מרתיח: בני מיעוטים ניסו לגרור טנק באנדרטת חטיבה 7

כמה פורעים הגיעו לאתר ההנצחה וניסו לגרור מהמקום את אחד הטנקים שמוצבים בו • בסרטון שפורסם ברשת נראים הצעירים מחברים רצועה לכלי המשוריין, כשברקע מושמעת מוזיקה בערבית

מרתיח: ניסיון ונדליזם באנדרטת חטיבה 7 // צילום: aboaladell בטיקטוק

ניסיון ונדליזם מרתיח התרחש לפני מספר ימים ברמת הגולן, אז הגיעו מספר בני מיעוטים לאנדרטת חטיבה 7 בצומת קצביה וניסו לגרור מהמקום את אחד הטנקים שמוצבים במקום.

בתיעוד שפורסם בטיקטוק לפני מספר ימים נראים כמה בני מיעוטים מנסים לגרור טנק מסוג T-34 מייצור סובייטי שהיה ברשות צבאות ערב ונתפס בידי ישראל. הצעירים ניסו לגרור את הטנק באמצעות רצועה אך לא צלחו בכך בשל משקלו הרב של כלי הרק"מ. לא ברור בדיוק מתי התרחש האירוע המרתיח אך ניתן להעריך שהתרחש במהלך השבוע שעבר.

הסרטון פורסם בקבוצות של אוהדי נשק וזכה לזעם כבד. "בושה, חבורה של נבלות", כעסו הגולשים. "בהמות, אפס הרתעה", כתבו אחרים.

אנדרטת חטיבה 7 הוא אתר הנצחה לזכר חללי החטיבה שנפלו במלחמות ישראל. האתר ממוקם לצד כביש 87 ליד צומת קצרין דרום (קצביה) במרכז רמת הגולן, באזור האימונים והלחימה של החטיבה. במקום מוצבים כמה טנקים שהיו בשימוש החטיבה וכן טנקים של צבאות ערב שנתפסו במלחמות.

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל מגנה כל פגיעה בזכר הנופלים. השחתת אנדרטאות הינה מעשה הנוגד את המורשת והכבוד שהצבא רוכש כלפי חללי צה"ל לאורך השנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר