לוחמים נגד המשטרה: לא להרוס את האתר שבו נהרגו חברינו

28 מלוחמי החטיבה הירושלמית במלחמת שת הימים פועלים נגד הקמת תחנת משטרה במצפה שהוקם במקום הקרב שבו נלחמו: "תחוסל פנינת נוף" • המשטרה: "מקום מיטבי להקמת התחנה"

פיגוע דקירה בארמון הנציב בירושלים, צילום: מדברים תקשורת

בשעה 15:10 החלה מתקפת הנגד הישראלית בארמון הנציב. לאחר הפגזה מצד הירדנים ב־5 ביוני 1967 החל הקרב על ירושלים, כשלוחמים של החטיבה הירושלמית הסתערו על מבנה הארמון ועל גבעת האנטנה. 21 לוחמים ירושלמים נפלו באזור בקרב, לצד 14 לוחמים נוספים שנפלו במקום במלחמת העצמאות.

28 מלוחמי החטיבה שהשתתפו בקרב על ירושלים עוטרו באחד מעיטורי צה"ל, ובהם יוסי לנגוצקי, אז מפקד הסיירת הירושלמית, שקיבל את עיטור המופת. 55 שנים עברו מאז אותה מלחמה הרואית, אך בימים אלו לוחמי העבר המעוטרים מצאו את עצמם בקרב חדש, הפעם נגד הכוונה של משטרת ישראל לבנות תחנה ענקית מול מצפה גבעת האנטנה, שמכונה "מצפתל". הקמת התחנה, אומרים הלוחמים ותושבי האזור - שלהם מסייע סגן ראש העיר ירושלים יוסי חביליו - תחסל את פנינת הנוף.

"על שדות הקרב שבהם נלחמה החטיבה בעבר - קמו עם הזמן רחובות, כבישים ושכונות. תושבי שכונות אלה קוראים לנו כעת שוב אל הדגל כדי להגן על אתר מורשת, שהוא גם אחת מתצפיות הנוף היפות ביותר בירושלים", אומר אל"מ (מיל') יוסי לנגוצקי. "נעתרתי לקריאתם, ואני מצטרף לבקשתם המוצדקת. לא יעלה על הדעת שבמקום לפתח את המקום - מבקשים לפגוע בו".

"המצפתל, גבעת האנטנה, הוא מאתרי הטבע העירוניים, המורשת והתצפית הייחודיים והפופולריים ביותר בירושלים, ואסור לפגוע בו", אמר יוסי חביליו. "לתוכנית הבינוי של המתחם המשטרתי העצום הוגשו מאות התנגדויות".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השטח המיועד להקמת תחנת המשטרה הוקצה לטובת הקמתה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונמצא בייעוד מתאים. בשנים האחרונות נבחנו יותר מעשר חלופות אפשריות אשר נפסלו מסיבות שונות. כלל החלופות והשיקולים הוצגו לוועדת התכנון המחוזית, ובפגישה עם כלל הגורמים הרלוונטיים הוחלט כי המיקום שנקבע לתחנה הוא המיטבי ומקובל על כל הגורמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר