חברה מציעה לחיילים: האטמים שיפחיתו דרמטית רעשי ירי ופיצוץ

מבקר המדינה קבע כי עשרות אלפי חיילים נמצאים בסיכון עקב שימוש באטמים לא מתאימים • כעת מבקשת חברה בינלאומית לשווק לחיילים אטמים ייעודיים שאמורים לסנן באופן מיטבי יותר את הרעש והסיכון

לוחם במטווח (תמונת ארכיון, למצולם אין קשר לידיעה), צילום: אורן כהן

לא מעט נידון בשנים האחרונות בצה"ל על העובדה שהאטמים שמחולקים לחיילים אינם מגינים מספיק על אוזניהם, ועלולים לגרום לבעיות שמיעה. מבקר המדינה התריע בשנה שעברה כי עשרות אלפי לוחמים עלולים להיות בסיכון לנזק לשמיעה, כתוצאה מכך שלא השתמשו כראוי באטמים או לא השתמשו כלל במיגון השמיעה. בין היתר נחשף בדו"ח כי 79 אחוזים מהלוחמים שהופנו למכון שמיעה ודיבור ב-2017 בגין תחושת ירידה בשמיעה עקב שימוש באטמים שאינם מאושרים לשימוש, או עשו שימוש לא נכון באטמים.

כעת פונה חברה בינלאומית בשם חברת PHONAK לחיילים, ומציעה להם לקנות באופן עצמאי אטמים שפותחו במיוחד לשימושים צבאיים וביטחוניים, לשם הפחתת רעשי ירי ופיצוץ חומרי נפץ לרמת עוצמה נמוכה יותר. מדובר באטמים מסדרת Phonak Serenity Choice שיוצרים לדברי החברה הפחתה של עוצמת השמע ב-19 דציבלים ומגנים מפני רעשי רקע עוצמתיים ופתאומיים, באמצעות מסנן טכנולוגי מתקדם. בין היתר מיועדים האטמים לשימוש במטווח או בהפעלת חומרי נפץ, והינם בעלי מסנני רעש ייחודיים שמאפשרים שמיעת דיבור ומיקום צליל במרחב.

האטמים החדשים, צילום: חברת PHONAK

האטמים מגיעים בשלוש מידות – S, M, ו-L, ומיועדים לשימוש בתעלת האוזן. בחברה מציינים כי האטמים, שמשווקים בחנויות של חברת "שטיינר-מכשירי שמיעה" מקבוצת סונובה, ובאתר, ניתנים לניקוי בקלות ועשויים מחומר היפו-אלרגני רך ונעים, שמשמרים את השמיעה על ידי אוורור תעלת האוזן. ניתן לרכוש אותם במחיר של 160 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר