חובשת שנאנסה במהלך השירות תוכר כנכת צה"ל

משרד הביטחון אישר, וועדה רפואית תדון באחוזי הנכות • החובשת הותקפה בידי חייל ששירת איתה - ושוחררה מהצבא על רקע רפואי

חיילת שנפגעה, אילוסטרציה, צילום: עמי שומן

חובשת שנאנסה במרפאה צבאית הוכרה בצעד חריג יחסית כסובלת מפוסט־טראומה ותקבל תגמולים וטיפול כנכת צה"ל, כך קבע לאחרונה משרד הביטחון.

מהתביעה שהוגשה לנגד קצין התגמולים של משרד הביטחון, באמצעות עו"ד מיכאל פסקל, עולה כי החיילת, שהתגייסה לפני שבע שנים כחובשת בבסיס בצפון, הכירה חייל ששירת כמאבטח מתקנים בבסיסה.

השניים שוחחו ונפגשו פעם אחת מחוץ לבסיס. לטענתה, מאז אותו מפגש לא עשתה כל ניסיון להתקרב אליו. טרם התביעה לפני כשבע שנים חזרה החיילת לתורנות בבסיס, והחלה לעבור על חומרים בחדר ההמתנה של המרפאה. לפתע ניגש אליה החייל והתיישב בצמוד אליה.

החיילת ביקשה ממנו להניח לה, והוא הושיב אותה עליו בכוח וניסה לנשק אותה בניגוד לרצונה. היא השתחררה ממנו, אך הוא ניסה לנשקה שוב, והיא ברחה לחדר אחר במרפאה.החייל ניגש שוב, משך אותה בכוח לחדרו של הרופא, הסיר את מכנסיה ואנס אותה.

עו"ד פסקל, צילום: יח"צ

באותו הערב שובצה לצוות שמירה עם אותו חייל, שניסה לגעת בה. בשלב מסוים הוא עצר את הרכב, ירד ממנו, התקרב אליה ושלף את איבר מינו. לאחר שהחיילת יצאה לחופשה מיוחדת היא פנתה לראשונה למרכז לנפגעות תקיפה מינית, ובעידוד המטפלת הגישה תלונה במצ"ח.

היא עברה לבסיס אחר ושם נודע לה שהתיק נגדו נסגר, בין היתר עקב חוסר שיתוף פעולה מצידה עם גורמי החקירה. החיילת סיפרה שבאותה תקופה התקשתה להתמודד, וחששה שאם תעיד היא תחווה שוב את המקרה.

כמו כן, המטפלת הציעה לה להתרכז בעצמה כדי שתחזור לתפקד במקום להשקיע אנרגיות בהרשעתו.מצבה החריף ולבסוף שוחררה מהצבא מסיבות רפואיות וקיבלה טיפול פסיכיאטרי, שם אובחנה כלוקה בפוסט־טראומה.ועדה רפואית של משרד הביטחון תקבע את שיעור הנכות, כולל הרטרואקטיבית, ובהתאם לכך ייקבעו שיעור הגמלה החודשית והזכויות שלהן תהיה זכאית כנכת צה"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר