משכנתא למחיר למשתכן עם עבר של פשיטת רגל

יושב עם משפחה מתל אביב. זכו במחיר למשתכן, חייבים לקחת משכנתא ואין שום ברירה אחרת. הדירה היא בראש העין, עולה בערך 1.5 וצריכים משכנתא בערך 1.3

מרטין בוקסדורף

בשיתוף מרטין בוקסדורף

הבעיה הגדולה היא שהבעל ( זה אף פעם לא האישה, כמעט אף פעם) לפני כמה שנים הסתבך עם העסק שהיה לו ועבר פשיטת רגל שהסתיימה לפני כמעט שנתיים.

הם כבר עשו שני ניסיונות בבנקים שלא צלחו, עכשיו הבינו שכבר אין זמן למשחקים והחליט להיעזר באיש שעושה רק משכנתאות לפושטי רגל. אני. מבחינתי זה בסדר גמור, אני רגיל לקבל אנשים שכבר ניסו בנק או שניים.

מה המצב היום?

אז בואו נעבור על מצב הדברים היום. הבעל התאושש מפשיטת הרגל שלו, התחיל לעבוד במשרד ממשלתית והתקדם במהלך השנים ונהיה מנהל מחלקה, היום הוא מרוויח 13,000 נטו עם וותק של כמה שנים בעבודה.  האישה היא גננת, עובדת בגן פרטי ומרוויחה בערך 4.5 אלף.

המצב של הBDI:

כאשר אני בודק בי די איי של בני הזוג אני רואה כמה דברים שהם בסדר, וכמה דברים שלא אמורים להיות שם. הדברים שאמורים להיות שם הם הרישום של פשיטת הרגל וזה בסדר גמור, זה אמור להיות שם לגמרי.

הבעיה שמטרידה אותי זה שאני רואה גם פיגורים בהלוואות שלא אמורים להיות, פשוט כי ההלוואות האלו היו חלק מפשיטת הרגל. כלומר, הן עדיין שם למרות שהן בכלל לא אמורות להיות. שזה כבר בעיה שצריך לטפל בה.

בנקים שרופים:

אז אני כבר יודע שיש כאן בעיה אחת שצריך לפתור לפני שמתחילים, אבל עדיין חסר לי מידע חשוב. כאשר עוסקים במשכנתאות לפושטי רגל, חייבים לדעת מראש אילו בנקים הם שרופים. הרי אדם שעובר פשיטת רגל, מסתבך בדרך עם כמה בנקים, לכן זה מידע קריטי עבורי, כדי שאדע לאן לפנות ולאן לא לפנות.

אז לאחר שיחה ובדיקה מול מאגר הוצאה לפועל, אני כבר יודע שיש שני בנקים שרופים, שזה בסדר גמור, העיקר שהמידע אצלי.

העיקר הוא הסיפור:

יש לי בדיחה עם אחד המנהלים המבריקים באחד הבנקים, שאנחנו תמיד אומרים שבכל משכנתא אחרי פשיטת רגל או בכלל כל בעיה אחרת, יש שני דברים שצריך לבסס:

א. היתכנות פיננסית– כלומר האם האנשים שצריכים את המשכנתא יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא?

ב. היתכנות סיפורית– במילים פשוטות, האם הסיפור מתאים לעובדות והאם יש היגיון בעובדה שלאדם היה בעיות, הן נגמרו והיום הכל בסדר. אם לא הבנתם את הרעיון אז אנחנו נדבר על זה עכשיו.

אז מה הסיפור שלנו?

כעיקרון אני החלטתי לפני שנים כבר שאם אדם עבר תקופה משמעותית של בעיות ואין לזה הסבר רציני כל שהוא, אין לי דרך להיכנס לתמונה כי זה דבר שמצריך הסבר. בפשיטות רגל זה קצת יותר קל כי בגלל קיצוניות הדברים כמעט תמיד יש הסברים הגיוניים, זאת גם הסיבה שאני מעדיף משכנתאות אחרי פשיטת רגל.

אז קדימה לעבודה:

לפני שאני בכלל ניגש לבנקים, הדבר הראשון הוא לתקן את הבעיות בדוח נתוני אשראי. מגישים בקשות לבנקים, פונים עם בקשות למחיקת המידע המיותר, אני לא רוצה להכניס אתכם יותר מדי לפרטים, זה פשוט מיותר ומשעמם, כאשר מדברים על מסורבי משכנתא– זה החלק היבש וההכרחי.

אז אני יוצא לבנקים:

מכאן והלאה מתחילים לעבוד. כאשר מדובר על משכנתאות לפושטי רגל יש פחות או יותר שניים וחצי בנקים שרוצים לתת משכנתאות, מתוכם כבר יש לנו אחד שרוף לפי הבדיקה בהתחלה. מכאן אני יודע שנשארו בערך אחד וחצי בנקים.

אני מתחיל מהבנק הראשון שאני סומך עליו פחות אבל רוצה לראות קצת את התגובה שלהם ואיך הם יקבלו את המקרה שלנו. הבנק הראשון מבקש זמן לבדוק את הדברים שזה בגדול אומר שלא ממש בא להם לקחת את המשכנתא הזו אבל הם יבדקו את הדברים לעומק וינסו לראות איך הם בכל זאת יכולים לנסות. בסדר.

פונה בינתיים לבנק השני שנוטה יותר לסלוח על הדברים אבל מצד שני, רוצה לעשות בדיקה הרבה יותר מעמיקה על הדברים. כלומר, התהליך נכנס לשיאו בשני הבנקים האפשריים. מכאן מתחיל משא לחצים ארוך של מיילים, טלפונים, בקשות, הפצרות ובקשות מסמכים חסרים. לאחר שבוע בערך, אנחנו מקבלים אישור מהבנק השני.

אבל זה לא מספיק, אני רוצה לנצל את הבנק הראשון גם כן. עם האישור הקיים אני פונה לבנק הראשון ומנסה להחזיר אותו לתמונה, לאחר עוד כמה ימים, הבנק הראשון משתכנע ומאשר את המשכנתא שלנו גם כן.

מכאן והלאה מתחילים הליך של חתימות, שמאות והלאה. שיהיה לכולם בהצלחה.

מרטין בוקסדורף, לאתר האינטרנט.

בשיתוף מרטין בוקסדורף

כדאי להכיר