"תהליך החקיקה ימיט חורבן על כולנו": 10,000 אנשי מילואים מצטרפים למחאת הטייסים והודיעו על הפסקת התייצבות

בוגר סיירת מטכ"ל ומראשי התנועה, איל נוה: "התחייבנו לשרת את הממלכה ולא את המלך" • אל"מ במיל' נבו ארז: "השסע עמוק מתמיד ומסוכן לישראל - אנחנו לפני חורבן בית" • קצינה בהגנה אווירית קורל הלפט: "מפחדת שהממשלה תילחם בכל הערכים עבורם אני נלחמת" • לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל: "צבא עם לא יכול להתקיים ללא דמוקרטיה"

מחאת המילואימניקים "אחים לנשק". צילום: נועם (דבול) דביר

על רקע קריאות סרבנות לשירות מילואים: תנועת מחאת "אחים לנשק" קיימה הערב (שבת) יחד עם נציגי יחידות מילואים מסיבת עיתונאים בבית חיל האוויר בהרצליה. באירוע השתתפו נציגים של עשרות יחידות מילואים.

שמואל בוכריס

מובילי המחאה הודיעו על הקו האדום שלהם, ונשאו דברים בנוגע להמשך התנדבותם למילואים. עוד הודיעו כי 10,000 איש יפסיקו התנדבותם למילואים במקרה והחקיקה תתקדם.

"כפי שהבהרנו, אלפי חיילים וחיילות לוחמים ולוחמות חתמו על מסמכי הפסקת התנדבות בשירות מילןואים אם הממשלה הארורה הזאת תמשיך השבוע בהליך החקיקה," נמסר מהתנועה. "הפכנו כל אבן כדי לא להגיע לרגע הזה אך זו הדרך לשמור על ביטחון ישראל. זהו רגע קשה וכואב".

אתם הבאתם אותנו לכאן. מסיבת העיתונאים של "אחים לנשק", צילום: ללא קרדיט

איל נוה, מראשי מחאת המילואימניקים אחים לנשק ששירת בסיירת מטכ"ל אמר: "הבאתם אותנו למקום בו אנחנו אומרים עד כאן. אם אתם רוצים איתנו אתכם, כפי שהיינו בכל הממשלות עד עכשיו? אנחנו קוראים לכם לעצור את החקיקה שהופכת את ישראל לדיקטטורה. ביטול עילת הסבירות היא לא תיקון. התחייבנו לשרת את הממלכה ולא את המלך".

איל נוה, בוגר סיירת מטכ"ל, מראשי אחים לנשק, צילום: 27 א לזכויות יוצרים

"מעולם לא חשבנו שנצטרך להניח את הנשק בשביל לשמור על הגבולות, אבל הגבול בין דמוקרטיה ודיקטטורה הוא גבול שלא ניתן לעבור. יש כאן נציגים של כ-10,000 משרתי מילואים. אני קורא לגלנט וכל מפקדי הזרועות, מוסד, שב"כ, צבא, משטרה – הפגיעה בביטחון משמעותית. תעצרו את זה עכשיו".

"נמצאים בנקודה קריטית"

מפקד דובדבן ושייטת 13 לשעבר, ראש אגף במוסד, אל"מ במיל' נבו ארז, מסר: "אנחנו במאבק קשה ארוך על אופי ערכיה של מדינת ישראל. ברגעים אלה ממש מתנהל המאבק הזה ואנחנו נמצאים בנקודה קריטית. מה שאנחנו עושים כאן בא במטרה לעצור את ישראל מהמדרון של הפיכת מדינת ישראל לדיקטטורה".

"מדינת ישראל נמצאת בחלוק לשני שבטים גדולים שכל אחד משוכנע בדרכו," הוסיף. "השסע עמוק מתמיד והוא הסכנה הגדולה למדינת ישראל. אנחנו לפני חורבן בית. המדינה מתפרקת ויש אדם אחד שאחראי על כל זה. הכאב משרת אותו - זהו בנימין נתניהו. ראש הממשלה מרסק את החברה והכל בגלל אינטרסים אישיים".

משהה את שירות המילואים עד שתיעצר החקיקה. מסיבת העיתונאים של "אחים לנשק", צילום: ללא קרדיט

עוד אמר: "אני משהה את עצמי ממילואים עד שתיעצר החקיקה. לא לסרבנות אבל כן להשהיה להתנדבות למילואים. זה אחד הנשקים הנכונים למאבק הזה ובזמן הזה. אני לא מתכוון להתנדב לשרת במדינה דיקטטורית".

טייס קרב לשעבר ומשרת פעיל במטה חיל האוויר בהווה, סא"ל במיל' מ' אמר במסיבת העיתונאים: "צה"ל הוא מהצבאות האיכותיים בעולם. הסיבה היא הערכים שמהווים את הדלק לשירות שלנו. היום אני בתחושת שבר. בחיל האוויר השבר קשה במיוחד כי שם המילואימניקים הם ראשי השבט. האמירה שלנו ברורה - אם ישראל תהיה דיקטטורה לא נשרת".

מסיבת העיתונאים של "אחים לנשק": "נאבקים כדי שילדים שלנו יוכלו לישון", צילום: ללא קרידט

קצינה בהגנה אווירית קורל הלפט דיברה גם כן ואמרה כי: "אני מפחדת שהממשלה הזו תילחם בכל הערכים עבורם אני נלחמת".

"מילואים זה חלק מהחיים שלי 27 שנים, בכל פעם שאני רואה חייל אני מחבק אותו כמו הילד שלי," אמר היום מג"ד במורן, אורן שביל. "אני יודע שבשבעת החודשים האחרונים עשיתי הכל כדי לא להגיע ליום הזה, הלוואי ולא היינו יושבים פה היום. אני לא אמשיך לשרת במדינה שאינה דמוקרטית. אני קורא לכולם עצרו הכל עכשיו".

"היה לי ביטחון בחוזה ביני ובין המדינה על בסיס מגילת העצמאות". מסיבת העיתונאים בבית החיל בהרצליה, צילום: ללא קרדיט

הקצינה הראשונה בטג"ח בבית הספר בלוט"ר, סרן במיל' ניצן אורבך גרשוביץ דיברה ואמרה: "אני משרתת בסדיר ובמילואים 21 שנים תחת כל ממשלות ישראל. היה לי ביטחון בחוזה ביני ובין המדינה על בסיס מגילת העצמאות. פיטורי גלנט היו שבר עבורי".

עוד הוסיפה אורבך גרשוביץ: "אני רוצה להגיע למילואים, אבל בלבד שיש לי את הביטחון שהמדינה תהיה יהודית ודמוקרטית, מקום ראוי לילדיי ולכל הילדים ללא הבדל דת גזע ומין. מקום ליברלי, ושוויוני. אין לנו שום אפשרות אחרת אלא לנצח את המערכה הזו".

תורמים ממיטב זמנם למדינה. מסיבת העיתונאים של "אחים לנשק", צילום: ללא קרידט

מפק"צ במגלן, סרן עומרי, נשא דברים במסיבת העיתונאים שנערכה הערב ודיבר על הקושי בהפסקת המילואים: "עשיתי שיחה שלא חשבתי שאעשה בחיים," אמר. "הודעתי לצוות שאני מפקד עליו שאפסיק לשרת אם החקיקה תעבור. ערך השירות הוא נר לרגליי, אבל הממשלה ממשיכה לדרוס את הדמוקרטיה ואי אפשר לעמוד מנגד".

לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, סא"ל רון שרף הדגיש את הצורך במלחמה על מדינה דמוקרטית עבור הילדים: "אנחנו נאבקים עבור הכי יקר לנו, עבור זה שהילדים שלנו יוכלו לחיות פה," מסר. "הממשלה פועלת נגד ערכי הדמוקרטיה ונגד ערכי רוח צה"ל. עם ישראל רק רוצה לחיות במדינה דמוקרטית מבלי שכל בוקר יקום מישהו ויאיים על הערכים הבסיסיים שלנו".

"האחריות היא על ראש הממשלה לקיים מדינה דמוקרטית". מסיבת העיתונאים של "אחים לנשק", צילום: ללא קרדיט

עוד הוסיף שרף: "האחריות היא על ראש הממשלה לעצור, האחריות שלנו היא לקיים פה מדינה יהודית ודמוקרטית. צבא עם לא יכול להתקיים ללא דמוקרטיה, לכן בצער עמוק גם אני חתמתי על מכתב יחד עם 300 לוחמי מטכ"ל משרתים פעילים שמודיע על הפסקת התנדבות".

מעל 1,000 חתימות של בוגרי יחידות אמ"ן

גם בוגרי ובוגרות יחידות אמ״ן, ביניהן יחידות איסוף, המחקר, המבצעים המיוחדים, הטכנולוגיה והסייבר גיבשו מכתב לראש אמ"ן בו הם מודיעים על השהייה מיידית של התנדבותם לשירות מילואים.

תוך שעות בודדות חתמו על המכתב מעל ל-1,000 קצינים וחיילים, רובם משרתי מילואים פעילים. מילואימניקים נוספים של אמ"ן ממשיכים לחתום על המכתב.

מחאת המילואימניקים, חתימה על מכתב אי התייצבות במוזיאון ת"א, צילום: גדעון מרקוביץ

1,194 חתומים - מתוכם יותר מ-500 טייסים

כזכור, 1,142 אנשים מילואים, ביניהם כ-500 טייסים, הודיעו שלשום כי הם ישהו את התנדבותם במילואים בשל המשך החקיקה המשפטית. היום הרשימה התעדכנה ל-1,194 שמות, מתוכם 21 טייסים.

"הפסקת ההתנדבות היא קשה לכולנו, אנחנו מבינים שהיא בעייתית והיא צעד קשה ותקדימי," אמר ל"ישראל היום" נווט קרב ואחד ממובילי מחאת הטייסים. "זה הקרב המורכב והקשה של חיינו. אבל מדובר פה על שינוי כללי המשחק בישראל".

מחאת המילואימניקים, חתימה על מכתב אי התייצבות במוזיאון ת"א, צילום: גדעון מרקוביץ

עוד הוסיף כי לא מדובר בעניין של חוק בודד, שכן "מדובר ברצף של חוקים. העברנו מסרים ברורים, כולל המספרים, כולל פגישות ושיחות, העברנו וביקשנו תעצרו. מוכנים להיות הסולם שבאמצעותו תרדו מהעץ, תעצרו בבקשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר