שרי האוצר והביטחון סיכמו: שכר החיילים יועלה ב-50% בתחילת שנת 2022

עלות ההחלטה: 900 מיליון שקלים שיגיעו מתקציב משרד הביטחון ומשרד האוצר • שכר הלוחמים יעלה ל-2,500 שקלים בחודש, תומכי לחימה יקבלו כ-1,800 שקלים וחיילים עורפיים כ-1,200 שקלים • רה"מ בנט: "המעט שאנחנו יכולים לעשות" • שר הביטחון גנץ: "נמשיך לדאוג לכל החיילים • שר האוצר ליברמן: "ההחלטה מבטאת את האחריות שלנו כהנהגה כלפי אלו שתורמים למדינה"

שכר החיילים יעלה, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ הודיעו היום (שלישי) כי שכר החיילים יעלה ב-50% החל משנת 2022, זאת בתיאום עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ועל בסיס עבודות מטה שנעשו בנושא בשבועות האחרונים.

במסגרת ההחלטה, בעלות של כ-900 מיליון שקלים שתמומן הן מתקציב הביטחון והן מתקציב נוסף שיובא על ידי משרד האוצר, יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים לכ-2,463 שקלים ובהמשך לכך, דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו בשנה השלישית לכ-3,048 שקלים, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו לכ-1,793 ש"ח ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו לכ-1,235 שקלים.

לצורך השוואה, שכר הלוחמים עומד היום על 1,642 שקלים (לוחם חוד בשנה השלישית מקבל 2,032), תומכי לחימה מקבלים 1,195 שקלים וחיילים עורפיים 823 שקלים. 

שכר החיילים, צילום: אייל מרגולין ג'יני
ליברמן וגנץ, צילום: אורן בן חקון

הצעד מגיע על רקע הביקורות שנשמעו נגד הממשלה בכלל ונגד שר הביטחון בפרט, על כך שהעלאת שכר החיילים לא נכללה בתקציב המדינה לשנת 2022 ומנגד גנץ כן קידם את תוספת הפנסיות למשרתי הקבע. כזכור, בחודש שעבר הודיע ליברמן כי המהלך צפוי להידחות ושכר חיילי החובה יועלה ב-50% רק בשנת 2023, אך כאמור ההחלטה הקודמה בשנה. 

"אנחנו מביאים היום החלטה שעושה צדק עם אלו שמשרתים, ושיש לה השלכות משמעותיות על בניין הכוח בצה"ל והמשך קיומו כצבא העם", אמר שר הביטחון בני גנץ. "מדובר בצורך לאומי, שמתחבר לצורך להביא רפורמה רחבה בשירות בצה"ל. לצד התוספת בתקציב, נמשיך לדאוג לכל החיילים, נרחיב את מעגל המתגייסים ונחזק את החיילים מהאוכלוסיות המיוחדות שזקוקים לסיוע נוסף". 

רה"מ בנט התייחס גם להחלטה ואמר: "ממשלת ישראל מעלה את שכר החיילים ב-50% החל מינואר הקרוב. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען החיילים ששומרים עלינו. אנחנו אוהבים אתכם, חיילי צה"ל".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "הבטחתי לעלות את דמי הקיום של חיילי הסדיר וקיימתי, זאת כאות הערכה והוקרה לשירותם בצה"ל ועל כך שהם מהווים עמוד תווך בביטחונה ובחוסנה של מדינת ישראל ואזרחיה. החלטה זו מביאה לידי ביטוי את האחריות והחובה שלנו כהנהגה כלפי אלו שתורמים למדינה ומבטאת מדיניות של שינוי סדרי עדיפויות שהממשלה הזו מובילה". 

"ההחלטה על העלאת דמי הקיום לחיילים היא חלק משמעותי מתכנית רחבה לטיפול בחיילי החובה מיום גיוסם, עד ליום שחרורם ומעבר לכך", אמר הרמטכ"ל כוכבי. "התכנית כוללת, בין היתר, הגדלת המעטפת הכלכלית התומכת את תנאי השירות והמחיה של החיילים הבודדים ואלו הנזקקים לסיוע כלכלי. כמו כן, הגדלה ותקצוב של תכנית ׳ממדים ללימודים׳ המכפילים את היקף הזכאים למלגה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר