית חזקה לתיקים שלהם. משמעות הדבר היא הזדמנות נפלאה למותג שלכם לקבל חשיפה עצומה בדרך בלתי אמצעית.
במדריך זה נראה לכם כיצד תיקים ממותגים יכולים להגדיל את מכירות המוצרים שלכם ולהעצים את נראות המותג, וגם נתאר בפניכם כמה שגיאות נפוצות שארגונים מבצעים בתחום הזה, וכיצד להימנע מהם.
לטובת הכנת המדריך, ביקשנו להיפגש עם איש מקצוע מחברת “תיק קו” ביבנה, חברה שמתמחה בעיצוב, ייצור ושיווק תיקים עם אפשרות למיתוג בהתאמה אישית. להלן הבאנו לכם מספר תובנות.
מה זה תיק ממותג?
זהו תיק שעליו מתנוסס לוגו המותג שלכם, שם הארגון וייתכן שתבחרו להוסיף גם את הסלוגן (סיסמה). המיתוג הוא בצורה של הדפסה או רקמה על גבי התיק.
מה הופך תיק ממותג למוצר קד”מ מושלם?
בתור מוצר לקידום מכירות בקרב עובדים ולקוחות, ארגונים המעוניינים להקרין מובילות ועוצמה בוחרים פעם אחר פעם להשקיע בתיק ממותג. מדוע?
איכות מגבירה שימוש
תיק הוא מוצר קד”מ איכותי (כדאי כמובן לבחור תיק ברמת איכות טובה) וזה אומר שמי שיקבל אותו סביר שישתמש בו לעתים קרובות ולא יניח אותו באיזו מגירה שכוחת אל כמו מוצרי קד”מ רבים אחרים.
ניידות מגבירה נראות
תיק הוא דבר נייד, אנשים זזים ממקום למקום עם התיק הממותג שלכם והם הופכים להיות “שלט פרסומת מהלך” ובמקרה של עובדים, אף שגרירים של המותג שלכם. חשבו על אדם ברחוב שעוצר עובדת שלכם ושואל אותה על התיק, אותו אדם מתחבר למותג שלכם בדרך בלתי אמצעית, בפועל השתמשתם בטכניקה פרסומית להגיע אליו, אולם הוא אינו מרגיש שזו פרסומת.
תחושת ביטחון מגבירה חיבור
כל מוצר קד”מ שניתן במתנה לעובדים או ללקוחות מייצר תחושת שייכות וחיבור חזק יותר למותג.
אולם לתיק ממותג יש את הערך המוסף של תחושת ביטחון. חשבו על המושג “יש לי גב”. התיק פשוטו כמשמעו “נותן גב” לעובד או ללקוח ובצורה שאינה מודעת החוויה הרגשית היא של יציבות וביטחון, יחד עם תחושת השייכות. התוצאה? חיבור רגשי חזק יותר למותג ולארגון.
איזה סוג של תיק ממותג כדאי להזמין?
קיימים סוגים רבים של תיקים ממותגים ואנו ממליצים לכם לתכנן מראש את התיק הנכון עבור הארגון שלכם. הנה כמה היבטים שכדאי לשקול:
- איזה תיק יעודד את השימוש התכוף ביותר? בחרו בתיק שמי שיקבל אותו ישתמש בו באופן תכוף ולאורך זמן. אם למשל מדובר בעובדים של חברת הייטק, הבחירה הנפוצה היא תיק גב למחשב נייד. ארגונים בתחומי האיפור והקוסמטיקה מעניקים תיק קוסמטיקה ממותג. עובדים בכירים או כאלה הנמצאים בתפקידים המצריכים ביקורים תכופים בכנסים ותערוכות ישמחו לקבל מכם תיק איכותי לכנסים.
- איזה תיק יקרין את ערכי המותג שאתם רוצים לקדם? בחרו בתיק שיעביר את המסר השיווקי באופן החזק והברור ביותר. למשל, ארגונים המעוניינים להקרין ערכים של חיוניות ועוצמה וגם להשתייך למגה טרנד של אורח חיים בריא נוהגים להעניק לעובדים וללקוחות תיקי ספורט ממותגים.
- איזה מסר אתם רוצים להעביר בנוגע לחוויה של העובדים בעבודה בארגונכם, ובנוגע לחוויה של הלקוחות בקבלת שירות מכם? לדוגמה, ארגונים המעוניינים לשדר מסר שהחוויה של העבודה אצלנו או איתנו היא חוויה מענגת נוהגים להעניק לעובדים וללקוחות תיקי נסיעות ממותגים, או תיקי רחצה ממותגים, על מנת שהעונג שבנסיעה או בטיול יתקשרו עם התיק הממותג והארגון שהעניק לנו אותו.
שגיאות נפוצות עם תיקים ממותגים
- טו מאץ’ אינפורמיישן
ישנם ארגונים המוסיפים לתיק פרטי התקשרות. כדאי לדעת: כל פרט שנוסיף על גבי התיק יפחית את השימוש בו. הבחירה החכמה: לוגו ושם בלבד, מקסימום סלוגן קטן וזהו. - חוסר התאמה
ארגונים שלא מקדישים מחשבה רבה לתכנון התיק הממותג עשויים שלא לקלוע לצרכים של קהל היעד ולהעניק להם תיק שהם לא יעריכו ולא ישתמשו בו. הבחירה החכמה: לחשוב טוב על הרצונות והצרכים של מי שעומדים לקבל את התיק. קרא מידע נוסף במדור לייף סטייל. - מפספסים את התזמון
יש מתנות קד”מ שיש להם תזמון ספציפי. למשל, תיק ממותג הכולל ערכת “ברוכים הבאים” כדאי שתגיע לעובד ביום הראשון שלו בארגון. תיק קוסמטיקה לתלמידת בית ספר לאיפור כדאי שיהיה מוכן בשיעור הראשון של הקורס. - איכות תיק לא מספקת
תיק ממותג חייב להיות ברמת איכות טובה, כדי שבאמת ישתמשו בו לאורך זמן. ארגונים שבוחרים בתיק ממותג ולא מקצים לכך משאבים כספיים גורמים לעצמם יותר נזק מתועלת, כי תיק לא איכותי מעביר מסר הפוך ממה שהתכוון המשורר. הבחירה החכמה: השקיעו בתיק איכותי, ועדיין שימו לב לתקציב שלכם.
טיפ מקצועי: בקשו מחברת הפרסום שתשלח לכם דוגמאות, כך תוכלו להתרשם מאיכות התיק ולקבל החלטה מושכלת. - איכות הדפסה לא מספקת
מה שנאמר לגבי איכות התיק נכון גם לגבי איכות הדפסת המיתוג שלכם על גביו. הבחירה החכמה: השקיעו באיכות הדפסה ברמה גבוהה, כזו שעמידה בפני פגעי מזג האוויר ומכונת הכביסה. - לא מתכוננים מספיק זמן מראש
תיק ממותג הוא מוצר קד”מ שדורש היערכות מראש על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר. קחו
בחשבון תהליך של שלושה עד חמישה שבועות.
בשיתוף: תיק קו - עיצוב וייצור תיקים ממותגים