מעורר השראה: הקצין שנפצע אנושות השתתף בתחרות איש הברזל

סא"ל (במיל') יריב לב ארי נפצע בתאונת דרכים קשה ב-2012 ושרד בדרך נס • כחלק משיקומו פיתחו לו בהתנדבות מהנדסים של חברת תומר קביים מיוחדים שלא שוקעים בחול • בסוף השבוע השתתף בתחרות באילת: "זוהי הפעם הראשונה שהרגשתי שאני יכול ללכת באופן בטוח בחוף - עד קו המים"

יריב בתחרות באילת, צילום: תומר חברה ממשלתית

סגן אלוף (במיל') יריב לב ארי, קצין מודיעין שנפצע אנושות במהלך שירותו הצבאי, השתתף בסוף השבוע האחרון בתחרות איש הברזל "ישראמן" שהתקיימה באילת. בתחרות הסתייע לב ארי בקביים עם רגלית מיוחדת, שמאפשרת נגישות עד קו המים מבלי לשקוע בחול הים, שפותחו על ידי מהנדסי חברת תומר – חברה ביטחונית ממשלתית.

יריב לב ארי בתחרות באילת, צילום: תומר חברה ממשלתית

לב ארי נפצע לפני כמה שנים בתאונת דרכים קשה ופונה באופן אנוש לבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקטוע את רגלו. בדרכו בחזרה מאימון שחייה ורכיבה כשהוא על אופניו פגעה בו משאית ומעכה אותו מתחתיה. במקום היו חובש קרבי וחובש של מד"א שהצילו את חייו. "קיבלתי 27 מנות דם ואמרו שאם העורק היה נקרע כמה מילימטרים בחלקו העליון לא הייתי בן החיים", סיפר בריאיון במגזין ספורט אינטרנטי בשם "SHVOONG". קודם לפציעה היה לב ארי ספורטאי נלהב שהחל את האימונים בשלוש וחצי לפנות בוקר והשתתף בטריאתלונים.

כחלק מפעילות של עמותת ריסטרט התנדבו מהנדסי הפיתוח של חברת תומר, שמהווה מוקד ידע לאומי בתחום ההנעה הרקטית ומפתחת את מנועי טיל החץ ואת המנועים של לווייני אופק, לפתח עבורו קביים עם רגלית מיוחדת שבעזרתה הוא יוכל לשוב ולהשתתף בתחרויות. המהנדסים הצליחו להתגבר על בעיית השקיעה בחול באמצעות פיתוח מיוחד.

בילויים ואטרקציות עד 100 שקלים

בסוף השבוע השתתף יריב בתחרות ישראמן באילת. אליו הצטרפו שני מהנדסים מצוות הפרויקט בתומר, והם תמכו וליוו אותו במסע שהחל בשחייה והמשיך בריצה. מדובר בפעם השלישית שבה משתתף יריב בתחרות, שנחשבת לאחת הקשות ביותר בישראל. 

רגע לפני הכניסה למים, צילום: תומר חברה ממשלתית

לאחר התחרות אמר יריב ל"ישראל היום" כי "זוהי הפעם הראשונה שהרגשתי שאני יכול ללכת באופן בטוח בחוף הים עד קו המים, וגם להיכנס מעט למים באמצעות הפיתוח המיוחד. נעשה הכל שפתרון זה יסייע לכל פצועי צה"ל, כדי שהם יוכלו ליהנות מחוף הים".

מנכ"ל עמותת ריסטארט, ניב עפרון הוסיף: "מעל חמש שנים שבהן אנו מפגישים בין פצועי צה"ל לטובי המוחות במשק הישראלי בתהליך של יצירה בזירה הטכנולוגית. זאת גאווה שיש לנו את ההזדמנות לעבוד עם חברה כמו תומר שכבר הפכה לשותפה של ממש. בכל פעם כשחלום פוגש מציאות אנו מרגישים שעשינו משהו טוב. כיף לראות כל פצוע או פצועה שנפצעו בעת שירותם מתקדמים עוד צעד.

"הפרויקט הזה הוא הוכחה נוספת לחוזקתה של החברה הישראלית והטכנולוגית בפרט שעוזרים לנו לא להשאיר אף פצוע או פצועה מאחור. בימים אלו אנו משלימים את ההכנות לקראת מייקרס 2022 ומזמינים לפצועי ופצועות צה"ל להצטרף ולחזור לעשות דבר אחד שחולמים במסגרת הפרויקט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר