בשיתוף SmarTrack
אחת הבעיות המרכזיות היום של עסקים ובישראל בפרט, היא שיש היצע גדול מאוד של עסקים ביחס לאוכלוסיה שלה ומאידך האחוז הגבוה של עסקים שמטפלים בפניות (לידים) בצורה יעילה עומד על 47%ף
משמע ישנם כ-53% של פניות חמות של לקוחות שמחפשים פתרונות לעסקים שלהם או אנשים פרטיים שרוכשים מוצר או שירות,
שפשוט נוטשים את החברות והעסקים שלא מטפלים בהם בפניה שלהם כראוי.
זה כבר ידוע ממזמן שבעולם המכירות הקלאסי, כדי לסגור עסקה עם לקוח, אנחנו צריכים לעשות פולואפ בין 7-12 פעמים. מה?! כן.
לא פלא שיראלים רבים מאבדים כיותר מ-50% מהלקוחות הפוטנציאליים שלהם כשהם לא מסוגלים לבצע חזרה (פולואפ) ללקוחות שרוצים את המוצר או השירות שלהם.
אז מה הפתרונות שהיו עד היום?
איש מכירות:
המודל של איש המכירות הקלאסי שכולנו מכירים,
שיוצר אינטרקציה ראשונית עם הלקוח בטלפון או בפגישה, היא הדרך שבה יצרו עסקים מכירות עוד מלפני שהיו מחליפים מוצרי צריכה בבהמות, אבל זה לא העניין.
הבעיה המרכזית: איש מכירות זה עובד/פרילנסר שאם הוא מוכר טוב, ואנחנו יודעים לתגמל אותו בשל כך, אזי אנחנו במצב אידיאלי, שבו יש לנו החזר השקעה+ משמע החזר השקעה חיובי על כל שקל שאנחנו משקיעים.
זאת אומרת איש המכירות יודע לעשות את הפולואפ הנחוץ לו כדי לסגור את המכירה בסיכוי הגבוה ביותר.
אבל? מה קורה שיש עומס של לידים? טוב לא? לא!
הדבר הכי גרוע שעסקים רבים נופלים בו , הוא שירות לקוחות גרוע/בינוני להפליא!
כן! עצם העובדה שאתם מקבלים המון לידים אבל אין מי שיקלוט אותם, או יטפל בהם בצורה ראויה, יכולה להזיק יותר מלהועיל.
בואו נדמיין את הסיטואציה הבאה:
השארתם פרטים באתר של חברה שמוכרת ארונות למטבח,
תוך 15 דק’ אתם מקבלים שיחת טלפון מנציג המכירות שאומר לכם: “היי כאן מדבר ישראל ישראלי, ממטבחי גורמה איך אפשר לעזור?”
נכון אתם תופתעו לטובה?
עכשיו יש כאלו שאולי יגידו “וואו אם אני יחזור כלכך מהר ללקוח הוא יחשוב שאין לי עבודה או מה לעשות עדיף שאני אחכה יותר זמן”
אז זהו שלא.
שלא כמו במערכות יחסים התחלתיים בין בני זוג,
כשאנחנו רוצים להראות לצד השני שאנחנו “אדישים” ולא ממהרים לבצע את “העסקה”
שאנחנו צורכים מוצר/שירות אנחנו רוצים שהוא יהיה טוב בכל ההיבטים, מהירות, שירות ואיכות!
אז כשלקוח מקבל ממכם שיחה לאחר 24 שעות שהוא השאיר טלפון, יש סיכוי לא קטן שהוא יראה את זה כזלזול דווקא ולא יחשוב “אלה עמוסים כדאי לי לקנות מהם”
אוקיי אבל איך כל זה קשור לווטסאפ אתם שואלים?
שאלה טובה.
לאחר שצוקרברג שחרר את האפשרות לעסקים לעבוד בצורה ישירה עם ה-API שלה,
נפתח עולם שלם של עסקים שיכולים לייצר לעצמם מבול של פניות על ידי רובוט חכם שיודע לבצע שאילתות,
וממש לבנות “שאלון” שמעביר את הלקוח על ידי לחיצה על כפתורים (כן כפתורים זה קיים) לקבל מענה על השאלות שלו.
כמו כן, היתרון בכך שהוא שהבוט לא צריך לשבת אצלכם בכיס, ולהטריד אתכם עם נוטיפיציות ב-2:00
(סליחה משה פרץ)
הבוט עובד על ענן, ואוסף עבורכם פניות רלוונטיות, מתחבר למערכת הניהול הלקוחות שלכם,
ומתריע לאיש המכירות שלכם, מתי הוא צריך לחזור ללקוח הפוטנציאלי מבלי לפספס אותו.

נשמע מעניין?
להמשך קריאה על מה זה בוט ווצאפ ואיך ניתן להשיג כזה לעסק שלכם, לחצו כאן:
בשיתוף SmarTrack