"זה עדיין טעים": פחיות לוף ישנות מוצעות למכירה

היו שאהבו את המאכל והיו ששנאו אותו - אבל אין ספק שמדובר בפסגת נוסטלגיה • ברק היינה מציע למכירה שתי פחיות לוף, שלטענתו הן בין היחידות בישראל • אף שפג תוקפן - הוא החליט לטעום אותן ותיעד הכל בסרטון

אכל לוף 24 שנה אחרי שפג תוקפו: "היה טעים" // צילום: ברק היינה

כל לוחם בצה"ל ששירת עד סוף העשור הראשון של שנות ה-2000 מכיר היטב את הקופסאות הירוקות-צהובות שחיכו בכל מנת קרב. העולים מרוסיה טענו שמדובר במעדן, הצברים מהקיבוצים נשבעו שהם עומדים להקיא, אבל גם בחלוף השנים - אי אפשר להכחיש את העובדה שפחיות הלוף היו חלק מפולקלור צה"לי ופריט חובה, שהוסיף תבלין אדיר (גם אם לא טעים לכל הדעות) לשירות כלוחם.

מבצעים מעולים במסעדות בכל הארץ

זו כנראה הסיבה שכשברק היינה, שף שמעביר סדנאות בשרים מעושנים ומנהל את קבוצת הפייסבוק "על העצם", הציע למכירה שתי קופסאות לוף, הוא קיבל בתגובה מבול של פניות. בקבוצות פייסבוק של אספנים החלו מייד להעביר את הצילום של הפחיות ולהפיץ את הבשורה.

פחיות לוף מוצעות למכירה, צילום: ברק היינה

היינה פרסם אתמול בצהריים (שני) למכירה בקבוצת הפייסבוק "פשפשוק-אספנות" שתי קופסאות לוף, וסיפר ש"אין להשיג אותן בשום מקום". הוא ידע שמדובר בפריט מעניין, אך כנראה גם הוא לא צפה את המבול. לא פחות מ-146 תגובות נרשמו לפוסט, והוא מספר שגם בהודעות פרטיות הוא מקבל לא מעט תגובות ושאלות.

"הייתי בחלק מהשירות שלי בצאלים", נזכר אבי, אחד הגולשים, בפוסט של היינה. "אחרי התרגילים היינו מקבלים מנות קרב שבתוכן הלוף. הייתי עושה מטעמים לחבר'ה. עושים מדורה, מטגנים עם ביצים, עגבניות ובצל. היה טעים". שמעון, מצידו, פחות התלהב. "רק להריח את זה היה גורם בחילה".

טעים או מגעיל? תלוי את מי תשאלו. פחיות הלוף שמוצעות למכירה,

"אתה לא מבין, מציפים אותי באישי בפניות לרכוש את הפחיות", צוחק ברק. הוא רכש את פחיות הלוף לפני כשש שנים, וכעת החליט שהוא מעוניין למכור אותן באותו מחיר שקנה אותן - 300 שקל לפחית. "הפחית האחרונה נמכרה לפני שבע שנים לאספן ב-100 דולר", הוא טוען.

אף שהתוקף של הפחיות פג ב-1998, לפני כמה חודשים החליט היינה, אוהב בשר מושבע, שמפעיל כאמור את דף הפייסבוק "עד העצם", לטעום את המאכל ולבדוק אם הוא עדיין טוב. הוא פתח את הבשר, שיש שיאמרו שהיה נראה פג תוקף עוד כשהיה טרי, והכין אותו עם שומן כבש. "וואלה, היה טעים", הוא אומר. "יצאתי חי אחרי ברכת הגומל", היינה צוחק.

פג תוקף מזמן - אבל עדיין טעים, לטענת היינה, צילום: ברק היינה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר