לוחם קרס במהלך טיול - ואובחן עם דלקת קרום הלב

אף שהחובש הקרבי לא חש בטוב, הוא חויב לצאת לטיול יחידתי • גם כשחזר לבסיס הוא לא טופל, ואף נשפט מכיוון שביקש לצאת הביתה ללא מדים • כשהגיע למרפאה פונה לבית החולים, ולאחר חודשיים שוחרר מהצבא • כעת יוכר כנכה צה"ל

אמבולנס צבאי, צילום: אורן בן חקון

לוחם וחובש קרבי תושב חיפה, ששירת בגדוד חי"ר ביהודה ושומרון, הוכר לאחרונה על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל לאחר שחלה בדלקת קרום הלב.

מתביעה שהגיש באמצעות עו"ד מיכאל פסקל עולה כי החייל לא הרגיש טוב ובכל זאת חויב לצאת לטיול יחידתי לצפון, מרחק של שלוש שעות נסיעה באוטובוס מהבסיס. בתחילת הטיול חש הלוחם כאבי ראש עזים, וביום השני לטיול מצבו החמיר, חומו עלה, והוא הרגיש שאינו יכול לתפקד. בסיום הטיול, עם החזרה לבסיס, חומו עלה ל-40 מעלות. בבסיס לא טופל מעבר לכדורים נגד כאבים ולהורדת חום שלקח כחובש, והוא עלה על אזרחי, כפי שנהוג בקרב חיילי חוד, והתכוון לצאת הביתה. כשהמ"פ הבחין כי הוא מתכוון לצאת הביתה על אזרחי הוא העלה אותו למשפט, ואף שסבל מ-40 מעלות חום, ריתק אותו יום נוסף.

עו"ד מיכאל פסקל, צילום: צילום: יחצ

לאחר שסוף-סוף יצא הביתה, פנה הלוחם לביקור רופא, ושם הפנו אותו לחדר המיון בבית החולים כרמל. בהגיעו למיון אובחן כי הוא סובל מדלקת ריאות, מלחץ בחזה ומשיעול יבש. בבדיקת אקו לב ו-MRI אובחן כי הוא חלה בדלקת קרום הלב. לאור מצבו הלוחם אושפז במשך שישה ימים בבית החולים, ואז שוחרר לביתו. חודשיים לאחר מכן שוחרר מהצבא מסיבות רפואיות.

פרופ' יצחק שפירא, מומחה של משרד הביטחון שבדק את תיקו הרפואי בעקבות התביעה, קבע כי מחלת החום הזיהומית שממנה סבל גרמה לדלקת ריאות, שהתפתחה לדלקת שריר הלב. המומחה קבע כי המחלה נגרמה בזמן שירותו הצבאי ועקב שירותו הצבאי. לאור חוות דעתו, קצין התגמולים במשרד הביטחון הכיר בכך שהחייל חלה בעת שירותו הצבאי ועקב תנאי השירות.

בעקבות ההכרה בו כנכה צה"ל, הלוחם זומן לוועדה רפואית, שתקבע את שיעור הנכות לצמיתות שממנה הוא סובל, ובהתאם לכך ייקבעו גובה הגמלה והזכויות המגיעות לו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר