אם עדיין לא שמעתם עליהן, כדאי שתכירו את הצמד שכובש את במות ישראל – ליאן גולד ואריקה קרול

הן יודעות בדיוק מתי לתת את הביט ואיזה מקצב ירים את הקהל, יש בניהן כימיה מטורפת של גירל פאוור והן כבר התארחו וניגנו מול אלפי מבלים על הבמות של המועדונים הכי נחשקים של ישראל, ביניהם הפורום, ג׳ימי הו, שקט, הבלוק, הייב, ספוטניק, בבל ועוד וכן מוזמנות ללא מעט אירועים פרטיים

גירל פאוור מחשמל - אריקה וליאן קרדיט: ליאן גולד ואריקה קרול

בשיתוף ליאן גולד ואריקה קרול

אם עוד לא שמעתם את השמות ליאן גולד ואריקה קרול – כדאי שתכזרו אותן היטב כי בקרוב הן עומדות להרים לכם את האווירה באירועים הנוצצים של השנה.

Gioli & Assia הישראליות

ליאן גולד ואריקה קרול הן צמד מפיקות מוזיקליות, אמניות ודי ג׳יות בסגנון אלקטרוני (אינדי דאנס, מלודיק טכנו, פרוגרסיב) אשר בשנה האחרונה איחדו כוחות ומופיעות בהרכב זוגי (וגם בנפרד).

צמד הבנות התחילו לעשות שיתוף פעולה לאחר שהכירו בקבוצה של נשים בתעשייה המוזיקה ״Muzabeat”, התחברו ברמה חברותית ומוזיקלית ומאז הן נהנות ליצור מוזיקה משותפת ולהרקיד את הקהל הנלהב ברחבות המועדונים הכי פופולריים בישראל וכן באירועים פרטיים עם אנרגיות משותפות וכימיה לוהטת.

אחת הסיבות להצלחתן הינה שילוב נהדר של סגנונות שונים – טכנו מלודי ואינדי דאנס של ליאן ודיפ פרוגרסיב של אריקה, בשילוב תרבות של המזרח התיכון שהקיפה אותן מילדותן , אשר עזרו להן לעצב את הסאונד הייחודי והאקזוטי.

המוזיקה שלהן קיבלה תמיכה רבה והרבה תגובות חמות מדי ג׳יים ומפיקים המובילים בתעשייה, ביניהם ניתן למנות את Miss Monique, Korolova, Asher Swissa, Eran Hersh, Dor Dekel, Lonya, Mia Mendi ועוד.

לצפייה בסרטון לחצו כאן

ביחד ולחוד, הצמד הלוהט של השנה הגיעו למצעדים טופ 10 בביטפורט ואפל מיוזיק, כאשר המוזיקה שלהן נבחרה לפלייליסטים הנבחרים של ספוטיפיי וקיבלו תמיכה יותר מפעם אחת מספוטיפיי ישראל.

ליאן גולד
קרדיט: ליאן גולד ואריקה קרול
אריקה קרול
קרדיט: ליאן גולד ואריקה קרול

שיתוף הפעולה הראשון שלהם, עם הטראק ״Tik Tak”, שבר מצעדים ב Beatport, עם מקום 5 בז’אנר מלודיק טכנו. כמו כן, הטרק זכה לשיתופים רבים מטופ די ג׳יים בארץ ובעולם, והגיע למקום ה 10 ברדיו Kiss.FM האוקראיני.

בעקבות ההצלחה האדירה שלהן באוקראינה, הבנות הוזמנו לסבב הופעות במדינה, בדיוק כמה ימים לפני תחילת המלחמה הנוראית. עקב המצב, נכון לעכשיו סבב זה נדחה למועד לא ידוע (ואנו נאחל לחזרה מלאה לשגרה וסיום הסבל הנוראי של אזרחי אוקראינה).

אם לא שמעתם את הלהיט האחרון של שיתוף הפעולה בין אריקה קרול ואשר סוויסה (או בשמו המקצועי skazi) עם להיט רחבות Daleko, זה הזמן להקשיב.

“איך זה להיות די ג׳יית אישה?”

“כשאנחנו בסטודיו יוצרות את הדבר הבא שלנו או על הבמה מנגנות את המוזיקה שמרקידה ועושה טוב לקהל, אנחנו לא חושבות על המגדר וגם לא מנסות להתחרות בגברים, אלא ההפך, מנסות להתחבר וליצור שיתופי פעולה מוזיקליים מעניינים.” מספרות הבנות.

“אין ספק שמרגישים את ההבדל ופער בין המינים בתחום הזה. גם ביחס של נשים לנשים די ג׳יות וגם בין נשים לגברים בסצינה. יש יתרונות ויש חסרונות.

היתרון כי אנחנו יחסית מיעוט, ויש מקום להתבלט, כמו כן גם הבידול שלנו שאנחנו לא רק די ג׳יות אלא גם אמניות, ומפיקות את המוזיקה שלנו בעצמנו.

החיסרון, הוא הסטיגמה וחוסר הערכה מספקת כלפי המוזיקה שלנו. צריך להוכיח את עצמנו הרבה יותר חזק ולעבוד יותר קשה כדי להגיע להערכה בין המפיקים ודי ג׳יים בולטים. כמו כן יש הרבה שיפוטיות מהקהל לגבי המראה החיצוני של אישה די ג׳יית בכללי, לעומת גבר שלא מייחסים לזה חשיבות. אנחנו נתקלות לגבי הערות מסוג הזה לא פעם ולא פעמיים, אנשים מעיזים לזרוק הערות לגבי המראה החיצוני במדיות חברתיות, כמו הערות מסוג מראה גוף, השוואות מראה חיצוני לנשים די ג׳יות אחרות ואף לדוגמניות…

לגבי שיתופי פעולה וחברויות בינינו לבין הגברים לא תמיד עבר חלק… לא פעם הקשר נפסק, ונחתך בגלל רמזים מיניים בולטים שהובילו להטרדות מיניות לא נעימות.”

“מה אתן מרגישות לגבי החיבור שלכן? ואילו תגובות אתן מקבלות מהקהל?”

“קודם כל התחברנו ברמה חברותית, לאחר מכן כקולגות. גם שלא עבדנו ביחד, עדיין עזרנו אחת לשנייה בתחום הזה. הייתה תקופה שגם עבדנו ביחד כמפיקות ליין בחסות קבוצת ״muzabeat” שליאן הקימה, על מנת לעזור לנשים להתקדם בתעשיית המוזיקה. בסופו של דבר בחרנו להתמקד אך ורק במוזיקה, כי זה מה שאנחנו הכי טובות ונהנות. יש לנו טעם דומה וגם שונה, השילוב הזה יוצר את הגיוון בסטים שלנו וגם במוזיקה.

אנחנו מרגישות כי החיבור שלנו מעצים, מחזק ובונה אותנו עוד יותר. אנחנו תמיד עוזרות אחת לשנייה ומגבות בכל דבר.”

פוטנציאל גבוה ופרויקטים עתידיים מבטיחים

מהר מאוד כל שמי שנמצא בסצינת מסיבות מוזיקה אלקטרונית (טכנו) ואוהב לבלות במועדונים ופסטיבלים התחיל לדבר על הצמד המבטיח, השמועה על הבנות התגלגלה וסוכנות בוקינג מן הגדולות והבולטות בישראל, tech me in ,

אם עדיין לא שמעתם עליהן

, זיהתה את הפוטנציאל והחתימה את הבנות.

האירועים הגדולים הקרובים של הבנות כוללים בין היתר:

  • ערב יום העצמאות 4.5  בהופעה מחשמלת במועדון מוביל בתל אביב artclub;
  • טרייב פסטיבל עם די ג׳יי Marco Faraone ואירוח של מותג בינלאומי It’s all about the music ב19.5;
  • בקרוב 20.5 יוצא EP בשם ‘Nuur’ בלייבל אוקראיני מוכר וידוע AREA VERDE עם שיתוף פעולה של מפיקים מוכשרים מקומיים: Martin Magal & Anartist,
  • כמו כן שיתוף פעולה נוסף ב 23.5 עם מפיקים בינלאומיים ידועים: Silver Panda & Space Motion.
  • ועוד…
קרדיט: ליאן גולד ואריקה קרול

לסיכום, מדובר בצוות נשים שיש להן את זה ובגדול – הביט והמקצב הנכון, יצירתיות, מוזיקליות פרפורמנט מוצלח וזו הסיבה שהן נהנות מהצלחה אדירה ואתם הולכים לשמוע עליהן עוד ועוד.  נאחל לכן להמשיך לחלום, לפרוץ את הגבולות ולהגיע לכל במה שרק תחלמו עליה!

מזמינים אתכם לעקוב אחריהן בערוץ היוטיוב ובעמוד האינסטגרם וליהנות מיצירה מקורית, חיה ובועטת.

בשיתוף ליאן גולד ואריקה קרול

כדאי להכיר