מ-ה-פ-ך: זה הרובה שיחליף את הפלטופ

לאחר עבודת מטה ארוכה הוחלט בצבא האמריקני לרכוש אלפי רובים מתוצרת חברת "זיג זאואר" • הרובים החדשים כוללים כדורים בקוטר גדול יותר ולטענתם מאפשרים "דיוק וקטלניות גדולה יותר"

לוחם אמריקני יורה בנשק, צילום: גטי אימג'יס

צבא ארצות הברית זונח את רובה הפלטופ (M4) הוותיק, שבו נעשה שימוש גם בצה"ל, לטובת רובה סער של החברה הגרמנית-שוויצרית "זיג זאואר". החברה זכתה בחוזה של עשר שנים עם הזמנה ראשונית בשווי של יותר מ-20 מיליון דולרים, ותספק שני סוגי רובים - XM250 – מקלע קל, ו-XM5 – רובה סער.

בנוסף לרובה הסער והמקלע הקל, תספק החברה גם אקדחים, חוזה שבו זכתה ב-2017, מה שיהפוך אותה לספקית של רוב כלי הנשק הקל של כוחות היבשה וכנראה גם כוחות המבצעים המיוחדים. כמו כן ככל הנראה יקבלו גם המרינס את הרובה החדש.

המקלע החדש, צילום: אתר הצבא האמריקני
הרובה החדש, צילום: אתר הצבא האמריקני

הרובה יחליף את רובי ה-M4 שנמצאים בשירות הצבא האמריקני כעת, אך יחד עם זאת, הפלטופ יוסיף לשמש כוחות למטרות כלליות – כולל לא מעט חיילים בצבא בעשורים הקרובים.

בצבא האמריקני מציינים כי שני כלי הנשק יורים תחמושת בקוטר של 6.8 מילימטר, זאת לעומת ה-5.56 מילימטר שיורה ה-M4 ומשמש את צה"ל. לטענתם התחמושת מאפשרת את הגברת הדיוק והקטלניות. בנוסף הרובים כוללים מערכת בקרת אש מתקדמת שמגבירה את הדיוק והקטלניות, טכנולוגיות מתקדמות שכוללות אופטיקה, מד טווח, לייזר, מחשבון בליסטי, חיישנים אטמוספריים, מצפן לייזר, יכולות אינפרה אדום ושכבת תצוגה דיגיטלית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר