כבוד: הישראליות שמככבות בדירוג החברות הביטחוניות המובילות בעולם

התעשייה האווירית זינקה ברשימה היוקרתית של אתר "דיפנס ניוז", אלביט עלתה מעט בדירוג, ורפאל נותרה במקום מכובד • על רקע מגיפת הקורונה - נראה שהכלכלה הביטחונית חזקה מתמיד

מוצרים של חברת אלביט

האתר הביטחוני הנחשב "דיפנס ניוז" פרסם את רשימת מאה החברות הביטחוניות המובילות בעולם לשנת 2021 על רקע מגיפת הקורונה, שעשתה שמות בכלכלה העולמית. חמש החברות המובילות ביותר הן כצפוי אמריקניות, כשבראש הרשימה לוקהיד מרטין, אחריה חברת ריית'און, שבין היתר חתמה בעבר על הזכויות למכירת כיפת ברזל בארה"ב, ולאחר מכן חברת בואינג. את החמישייה הפותחת סוגרות חברות נורת'רופ גרומן וג'נרל דיינמיקס.

שלוש חברות ישראליות נמצאות ברשימה המכובדת. במקום השלושים, עלייה של מקום אחד לעומת הדירוג הקודם, נמצאת חברת אלביט, שסגרה מספר עסקאות משמעותיות השנה חרף מגיפת הקורונה. על פי דיפנס ניוז, אלביט רשמה גידול של ארבעה אחוזים בהכנסותיה ב-2020.

הישראליות ברשימה, צילום: מתוך אתר דיפנס ניוז

במקום ה-37, זינוק מהמקום ה-41 בשנה שעברה, נמצאת התעשייה האווירית. בשבוע שעבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת לוקהיד מרטין בכל הנוגע להגנה אווירית, זאת לצד מספר עסקאות מרשימות במיוחד. החברה רשמה עלייה של 11 אחוזים בהכנסותיה ב-2020. חברת רפאל ממוקמת במקום ה-44, כפי שהייתה בשנה שעברה. החברה, שהודיעה השנה על פריצת דרך בתחום ההגנה האווירית באמצעות לייזר, עלתה באחוז אחד בשנת הקורונה.

באתר דיפנס ניוז מציינים כי גם בשנת הקורונה המשיכה התעשייה הביטחונית לשגשג. "יחד עם זאת, הרשימה השנה מסמנת שינוי משמעותי נוסף בכל הנוגע לחתירה לתחום המדע לעומת התעשיות הביטחוניות הקלאסיות. "הסיפור העיקרי בתעשייה הביטחונית היא צמיחה בלתי פוסקת. לפני עשור היו 15 חברות שמכניסות 5 מיליארד דולר, וכיום אנו יודעים על לפחות 24 חברות שמגיעות לסף זה", ציינו. בכל הנוגע לקורונה, ציינו כי בשנה הבאה נוכל לראות אם נגיף הקורונה האט את כלכלת הביטחון "או שאפילו מגיפה של פעם בדור היא שיהוק בלבד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר