מעיר ערבית לשייטת הסטי"לים: כך הפך א' ללוחם ולקצין בחיל הים

סגן משנה א' סבל מקושי בלימודים, אך עבר שינוי משמעותי בבית הספר הצבאי • "הצלחתי לסגור את הפער - ולהתאהב בזרוע הים" • אחרי שירות כלוחם ימי בסטי"ל - הוא המשיך לקורס קצינים ומשרת כיום כקצין אבטחה בבסיס חיפה

סגן משנה א', צילום: דובר צה"ל

כבר יותר משנה שסגן משנה א' משפרעם משרת כקצין אבטחה בבסיס זרוע הים בחיפה. שלא כמו רבים מחבריו, א' הגיע לשירות דווקא ממשפחה ערבית־נוצרית.

א' התנדב לשרת כלוחם ימי בשייטת הסטי"לים, אך הסיפור התחיל הרבה קודם לכן. "לפני שהתגייסתי, הייתה לי הידרדרות משמעותית בלימודים והגעתי לפער ענק בבית הספר" מספר סג"ם א', "כתוצאה מכך, ההורים שלי החליטו לשלוח אותי לבית הספר המקצועי־צבאי 'צור ים', שנמצא בבה"ד זרוע הים. שם הצלחתי לצמצם את הפער וחשוב מכל – להבין את חשיבות השירות הצבאי ולהתאהב בזרוע הים".

"כשהגעתי לזרוע הים הבנתי עד כמה השירות הצבאי יכול להוות עבורי קפיצת מדרגה אישית ומקצועית. היה לי חשוב מאוד להוות דוגמה לאוכלוסייה הערבית-נוצרית", מדגיש הקצין א'.

סטי"ל בשייטת 3. משפרעם לשייטת, צילום: גדעון מרקוביץ'

לאחר שירותו כלוחם בזרוע הים, בחר סג"ם א' להמשיך בצה"ל ולצאת לקצונה. הוא סיים בהצלחה את קורס הקצינים ושובץ כקצין אבטחה בבסיס זרוע הים בחיפה.

הבחירה בשירות לא הייתה מובנת מאליה וסג"ם א' משמש דוגמה והשראה לחייליו שמשרתים כמגנים אסטרטגיים בבסיס חיפה. הוא אף עוזר להם להתפתח ומהווה דמות משמעותית בחייהם.

"כשאני מסתכל אחורה על הדרך שלי מאז ועד היום, אני יכול להגיד שלמרות כל הדברים שעברתי, אני עומד יציב ויכול להגיד בגאווה, שהצלחתי", הוא אומר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר