freepik

איך להקים אתר מכירות אונליין ולהצמיח מכירות?

רבים חושבים שכל מה שצריך זה להקים חנות אונליין ומכאן המכירות כבר יקרו מאליהן. המציאות מראה לנו אחרת כך שאם באמת רוצים להצליח ולהצמיח את המכירות – הדבר דורש השקעה ומחשבה בבניית אתר, המומחים יאמרו "אתר עם אחוזי המרה גבוהים". במאמר זה אנחנו רוצים להציע לכם מבט נוסף על כל תחום הקניות בדיגיטל, תובנות שיעזרו לנו למכור יותר באמצעות אתר האונליין שלנו

בשיתוף Original Concept

מה הופך אתר מכירות לאתר איכותי?

“הדבר החשוב ביותר בכל אתר מכירות אונליין זה הערך המוסף שהוא מעניק ללקוחות. כיום הצרכנים מחפשים את חוויית הקניה ולא מסתפקים רק במוצר. יתרה מזאת, אתר ללא חוויית קניה טובה כמעט ולא יניב לנו מכירות”. כך אומר לנו ג’ורג’ שופאני, המנכ”ל והבעלים של סוכנות איקומרס Original Concept, המתמחה בפיתוח והטמעה של כלים דיגיטליים ייחודיים לאתרי מכירות אונליין. “קשה לבודד פקטור אחד שהוא הגורם המכריע שיהפוך אתר מכירות אונליין לאתר חזק במכירות, למעשה מדובר על אסופה של גורמים שצריכים לעבוד יחדיו בכדי לקחת את הלקוח למסע שיסתיים ברכישה. יש כל מיני גישות ואסטרטגיות שאפשר לנקוט, אבל הדברים העיקריים שחייבים להקפיד עליהם נשארים דומים בכל השיטות”.

הבאנו לכם מספר דגשים:

  • מהירות טעינה – “אף אחד לא עומד להמתין יותר משלוש שניות כדי להיכנס לאתר. מבחינת הלקוח כל המטרה שלשמשה הוא רוכש מאתרי קניות באונליין זה כי התהליך מהיר ואינטואיטיבי ולכן למהירות הטעינה של האתר יש את הגורם המכריע ביותר – אפשר להתייחס לכך כשומר הסף של האתר שלנו”.
  • חווית הקניה – “זה אולי ישמע כמו מונח אמורפי, אבל למעשה הוא פשוט מאוד. כל דבר בעיצוב אתר המכירות שלנו צריך להיעשות מנקודת המבט של הלקוח, תמיד אנחנו צריכים לחשוב איך היינו רוצים לחחות את תהליך הקניה. למשל, נניח שאנחנו רוצים לקנות תכשיט שיש לו מספר אפשרויות, בחירת צבע, מידה וחריטה מקדימה ואולי גם מאחורה, הממשק צריך להיות הכי נוח אחרת הלקוח יסתבך וינטוש. החשיבות כאן היא ליצור חווית קניה נוחה לא רק בדף המוצר, אלא בכל תהליך הקניה עד ה  checkoutואפילו שלאחריו יהיה דף תודה, מיילים שמאשרים את נתוני הקניה ועוד. דבר נוסף שחשוב להתייחס אליו זה ההתאמה של האתר לפלטפורמות שונות, חשוב מאוד שהאתר יותאם למובייל וטאבלטים. כיום רוב האנשים גולשים וקונים דרך המובייל כך שעיצוב האתר חייב להיות בראייה של מובייל (בפלטפורמה המובילה).”
  • תיאורים ותמונות – “תתפלאו לגלות כמה אתרי מכירות באונליין משתמשים בתמונות חינמיות ממאגר, או מעלים כיתובים ותיאורים שלא מעניקים שום ערך אמיתי ללקוח שמגיע לקנות. שכשהלקוח מגיע לאתר שלנו הוא צריך לקבל את כל הפרטים מהאתר בצורה הכי מונגשת, הי ברורה, כך שמומלץ להקפיד על תמונות מקוריות ואיכותיות ועל תיאורים שמפרטים את המוצר בצורה שהיא גם פונקציונלית וגם שיווקית“.
  • שימו את המותג בחזית – “גם אם המותג שלנו לא מוכר לציבור הרחב, חשוב להתייחס אליו כאילו הוא הדבר הקדוש ביותר. אנשים מחפשים לראות שהם יכולים לסמוך על האתר שלנו ואם נמקד את העיצוב והשיווק סביב המותג, זה יעזור ללקוחות להרגיש אמינות כלפינו. כדי לחזק את החלק הזה שווה להשתמש בהוכחות חברתיות של לקוחות עבר, עדויות, סרטוני לקוחות ועוד”.

בשורה התחתונה, הדבר שצריך להתייחס אליו כאשר מתחילים בהקמת אתר מכירות באונליין זה חוויית הלקוח, מה שנקרא ux. אם האתר שלנו לא יהיה נגיש ונוח לקניה אז גם גולשים לא יישארו כדי לראות מה אנחנו מוכרים. לפי מרבית מהמחקרים שקיימים, 88% מהגולשים לא יחזרו לבקר באתר אם חוויית הקניה בו לא טובה, זה אומר שיש לנו הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני טוב.

מומלץ תמיד להתחיל בחשיבה מדויקת על מה אנחנו מוכרים ואיך אנחנו רוצים להוביל את הלקוחות שבאתר לרכוש את המוצר שלנו. ברגע שנדע מה ואיך, נוכל לבנות את כל המבנה של האתר ולעצב אותו בהתאם לכך. חשוב להבין שהחזר ההשקעה על עיצוב האתר ותכנון חוויית קניה נכונה עפ”י מחקרים עומד על כ – 9,900%!!! אז כדאי לא לדלג על השלב החשוב הזה בתהליך בניית אתר החנות שלנו.

בנוסף, חשוב גם להבין שכאשר מתחילים בהקמת אתר מכירות באונליין צריך גם להתייחס לכל הנושא הלוגיסטי הנלווה כי ברגע שיש לנו אתר מכירות אונליין, אנחנו חייבים להיות מסוגלים לעמוד בדרישה כאשר היא תגיע…. יש כיום המון אפשרויות ופלטפורמות לבניית אתרי מכירות, בחירה בפלטפורמה הנכונה ובתשתיות הנכונות לתמיכה במכירה הוא דבר קריטי להצלחת העסק.

אנחנו מודים לג’ורג’ שופאני על השיחה המרתקת ועל הטיפים האיכותיים שלו ומזמינים אתכם להיכנס למדור הטכנולוגי שלנו ולקבל טיפים נוספים בבניית אתר המכירות שלכם. באתר המקצועי תוכלו למצוא עוד המון טיפים וחומרי עזר מפי המומחים הבולטים ביותר בכל תחום ותחום.

בשיתוף Original Concept