חשיפה: ״באמצעות הפעולה הפשוטה הזאת עברתי מבטן נפוחה לשטוחה ושיפרתי לעצמי את קצב חילוף החומרים פי 1.5״

מזל כהן היתה מאמנת כושר וסטודנטית שבעקבות משבר בריאותי נאלצה לעשות חישוב מסלול מחדש באורח החיים והתזונה, והצליחה לרפא את עצמה היכן שהרופאים כשלו. היום היא מהווה השראה לקהילה גדולה של נשים שכבר שכחו מה זה בטן נפוחה ומציקה, ומסבירה: "אורח חיים בריא לא מספיק להשיג תוצאות. זה 'פול גז בניוטרל' אם לא נוקטים בצעד אחד פשוט שיעזור לגוף לעבוד בצורה יעילה יותר"

צילום מיקי סויסה

בשיתוף מזל כהן

הן מגיעות אליה עם בטן נפוחה ומציקה, ייאוש גדול ומבט עצוב בעיניים. הן מספרות לה איך אימצו לעצמן אורח חיים בריא, פיתחו הרגלי אכילה נכונה, שגרה בריאה, כותבות יומני אכילה, נמנעות ממאכלי ג’אנק, ובוכות בפניה שלמרות כל זאת אינן מצליחות לרדת במשקל. מזל כהן, מאמנת לאורח חיים בריא וטבעי וירידה במשקל משתפת שרבות מלקוחותיה מגיעות עם בעיה דומה: “מספרת לי לקוחה: ‘אני עושה הכול, אוכלת כמו ציפור ולא יורדת במשקל. למה? מה אני צריכה לעשות?'”.

למה באמת זה קורה?

“אם הגוף לא בריא בבסיס שלו, אז גם כשמאמצים אורח חיים בריא לא בהכרח רואים תוצאות במשקל. הרי כשיש סתימה בצנרת, היא לא תעבוד עד שלא יפתחו אותה. נדרש בגוף טיפול שמכוון לשורש. אז אני אומרת לנשים היקרות שמגיעות אליי, שלפני שהן משקיעות כסף, זמן ואנרגיה על דיאטות ותפריטים – ‘טפלו בשורש, הכינו את הגוף'”.

שורש זה אומר שמדובר בתהליך ארוך?

“דווקא לא. גם צעדים קטנים ופשוטים יכולים לסייע בהצלחה הגדולה. אני אפילו יכולה לומר שמספיק צעד פשוט אחד לשנות את כל התמונה. אם תאמצו אותו תחושו שאתן עוזרות לגופכן להגביר את חילוף החומרים בדרך בריאה ופשוטה. תרגישו שהגוף הולך איתכן ולא נגדכן. וזה לא מפתיע. הוא גומל לכן שאתן דואגות לו”.

“שאלתי את אותן שאלות שכיום שואלות לקוחותיי”

 

כהן, 30, היא אישה אש עם פנים זורחות ועיניים כחולות ענקיות, נמרצת ואנרגטית גם בשלהי ההיריון השני שלה. מסוג האנשים שאתה תוהה לעצמך בצחוק מה היא צורכת, ורוצה לאכול כמוה כדי לקבל בוסט דומה של אנרגיה כמו שיש לה. מאחורי השמחה הגדולה שדמותה מפיצה לכל עבר ללקוחותיה, אם זה בשיחת טלפון עימה או בסרטונים הרבים שהיא משתפת ברשתות החברתיות, מסתתר דווקא סיפור לא פשוט. בגיל 22 היא הייתה מאמנת כושר מצליחה, עובדת משרד הבטחון שהחלה לימודי מדעי המחשב. ואז הגיע משבר, כשפרצה בגופה מחלת כבד שפגעה בתפקודי הכבד ובבריאותה. היא פנתה לעזרה רפואית וטופלה בכדורים חזקים שקיבלה במרשם מרופא. בעקבות השימוש בהם עלתה 20 קילו, אך גרוע מכך – הכדורים לא סייעו לבעייתה. היא חוותה התמודדות של שנה וחצי עם המחלה והאותות שהותירה בגופה, שבגד בה כשהשתנה פיזית ובריאותית.

מתוך רצון להוריד את הקילוגרמים העודפים ולהיות בריאה יותר היא פנתה לנסות שיטות תזונה שונות, לראשונה בחייה. “היה לי ידע רב בספורט אבל לא היה לי שמץ של ידע ובסיס בתזונה בריאה. גדלתי על ג’אנק, חטיפים, מתוקים, מטוגנים. לאבא שלי הייתה פיצרייה ואכלנו שם בלי סוף. ניסיתי דיאטות שונות: ספירות קלוריות, מדידות, כדורים, הפחתת פחמימות, הידרו. ניסיונות רבים שלא צלחו יותר מכמה ימים. נכנסתי לתסכול עם השאלה, שהיום מוכרת לי כל כך מלקוחותיי הרבות: ‘למה זה לא עובד לי? אני רוצה לרדת, רוצה להצליח, משקיעה את כל כולי, אז למה אני לא מצליחה לראות תוצאות ולעמוד לאורך זמן בדיאטה?'”.

צילום מיקי סויסה

תשוקה ענקית להראות לנשים את הדרך לחיים בריאים

כחלק ממסע החיפוש הגיע לידיה ספר תזונה אינטגרטיבית. היא החלה להבין שכאן מתחיל המפנה, אבל עדיין קצב הירידה היה איטי והגוף לא היה במצבו המיטבי. היא המשיכה לחקור ולנבור לעומק, עד שהגיעה למחקר על החיידקים הפרוביוטיים והרגישה שכאן טמון המפתח אותו חיפשה. “הבנתי את כוחה של התזונה להבריא את הגוף, לשחרר אותו משומן עודף ולעבור שינוי חיים מהשורש. וגם הבנתי כיצד החיידקים הפרוביוטיים מקפיצים ומייעלים את התוצאות, ושבלעדיהם כל העבודה היא כמו ‘פול גז בניוטרל’. יישמתי את העקרונות שלמדתי, ירדתי את 20 הקילוגרמים שהצטברו בשל הכדורים, וקרה דבר נוסף – הבראתי לגמרי ורקמת הכבד התחדשה. הרופאים לא ידעו להסביר איך קרה, כי כבר הפסקתי עם הכדורים שגם ככה לא הועילו. אני יודעת שהכול בזכות הפרוביוטיקה”.

כבר בתחילת תהליך השינוי שלה הבינה כהן גם את כוחה של קהילה נשית תומכת. את התהליך של אימוץ עקרונות החיים הבריאים והשינויים שבעקבותיו תיעדה  בקבוצה בפייסבוק שפתחה לשם כך עם למעלה ממאה נשים שליוו וספגו השראה ממנה, תוך שהיא נהנית ומתוודעת לתוצאות השינוי כתוצא מהמסע שלה.

ההצלחה האישית בריפוי גופה הובילה את כהן להחליט להקדיש את חייה לעזור לנשים לשנות את התזונה הלקויה שלהן, לרדת במשקל, להבריא ממחלות, ולחיות חיים מאוזנים ובריאים. היא רתמה את הידע שלה וגם פנתה ללימודים בתחום. היא בוגרת וינגייט ומאמנת תזונה מוסמכת NCS, בוגרת לימודי קואוצ’ינג, NLP והתפתחות אישית. את כל הידע שילבה כדי לפתח את שיטת מזל כהן להרזיה חיטוב ובריאות טבעית המבוססת על ניסיונה, לימודיה, וידע עתיק ומבוסס כמו תורת הגוף והנפש של הרמב”ם אותו היא מכנה “גדול הרופאים”.

עיסוקיה סביב הבריאות הפכו אותה למטאור והובילו אותה למקומות נוספים. היא הייתה בעלת פינה בתוכנית ‘חיים בריא’ של פרופ’ קרסו ובתוכנית ‘מילון היופי’, היא מעבירה הרצאות ברחבי הארץ, הוציאה לאור מארז מתכוני בריאות שנמכר בהצלחה רבה בסטימצקי ובצומת ספרים, והקימה את ‘זולבריא’ – אתר שמוכר מוצרים בריאים  בזול עם משלוחים לכל הארץ. יש לה כבר חמש שנים קהילה בפייסבוק עם 50 אלף נשים מהארץ ומהעולם שזוכות למסרים ותובנות שלה בנושא אורח חיים בריא. למעשה, הידע הרב שהיא אוצרת בתוכה מסייע כמו במטה קסם לעוקבות שלה וללקוחותיה, אותן היא מבינה כל כך בגלל המסע האישי והפרטי שעברה בעצמה.

מלאה בגאווה על מפעל החיים המרשים שהקימה, כהן משתפת: “העשייה הענפה לא הייתה קורית אם לא הייתי עוברת מה שעברתי. התמלאתי בתשוקה ענקית להראות את הדרך לחיים בריאים יותר לכל מי שרוצָה. בגלל הניסיון האישי שלי יש לי היכולת לקצר לָך את הדרך, שתעשי אותה בלי הטעויות שמעכבות את ההצלחה. בראש ובראשונה כמובן הפרוביוטיקה, שבלעדיה לא מתקבלות אותן תוצאות מיוחלות “.

צילום מיקי סויסה

הכלי שעזר לי להתמודד עם מחלת הכבד ולהוריד 20 ק”ג

אז מה בעצם צריך לדעת כדי להצליח להוביל את הגוף לשינוי המבורך? כהן תורמת מהידע הרב שלה המתורגם להרבה פרקטיקה. “אני לא חושבת שיש מספיק הבנה כמה האוכל משפיע על הגוף שלנו. אנחנו כמו מזון מהלך, הגוף שלנו בנוי מתָאים וחובה עלינו לדאוג להם. ברגע שמבינים את זה, אז מבינים שחשוב לבדוק מה אנו מכניסות לגוף ומה לא. בשיטה שלי לא צריכים לנקוט בצעדים קיצונים ולהימנע לגמרי מדברים מסוימים, אלא לדאוג לאיזון. להבין שכמו שהבית מתלכלך אפשר לנקות אותו. אבל לדאוג לא למלא אותו לגמרי בזבל כי אז לא נוכל לחיות שם. ואז מרגישים לא טוב, וכואב פה וכואב שם. אז בתוך כל זה יש דברים שחשוב וצריך להבין. אני מדברת על זה הרבה בהרצאות שלי ובוובינרים, וגם בשיחות עם לקוחות שפונות אליי”.

לחצי כאן להירשם להדרכה הקרובה שלנו> https://lp.vp4.me/cxse

ומה צריך לעשות?

“אורח חיים בריא ותזונה נכונה לא מבטיחים תוצאות כי יש משהו שורשי יותר שצריך לטפל בו כדי שהתזונה הטובה תיספג ותשפיע על הגוף. הכלי החשוב שהאיץ לי את הריפוי ממחלת הכבד, עזר לרדת 20 קילו וממש לשנות את אורח החיים שלי זה תוסף פרוביוטיקה. מדובר בקפסולה שמוסיפה מלא חיידקים טובים חדשים לגוף וגם מזינה את החיידקים הטובים הקיימים ומסייעת להם להישאר”.

פרוביוטיקה הוא מונח ידוע לרבים. זהו שם כולל למוצרים שמכילים חיידקים טובים שמסייעים לגוף. כהן מסבירה: “אנחנו רוצות להגדיל את כמות החיידקים הטובים שלנו במעי ולכן רוצות להזין אותם מתוך מטרה שיגברו על החיידקים הפתוגניים, הרעים. החיידקים הטובים אחראיים לכל התהליכים התקינים בגוף: חילוף חומרים, ירידה במשקל, אנרגיה, בריאות, ועוד. מחקרים מראים כי חוסר איזון בפלורת המעי – החיידקים הטובים – יוצרים שורה של בעיות: השמנת יתר, עצירות, בעיות עיכול, עליה במשקל, חילוף חומרים איטי ועוד”.

כיצד החיידקים הטובים מסייעים להשיג את מטרתנו? 

“לרוב האנשים יש בעיקר חיידקים פתוגניים, ולכן אין ספיגה טובה של המזון, יש נפיחויות, יותר חשקים למתוקים, חילוף חומרים ירוד, תקיעות במשקל, מערכת חיסונית חלשה, עייפות. במצב כזה, לא מספיק רק לאכול בריא וטוב. צריך לוודא שיש ספיגה טובה בגוף. לספיגה הטובה אחראיים החיידקים הטובים. בנוסף,  חיידקים טובים מייצרים חומרים שאנחנו לא יכולים לייצר או לקבל דרך תזונה וחשובים לבריאותנו, כמו אנזימי עיכול שקריטיים לחילוף חומרים תקין. חיידקים טובים פועלים גם לחיזוק המערכת החיסונית בכך שהם מונעים מחיידקים פתוגניים להגיע למעי ולגרום לנזקים בלתי הפיכים כמו למשל להאט את קצב חילוף החומרים בגוף. דבר אחרון שלא הרבה יודעים, חיידקי המעי מקדמים ייצור של חומצות שומן קצרות שאין במזונות כמעט, ושהן תורמות לבריאות רירית המעי. הרירית הזאת היא מעין מסננת שמונעת חדירה של רעלים לגופנו, וחשוב שתהיה חזקה ובריאה.

“אם לומר בקצרה – אין אפשרות להתקיים ללא חיידקים טובים והם חלק בלתי נפרד מאיתנו. כשיש המון חיידקים טובים במעי לא מרוויחים רק חילוף חומרים מנצח כי הגוף עובד בסנכרון מלא בין המערכות, אלא חילוף חומרים מהיר ומוגבר”.

למה בעצם הגוף זקוק לתוסף חיצוני להגברת מספר החיידקים הטובים?

“אנחנו חיים בעידן שבו במקום להזין את החיידקים הטובים, אנו אוכלים מזונות מעובדים שמכילים רכיבים שהחיידקים הטובים לא אוהבים, ושהפתוגניים דווקא אוהבים מאוד וניזונים מהם ומתרבים. נאמר זאת כך – החיידקים הטובים שאנו כה צריכים לא בנויים לאורח חיים מודרני מערבי שמאופיין בג’אנק אינסופי והמון סטרס ולחץ. לכן חשוב עוד יותר שנדאג לתוסף כדרך חיים, שיגרום להם לשגשג ולחדש את המלאי בגופנו”.

צילום מיקי סויסה

יש פרוביוטיקה ויש פרוביוטיקה – כיצד תבחרי את הטובה והיעילה ביותר?

ההיכרות הראשונית של כהן עם עולמות הפרוביוטיקה הותירו אותה לא מסופקת,  כי מתברר שהרבה מוצרים בשוק אינם ברמה גבוהה. מאחר וחיפושים ארוכים לא עזרו לה לאתר פרוביוטיקה לשביעות רצונה, החליטה כהן לפתח מותג פרוביוטיקה איכותי משלה. מוצר פרוביוטיקה FLY (“שהגוף שלך יעוף וגם את תעופי על עצמך”) נמכרים כבר כמה שנים בשוק בהצלחה רבה, והם פותחו אחרי חודשים של שקדנות ופרפקציוניזם בשיתוף עם הרבליסט קליני שסייע בפיתוח הפורמולות שאושרו על ידי משרד הבריאות. המותג מציג יתרונות בולטים וקלאסיים לעומת מתחריו בזכות האיכות הגבוהה, פורמולה משולבת צמחים, ועוד תכונות מנצחות.

כהן מסבירה: “רוב תוספי התזונה ופרוביוטיקה שנמכרים אינם טבעיים לגמרי, הם תעשייתיים ובעלי איכות ירודה. היצרנים דואגים להוזיל את עלויות היצור שלהם ולכן הם סינתטיים עם רכיבים חלביים ומחמצנים. כמעט כל מוצרי הפרוביוטיקה הם על בסיס חלבי, וזה מקטין את ספיגתם בגוף. לכן, מומלץ לצרוך פרוביוטיקה צמחית-פרווה, שגם המעטפת שלה צמחית, שנספגת ביעילות. בנוסף, בפרוביוטיקה טובה יש לפחות עשרה זנים שונים של חיידקים ולפחות 15 ביליון חיידקים, וזה חשוב מאוד. במוצרים שלי פיתחתי בטכנולוגיה מאוד יקרה מנגנון שחרור מושהה, זאת אומרת שהקפסולה משתחררת רק במעי ומשפרת את המצב באופן ניכר. המוצר שלנו 100 אחוז צמחי ללא רכיבי חלב ללא מחמצנים, והוא כן כולל עם תוספת פורמולת צמחים לניקוי רעלים מהגוף וחיזוק המעי. המוצר שלנו נשמר בקירור, מה שמעלה את ערך ההשפעה שלו בגופנו. ויש כשרות בד”ץ”.

רק תחליטי שאת רוצה להיות חזקה ובריאה

יש כבר אלפי לקוחות מרוצות שמשלבות את הפרוביוטיקה של מזל בתזונה היומית שלהן.

יש לך מסר למי שהנושא מעניין אותה ומתלבטת?

“גם אני כמוך הייתי צריכה לעבור דרך להגיע למקום שאני עומדת בו כיום – בריאה וחיונית. החלום אפשרי. אני אוכל לספק עבורך את הכלים הכי מדויקים לחיזוק פלורת המעי. תרוויחי חילוף מוגבר ועל הדרך תחזקי את הגוף ותרוויחי אנרגיה, חיוניות ובריאות שיא. את רק צריכה להחליט – ‘אני רוצה לדאוג לבריאות שלי!!’

“בגוגל לא נכנסים לעומקם של הסברים על פרוביוטיקה, על כך שחיידקי המעי יכולים לקבוע איך תרגישי ותיראי. תזכרי, יש לך גוף מופלא בעל יכולות יוצאות דופן. רק דמייני שעשית למענו שינוי קטן והגוף יגיב מהר מאוד ויתגמל אותך פי מלא. שווה לך לעזור לגוף שלך, ובעצם לעצמך”.

סובלות מבטן נפוחה, תקיעות במשקל, עצירויות? התזונה שלך לוקה בחסר והסטרס משפיע על גופך ולא מיטיב איתו? את רוצה לאמץ אורח חיים בריא אך משהו שם תקוע?

אני, מזל כהן, הייתי שם בעצמי, ואני רוצה לספר שיש לך אפשרות לסייע לגופך, להיות בריאה עם בטן שטוחה ולא מציקה. תוכלי להסתייע בידע הרב שאצרתי ולשדרג את חייך.

לפרטים נוספים על הפרוביוטיקה שלנו לחצי כאן>>
https://mazal-cohen.co.il/lp/pro-sale-vsl/

לקבלת מידע נוסף תוכלי להירשם להדרכה הקרובה שלי, בה אחשוף כיצד ניתן להכפיל פי 1.5 את קצב חילוף החומרים בגופנו ללא מאמץ ודיאטות כאסח וכמובן בדרך בריאה. כניסה והרשמה ללא תשלום בלינק הזה>> https://lp.vp4.me/cxse  בהצלחה!

בשיתוף מזל כהן

כדאי להכיר