על רקע המחאה: מפקד חיל האוויר השעה טייס בדרגת אל"מ

אלוף תומר בר החליט להשעות את אלוף משנה ג׳, עד לאחרונה מפקד בסיס חיל האוויר רמת דוד • ג' נחשב למובילי מחאת הטייסים בימים האחרונים, ויש שטוענים שהוא עודד טייסים במילואים לסרב פקודה אם הרפורמה תעבור • כל הפרטים

חיל האוויר, צילום: אורן כהן

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, החליט להשעות היום (חמישי) את אלוף משנה ג׳, עד לאחרונה מפקד בסיס חיל האוויר רמת דוד.

אלוף משנה ג' היה ממובילי מחאת הטייסים בימים האחרונים, ויש שטוענים שהוא אף יזם אותה ושוחח באופן אישי עם לא מעט טייסים במילואים על-מנת לגרום להם לאיים כי יסרבו פקודה אם הרפורמה המשפטית תעבור.

מח"א תומר בר, צילום: יוסי זליגר

אלוף משנה ג', טייס קרב עתיר זכויות, היה אמור להתמנות לראש להק אוויר בחיל האוויר ולקבל דרגת תא"ל, אלא שבשנה שעברה, הוא הודיע על רצונו לפרוש מצה"ל ולא לקבל את הדרגה והתפקיד. הוא סיים את תפקידו בבסיס רמת דוד כמתוכנן, ולתפקיד מונה לבסוף ת' שהועלה לדרגת תת-אלוף.

בסיס חיל האוויר ברמת דוד.

כזכור, 37 מקציני המילואים של טייסת 69 הודיעו כי אינם מתכוונים להגיע ליום מילואים שנקבע להם השבוע. לבסוף הגיעו אתמול אנשי צוות האוויר לשיח פיקודי עם מפקד חיל האוויר ועם מפקד בסיס חצרים, אם כי לא יצאו לטיסת האימונים שתוכננה להם.

שלשום בבוקר כינס מפקד חיל האוויר את כל מפקדי היחידות המבצעיות בחיל האוויר, ושוחח עימם על האירועים האחרונים.

כידוע, אלוף בר נפגש לפני כשבוע גם עם נציגי אנשי המילואים של הטייסות השונות, ושמע מהם את חששותיהם מפני המהפכה המשפטית של הממשלה, ואת הקושי הרב שלהם עם הנושא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר